Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sotkeva tuttavaperhe kylässä :(

Vierailija
16.08.2013 |

Olen joskus aiemminkin kirjoittanut tänne sotkevasta tuttavaperheestämme, jossa on 6v ja 3v lapset ja sotkua sietävät vanhemmat. Olen yrittänyt kaikkia neuvoja, joita olen täällä saanut ja yrittänyt relatakin, mutta olen taas aivan rikki. Tuttavaperheen jäljiltä joudun aina siivoamaan koko talon ja niin perusteellisesti ja ihmeellisistä paikoista, etten enää jaksa. Itkin taas miehelleni, etten enää ikinä halua kutsua heitä kylään. 

Tuttavaperheen isompi lapsi ei osaa kertoa vessahädästään ja joka ikinen kerta leikin lomassa tulee pissa lattialle/matolle/sohvalle meillä. Siis joka kerta, jos ovat yli kaksi tuntia meillä. Nyt tuli matolle. Pienempi käy pöntöllä itse, joten jälki on sen näköistäkin. Ei osaa pyyhkiä kunnolla, ei vedä vessaa, ei pese käsiään ja saattaa liruttaa puolet pissasta ohi pöntön.

Lapsille on annettu ihan pienestä asti kaikkea ruokaa käteen, eikä käsiä pyyhitä ollenkaan. Ollaan siis aiemmin pesty mustikkaa valkoisesta kangassohvasta, rasvaa ikkunoista ja pystytte kyllä kuvittelemaan, mitä esim. 1,5v pystyy tekemään (ja kuinka pitkälle heittämään sen!) kakulla, josta ei tykkää. Vanhemmat kävelevät kengillä sisällä, ellei erikseen pyydä ottamaan pois. Ihan sama mikä kurakeli, juostaan lasten perässä villamatoilla hakemassa lähdön hetkellä pukemaan. Ja puetut lapset ulkohaalareissaan ja ulkokengissää hyppivät sohvilla.

Neuvoja, joita tähän mennessä olen noudattanut: 

- syödään ulkona, jolloin ruokasotkua ei tule sisälle

- avaan suuni ja pyydän pesemään vessakäynnin/ruokailun jälkeen kädet, vaikka se olisikin kuinka kiusallista minulle

- blokkaan lapset eteiseen, kun he ovat pukemassa - eivät pääse enää sisälle juoksemaan ulkovarusteissaan

- tarjoan vain ruokaa, joka ei sotke käsiä tai suuta, ei murusta ja on helppo myös lapsille

- puoliväkisin pakotan isomman vessaan, ettei tulisi vahinkoja ja tarkistan molempien lasten jäljiltä, että kädet tulee pestyä

Vaikka mitä teen, niin silti eilen taas oli tällaista:

- lapset tulivat paljain jaloin kylään, kävelivät autosta ilman kenkiä meille sisälle (koska oli niin lyhyt matka)

- 3v oli mennyt sohvalle syömään jäätelöä sillä välin kun mies oli hakemassa keittiöstä maitoa kahviin ja minä olin keittämässä sitä kahvia keittiössä - sulaa jäätelöä valui sohvalle

- 6v:n vesilasi (kyllä, vesi, ei mehua tai mitään muuta tahraavaa!) kaatui pöydällä ja vettä valui lattialle. Muuten ei mitään, mutta kun ne lapset olivat tulleet ilman kenkiä pihan läpi, jalat olivat mustat ja pian koko olohuoneen valkoinen matto täynnä mustia jalanjälkiä, kun ne kävelivät sen vesilätäkön läpi

- 3v kävi vessassa isommalla hädällä, ei saanut kunnolla pyyhittyä, oli ottanut alushousut ja housut pois. Ei kertonut edes käyneensä vessassa, mutta tuli istumaan nojatuoliin toimituksen jälkeen, jolloin huomasin vessassakäynnin ja pyyhkimättömyyden :(

- lähtiessä olin jo valmiiksi lasten "tiellä", etteivät pääsisi enää takaisin asuntoon juoksemaan niin, että vanhemmat juoksisivat kengät jalassa hakemaan heitä. Puhelin soi ja vastatessa lapset aloittivat taas kodinympärijuoksun ja vanhemmat kengät jaloissaan juoksivat perässä

Olen niin väsynyt viime illan ja yön siivouksesta, etten enää edes muista kaikkea. 

Niin ja siis vaikka kävin kolme kertaa katsomassa, että lapset varmasti ovat pesseet kätensä, meillä oli meidän makuuhuoneemme ikkuna aivan täynnä pieniä kädenjälkiä, samoin portaikon lasiseinä kauttaaltaan ja alakerran rosteripakastimen ovi. Sohvatyynyissä oli räkää, vessojen lattioilla pissaa, niitä mustia jalanjälkiä myös meidän makuuhuoneessa ja vaatekaapissa oli kaksi pääjalkaista (varmaan sen 3v:n piirtämiä).

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:52"]

Näet että lapset tulevat paljain jaloin, olisko heti eteisessä pitänyt tehdä jotain ? En usko että 3 v ottaa pakkasesta jäätelön ja kerkee sottaamaan ennen kuin 4 aikuista tekee mitään !

Oisko lapsen VANHEMPIEN asia katsoa kuitenkin.

jos mun lapsen kakkaa jäis tahraksi tuoliin, kyllä mä sen siivoaisin. Miksi omat vanhemmat eivät siivonneet kakkajälkeä ?

tää ei voi kuulostaa oikealta ?

[/quote]

Vierailija
42/51 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiset tästä lähin vain niin päin että te menette heidän luo kylään?

Mulla lähtis järki tommosten kanssa, tsemppiä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Luin oikein ajatuksella ja viimeistään nuo pääjalkaisten kuvat ja rosteripinnat paljastivat omituisen provon.

Ap ei siis pidä lapsivieraista TAI joku ei halua kutsua ap:n perhettä kylään.

Vierailija
44/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet heillä kylässä? Oliko sotkuista? Uskalsitteko istua mihinkään tai käydä vessassa tai syödä mitään? Itseäni varmaan arveluttaisi kaikki nuo. Ainakin syöminen olisi mulle vaikeaa, jos epäilisin käsihygieniassa puutteita ja esim. astiat olisivat pinttyneitä ja huusholli sotkuinen.

Vierailija
45/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä olla tuon perheen kaveri. En itse uskaltaisi heillä edes käydä kylässä, siellä ois varmaan kakkaa lattioillakin.

Vierailija
46/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä vielä, että ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia ja ihmisillä on erilaiset siisteys- ja tapakäsitykset. Minä olen koko ikäni asunut kaupungissa, äitini oli ylihygieeninen ja meillä oli aina kiiltävää ja puhdasta. Saatan olla ylihysteerinen siivousasioissa, mutta tuo perhe on sitten ääripää toisesta laidasta.

Perheen vanhemmat ovat kotoisin maalta ja ovat varmasti tottuneet jo ihan kodin ulkopuolella erilaiseen "likaan" ja "likaan". On juostu pelloilla ja metsissä ja vaatteet ovat varmasti olleet maatilalla ihan erilaisessa käytössä kuin kaupunkilaislapsella. Eikä multa tai hiekka ole likaa oikeasti, vaikka me kaupunkilaiset niin ajattelisimme.

Silti, jotenkin aina vain enemmän ja enemmän hämmentää se siivouksen määrä vierailujen jälkeen.

ap

Mitä?!

Me asumme maalla, eikä meillä ulosteta sohville, jätetä pyyhkimättä ja pesemättä vessa käynnin jälkeen,piirrellä seiniin ja todellakin meidän kuusi vuotias osaa käydä itsenäisesti vessassa, eikä pissaile ympäriinsä!!

Ei tuollaisella käytöksellä ole mitään tekemistä asuinpaikan kanssa.

Onko se 6 vee joku erityislapsi vai miten on mahdollista, että ei osaa pidättää?!

Vierailija
47/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen nähnyt saastaisimmat ja likaisimmat kodit nimenomaan kaupungissa, maalla siivotaan paljon paljno perusteellisimmin

Vierailija
48/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen nähnyt saastaisimmat ja likaisimmat kodit nimenomaan kaupungissa, maalla siivotaan paljon paljno perusteellisimmin

Totta!! Täällä maalla on tapana viedä viikottain matot ja petivaatteet ulos tuulettumaan, joka paikasta pyyhitään pölyt ja lattiat luututaan. Mattoja pestään usein jne.

Tunnen monta kaupungissa asuvaa ystävää ja heitä kaikkia yhdistää se piirre ettei siivota. Ja se siivous on imurointi ja tavaroiden vienti paikoilleen. Kysyinkin kerran viekö ikinä mattoja ulos, yksi sanoi ettei koskaan, pari sanoi että kerran pari vuodessa.

Olen todellakin laittanut merkille että niissä kodeissa on todella likaista vaikka järjestys olisikin kunnossa.

Vierailija
49/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap päästät tuollaisia sikoja kotiisi?

Ihan omaa syytäsi. Älä kutsu heitä kylään. Jos itse ovat tunkemassa teille niin sanot ettei käy. Kenenkään ei ole pakko olla tekemisissä epämiellyttävien ihmisten kanssa.

Ja mä kyllä sanoisin noille vanhemmille että en halua että vieraat ihmiset sotkee ulosteillaan mun kotia.

Vierailija
50/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei ole itselläkään mitään tajua käytöstavoista niin eihän lapsillakaan ole.

Sano kaverillesi, että "teidän lapset ei osaa käyttäytyä ja sotkevat meidän koko talon kerta toisensa jälkeen, niin nyt on parempi että nähdään tästä eteenpäin jossain muualla."

Ihmettelen eikö kukaan muukaan ole heille sanonut mitään vai eivätkö käy sitten muualla kylässä kuin teillä? No ei tietysti sekään ihme olisi, sattuneesta syystä.

Vierailija
51/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täähän on vanha ketju, löysin siihen uudemman jossa ap:n ongelmat poistuivat yhden kerran jälkeen: http://www.vauva.fi/keskustelu/3868989/ketju/sotkeva_tuttavaperhe_joku_…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä