Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ajokilometrejä 500e hintaisen pyörän voi olettaa kestää?

Vierailija
16.08.2013 |

Kellään tietoa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huollettuna määrättömästi.

Vierailija
2/8 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hinnalla saa vastaavan pyörän, jolla minä olen ajanut yli 30 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuonhintainen pari vuotta vanha pyörä. Ajokilometrejä n.5000 ja koko ajan jarrukahvat hajoavat, rattaiden hampaat kuluvat, ketjut löystyvät. Pyörä on ollut puolen vuoden aikana useasti huollossa ja usein jo viikon päästä joku paikka reistailee. Onko vika siinä, että vaihtavat huollossa heikkkolaatuisia osia vai missä mättää?

Pyöräni merkki on ns. laatumerkki.

Vierailija
4/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 01:03"]

Minulla tuonhintainen pari vuotta vanha pyörä. Ajokilometrejä n.5000 ja koko ajan jarrukahvat hajoavat, rattaiden hampaat kuluvat, ketjut löystyvät. Pyörä on ollut puolen vuoden aikana useasti huollossa ja usein jo viikon päästä joku paikka reistailee. Onko vika siinä, että vaihtavat huollossa heikkkolaatuisia osia vai missä mättää?

[/quote]Eli mitä merkkiä?

Vierailija
5/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 01:03"]

[/quote]Eli mitä merkkiä?

[/quote]

Crescent. Mutta noilla hajoavilla osillahan(jarrut, rataspakka, ketjut) on omat valmistajansa.

t.4

Vierailija
6/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Crescent ole mikään kummempi laatumerkki, vaan se on hyvin markkinoitu brändi. Pyörä on osiensa summa, paremmissa pyörissä on parempia komponentteja. Crescentillä käytetään paljon Alivio osasarjaa, joka on Shimanon kaupunkipyörien edullisin sarja, katso Shimanon sivuilta ajotyylisi mukaan ja kysy seuraavan kerran, kun käytät huollossa, mitä maksaisi jos vaitaisivat Alivio komponentit pykälää parempaan. Ei ne siellä huollossakaan välttämättä mieti, mihin tarkoitukseen mikäkin sarja on tehty, joten itse kannattaa varmistaa etukäteen. Jos ajat vähänkään muuta kuin perus kaupunkiajoa, ne muiden harrastusten osasarjat kestää paremmin ja toimivat kaupunkikäytössäkin.

Vierailija
7/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 eurolla saa aika monen laatuista pyörää. Joitain pyöriä tuossa hintaluokassa myydään merkillä ja ulkonäöllä, toisissa saa parempaa osaa. Jos haluaa "kunnon pyörän" niin joutuu ehkä venyttämään budjettia jonnekin 700-800 euron paikkeille, ellei saa hyvää tarjousta.  Jos pyörä ei ole ihan paska, niin siinä kuluvat lähinnä juuri ketjut ja rattaat. Jos niitä puhdistelee ja voitelee aina kun on tarvetta, niin eiköhän ne kestä pari tuhatta kilsaa. Ostat vain pyörän jossa on tyypillisimmät Shimanon osat, niin Biltemasta saat koko uuden setin joillakin kympeillä:

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Ketjut-ja-kammet/

5000 kilsaa parissa vuodessa on jo sellainen ajomäärä(ja oletettavasti ajettu huonommassakin kelissä), että ehkä pyörään ja huoltoon (puhdistus, voitelu) joutuu jo panostamaan vähän enemmän.

Itse en ole saanut jarrukahvoja ikinä poikki muuten kuin kaatuessa, ja kuvittelisin näpeistäni kuitenkin löytyvän enemmän voimaa kuin keskivertopyöräilijällä.

Vierailija
8/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkama Saana mulla, maksoi vähän yli 500, en muista tarkkaan kun ostimme kaks Helkamaa, jotka maksoivat yhteensä 1100,eli saatiin vähän tingittyä. En aja talvella. Odotan, että tämä pyörä kestää eläkeikään saakka. Nyt on ikää 5 tai 6 v en muista tarkkaa ostovuotta. Kerran vuodessa on tapana huoltaa perusteellisesti. Tämä on kolmivaihteinen, vaihteettomat varmaan kestää parhaiten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi