Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut aikuiset kehtaavat leikkiä ihan estotta?

Vierailija
16.08.2013 |

Ei siis sillä että tässä mitään pahaa olisi! Tuota keppariketjua lukiessa tuli mieleen eräs meidän pihamme nuori äiti (alle 30-vuotias, taisi olla 24-vuotias jos oikein muistan)

Jos satutaan pihalle yhtä aikaa lasten kanssa, hän tulee todella harvoin juttelemaan tai istuskelemaan hiekkalaatikon reunalle. Hän on aina joko antamassa lapsille vauhtia keinuissa, jos ei ole ruuhkaa niin keinuu itsekin. Olen nähnyt tän naisen laskevan liukumäkeäkin lastensa kanssa.

Hiekkalaatikolla möyrii ihan estotta lasten seassa, rakentaa hiekkarakennelmia ja kaivelee tunneleita.. Mulla tulee vaan mieleen, että mahtaa olla kiva pyykätä omia likaisia vaatteita lastenkin likavaatteiden lisäksi.

Ei siinä, sen lapset näyttävät tykkäävän, samoin naapureiden lapset. Haluaisin vaan tietää miten se pystyy ja jaksaa tehdä tuota! :D En suoraan sanoen tunne ketään muuta aikuista joka leikkisi tuolla lailla lasten kanssa. Yleensä kaikki vain istuvat, juttelevat aikuisten juttuja tai sitten naputtelevat puhelimen kanssa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö saada meidät provosoitumaan...

Vierailija
2/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:57"]

Ei siis sillä että tässä mitään pahaa olisi! Tuota keppariketjua lukiessa tuli mieleen eräs meidän pihamme nuori äiti (alle 30-vuotias, taisi olla 24-vuotias jos oikein muistan)

Jos satutaan pihalle yhtä aikaa lasten kanssa, hän tulee todella harvoin juttelemaan tai istuskelemaan hiekkalaatikon reunalle. Hän on aina joko antamassa lapsille vauhtia keinuissa, jos ei ole ruuhkaa niin keinuu itsekin. Olen nähnyt tän naisen laskevan liukumäkeäkin lastensa kanssa.

Hiekkalaatikolla möyrii ihan estotta lasten seassa, rakentaa hiekkarakennelmia ja kaivelee tunneleita.. Mulla tulee vaan mieleen, että mahtaa olla kiva pyykätä omia likaisia vaatteita lastenkin likavaatteiden lisäksi.

Ei siinä, sen lapset näyttävät tykkäävän, samoin naapureiden lapset. Haluaisin vaan tietää miten se pystyy ja jaksaa tehdä tuota! :D En suoraan sanoen tunne ketään muuta aikuista joka leikkisi tuolla lailla lasten kanssa. Yleensä kaikki vain istuvat, juttelevat aikuisten juttuja tai sitten naputtelevat puhelimen kanssa.

[/quote]

Ettei vaa ois ollut iso sisko. Ei ton ikäisillä vielä kuulu olla lapsia vaan kuuluu sinne hiekkalaatikolle leikkikään. Elämänkokemus puuttuu oikeista ylä ja alamäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 53v ja laskin ihan innoissani vesipuistossa mäkiä 11v:n kanssa:D Eikä kukaan katsonut "hitaasti":)

Vierailija
4/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:59"]

Yritätkö saada meidät provosoitumaan...

[/quote]

En? En nyt ymmärrä mitä pahaa tässä aloituksessa on. Minähän myönsin että itsekin vähän vierastan tuollaista toimintatapaa enkä harrasta sitä itse.

Vierailija
5/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä 40+ todellakin ja touhuan mielelläni lasten kanssa milloin mitäkin ja ihan estoitta; ainoat ryppyni ovatkin naururyppyjä!

Vierailija
6/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloituksen äiti voisin olla minä :D Olen vain niin lapsenmielinen ja ikuinen 5v. että leikit sujuvat oikein hyvin.

Vierailija
7/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä 40+ todellakin ja touhuan mielelläni lasten kanssa milloin mitäkin ja ihan estoitta; ainoat ryppyni ovatkin naururyppyjä!

Vierailija
8/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain itä-helsingissä narkkiäidit ihan kamoissa luulee olevansa lapsia.

Vierailija
9/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:57"]

[/quote]

Ettei vaa ois ollut iso sisko. Ei ton ikäisillä vielä kuulu olla lapsia vaan kuuluu sinne hiekkalaatikolle leikkikään. Elämänkokemus puuttuu oikeista ylä ja alamäistä.

[/quote]

Omia lapsia ovat... 5-ja 2-vuotiaat lapset. En ole kyseenalaistanut asiaa, mutta nuorenahan tuo on ne hankkinut. Ei ole minun asiani kuitenkaan, eikä asialla ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa.

Vierailija
10/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai, musta on ihanaa kokea lasten kautta leikit uudestaa. Nolompaa on nolostella jotain, kuin elää täysillä!

Vierailija
11/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan satavarmasti tuolla äidillä on pihapiirinne onnellisimmat lapset.

Mun vanhemmat muistivat aina painottaa sitä, että aikuiset eivät leiki. Aikuisuus oli hyve, johon lastenkin tuli pyrkiä. Lapsena olo oli tietyllä tapaa noloa, ihan kuin jokin henkinen vamma. Lapsille naurettiin, kun he tekivät lapsille tyypillisiä juttuja.

Ilmeisesti tämä äiti arvostaa lapsiaan sellaisina kuin he ovat. Lasten seurassa on muutenkin kevyempi olla kuin aikuisten. Ei tarvitse koko ajan olla miettimässä sitä, että pitääköhän tuo nyt musta vaikka tienasinkin viime vuonna vain 30 tonnia, yhyy.

Vierailija
12/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ihmetyttää ja jopa kadehtuttaa tuollaiset äidit :( Minä en oikein osaa leikkiä, vaikka kuinka haluaisin.

Vierailija
13/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä ei kehtaisi? Minä pidän enemmän omituisina niitä vanhempia, jotka ovat mielestään niin aikuisia, että eivät voi osallistua lastensa kanssa leikkimiseen lainkaan... Mikäs sen mukavampaa, kuin leikkiä hippaa tai piilosta, rakentaa hiekkalinnoja, laskea pulkalla mäkeä, pyörittää hulavannetta, tai mitä ikinä milloinkin sattuu olemaan ohjelmassa!

Vierailija
14/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kehtaamista tuossa on? Kyllä ne lapset saa usein enemmän innostumaan tekemällä niiden kanssa juttuja, kuin vain seisomalla vieressä. Vahingossa saattaa olla itselläkin hauskaa.

Vierailija
15/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä häpeämistä leikkimisessä muka on?

Vierailija
16/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tuntenu vähän syyllisyyttä kun en aivan joka päivä jaksa riehaantua mukaan leikkiin ja jotkuko ei tee sitä koskaan?!

Vierailija
17/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin 34v äiti leikin usein lasteni kanssa. Keinun, jos on keinu vapaana. Mäkeä en viitsi laskea, ettei housut mene rikki/likaiseksi. Mutta kaivan tunneleita ja kippaan kakkuja hiekkiksellä, leikin piilosta, potkin palloa ym. Minusta tylsempää olisi aina vain istua vahtimassa lapsia tekemättä mitään. En ole ajatellutkaan, että joku voisi ajatella leikkiin osallistumisen kehtaamiskysymyksenä.

Vierailija
18/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään todella paljon keinumisesta, joten varmasti olisin keinunut oman lapseni kanssa, jos sellainen olisi ollut. Hiekkalinnojakin olisin rakennellut. En ehkä samanlaisella innolla kuin lapsi, mutta en varmasti tyhjänpanttina olisi istunut ja vain katsellut kun ipana leikkii.

Vierailija
19/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihankuin mun mies. Jaksaa keksiä ipanalle ja kavereilleen milloin mitäkin. Jos eivät leiki hippaa, pelaa palloa tai rakenna majaa...ovat pesemässa autoja tai keräämässä viinimarjoja.

Tekemällä mukana lasten juttuja, saa ne lapset välillä opettelemaan aikusten juttuja.

Mä en jaksa tuota päätöntä juoksentelua, mun kanssa muksut laittaa ruokaa, rakentaa legoja, tekee tehtäväkirjoja ja muuta paikallaanoloa.

Ollaan 41 ja 45, lapsi eskarissa.

Vierailija
20/50 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mä olen vähän alle 30 ja istun usein hiekkalaatikossa taaperon kanssa ja välillä keinun keinussakin. Rakentelen mielelläni hiekkalinnoja ja talvella lumijuttuja. En tiennyt että se on noloa... Kyllä mä muitten äitien kanssakin juttelen siinä lomassa tai jotain, jos ei tarvi juosta taaperon perässä tai selvitellä lasten riitoja ja jos jotain juteltavaa edes on.

Mitä vaatteiden pesuun tulee, en jaksa pestä joka päivä ulkovaatteita. Ne likaantuu kuitenkin seuraavalla hiekkalaatikko-kerralla. Ketä haittaa jos mulla on hiekkaa persauksessa? En edes viitsi kertoa, kuinka paljon sitä hiekkaa meidän kengistä ropisee eteisen lattialle...

Miksi mä tulisin samantien juoruilemaan jos taaperoni, joka ei itse vielä pääse kiipeämään keinuun, haluaa vauhtia? Pitääkö mun aikuisenä määrätä, että se istuu koko tunnin hiekkalaatikossa ja rakentelee yksin hiekkakakkuja???