Olen 15 v. nuori ja innostuin sähköpostista:
olen käyttänyt facebookkia ja muita sosiaalisen median välineitä, kun olen pitänyt yhteyttä kaverihini (mulla on kavereita about 30, joista hyviä n. 5), mutta isäni näytti minulle 2 viikkoa sitten, kuinka kätevää sähköpostin käyttö (="meilaaminen") on, ja nyt olen siirtynyt meilin käyttöön kun pidän yhteyttä kavereihini, ja hekin ovat skipanneet FB:n. Homma toimii yksinkertaisesti, tietoturvallisesti ja ennen kaikkea tehokkaasti, ilman mainoksia jne tauhkoja, eikä tarvitse miettiä mitään FB-asetuksia tai sitä että miten tiedot leviävät jne. jne. - varmasti monet keski-ikäiset tuntevat sähköpostin, mutta minä, näin nuorempana kaverina, olen nyt todella innostunut ja yllättynyt siitä, kuinka paljon parempi yhteydenpitoväline ja "sosiaalisen verkostoitumisen väline" se on. Plussaa on myös se, että siihen ei sisälly mitään naurettavia "peukutusjuttuja" tai "kaveripyyntösysteemejä", vaan: olet vain yhteydessä, luottamuksellisesti, kavereihisin, ja that's it.
Comments? Olisin etenkin kiinnostunut, miksi tästä välineestä, eli meilistä, ei puhuta enemmän, vaikka se on todella kilpailukykyinen vr. esim. FB.
t. yks 15 v. jäbä
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 03:50"]
Älypuhelimet on kans sooo last season. Mä vaihdoin IPhonen sellaseen hienoon puhelimeen, mikä laitetaan pöydälle ja siinä on johto, joka kiinnitetään pistorasiaan. Siin on sellanen kivan kiemura luuri, josta menee johto siihen laitteeseen, missä on numerot. Kun mä haluun soittaa täytyy jokainen numero kiertää silleen mageesti yks kerrallaan siitä laitteesta. Toi on tosi kätsy, kun siin menee jokainen numero takuul oikein, kun joutuu sen yksitellen kiertään, ku joskus on nii kiire soittaa mun ihq daa bestikselle Janikalle jostain ihanast kundist, et kännykäl saattais vahingos painaa väärän tyypin nimee ja alkaa selittää kiirees sille ihan pokal asioit.
t.Caro16v
[/quote]
Ei kai nyt sentään pistorasiaan :D
Loistava ketju.
Mutta totuuden nimissä kaiken kaikkiaan muistakaa - Sähköpostiliikenne ei ole oletuksena kryptattua, eli jos joku ottaa capturea liikenteestä siinä välissä, niin selväkielisenä on kaikki rakkaudentunnustukset näkyvillä. Ei siis salasanoja tai luottokorttitietoja jne. Mitään sellaista mitä ette tavalliseen joulukorttiinkaan laittaisi.
Ajat on muuttuneet. Tää aloitus on vähän samanlainen juttu kuin että lapsi löysi kirjoituskoneen ja innostui, kun se printaa reaaliaikaisesti.
Mutta en tiedä onko aloitus provo vai ei. Eihän nämä nuorettai osa tunnu aina tajuavan sitäkään, että nyt jää eläkkeelle porukkaa, joka on istunut suurimman osan työurastaan tietokoneiden parissa. He saattavat pokkana kysellä, kuka 60-v muka käyttää tietokonetta; vaikka it-alan ammattilaisiakin on jo eläkeiässä.
Paras olisi kyllä jos isoisoisän peruja olisi Telex. Siinä vasta vehje.