miehellä on hiiva(sieni)tulehdus
onko se nyt sitten mennyt mua pettämään? vai mistä moinen yhtäkkiä on tullut. multa se ei sitä ole saanut.
Kommentit (17)
eli se nyt vaan sattui "aktivoitumaan" yht'äkkiä?
no hyvä niin, en uskonut sen nyhverön käyneen vieraissa.
No, meillä kyllä mies saanut sen aina vain silloin, kun mulla on ollut vielä oireeton = vasta alkamassa, ja ollaan oltu yhdynnässä. Mulla sitten alkaneet oireet 1-2 päivää miehen oireiden jälkeen. Eli sanoisin, että naisesta (joko sinusta tai jostain toisesta) tämä hiiva on aktivoitunut miehelläsi.
Kyllä kesällä esinahan alla helposti muhii tällaista varsinkin jos ollaan puuttellisissa olosuhteissa maalla tai matkoilla. En nyt ihan ensimmäiseksi lähtisi syyllistämään. Olisi varmaan ollut ihan hiljaa vaivansa kanssa jos olisi jotain epäilyttäävää tuo vaivan syissä!
kiitos asiallisista kommenteista! ei mulla ainakaan mitään oireita ole, liekö sitten lomilla hauduttanut muniaan mökillä.
Ap:n kannattaa hoidattaa myös itsensä, muutoin se tarttuu takaisin mieheesi.
Millaiset oireet miehelle siitä tulee? Epäilen että miehellänikin on, minulla aika varmasti. Voiko molemmat hoitaa sillä suun kautta otettavalla hiivalääkkellä?
kait sillä jotain kutinaa ja kirvelyä oli esinahan alla?
Tunnetaan yleisemmin miehillä sissijustona. Ei ole koskaan vaivannut minua. Tulee minulle helpolla jos vaikka vetää käteen ja ei käy pesu esinahan alta sen jälkeen.
m39
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:43"]
lääkityksenä antibiootti
t. ap
[/quote]
Antibiotti hiivaan?
Eli siis miehelläsi on vaginatulehdus ja hän syö siihen antitbioottia.
No aika usein hoidetaan Flagyl-antibiootilla.
Eikö antibioottikuuri juuri altista hiivalle? Näin muistan kuulleeni. Mites se suun kautta otettava canesten mitä telkussa mainostetaan? Toimiiko?
Canesten-voidetta saa ilman reseptiä apteekista. Kalu käsitellään pakkauksen ohjeen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:03"]
Canesten-voidetta saa ilman reseptiä apteekista. Kalu käsitellään pakkauksen ohjeen mukaan.
[/quote]
Kai tuollaisia on jokaisen lääkekaapissa. Mulla ainakin on hiiva jos vaimollakin on. Pari vuorokautta kun muistaa laittaa tuota voidetta esinahan alle niin vaiva on poissa.
Oletko itse aina pettänyt miestäsi, kun saat hiivatulehduksen?
Ihan omasta itsestään. Miehet ovat usein oireettomia kantajia ja naiset sitten oireilevat. Mutta voi se miehelläkin välillä riehaantua ihan itsekseen.