Puolison kanssa eri linjoilla koronan suhteen.
Tein tästä aloituksen, mutta se poistettiin :o
Miksi ei saisi keskustella siitä, että miten toimitaan tilanteessa, jossa pariskunnasta toinen on hysteerinen ja haluaa sulkeutua kotiin (ja samalla kieltää muun perheen harrastukset jne) ja toinen haluaisi elää mahdollisimman normaalia elämää, turvatoimet huomioiden. Hankala tilanne, kumpi määrää tahdin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ok, ohi aiheen... Mulla monet mökkihöperöt työkaverit jo rukoilee, että voitaisiin palata lähitöihin edes osittain. Yrityksen ohjeistus on, että etätöihin kaikki, jotka siihen kykenevät. No, sitten onkin mukava kun kollega väittää, että on pakko nähdä tiimiä kasvokkain, muuten ei kykene olemaan luova. Ja sehän meinaisi, että me muut lähtisimme sitten toimistolle tämän henkilön tarpeiden sanelemana, hänen luovuuttaan mahdollistamaan. Voi siis olla, että esimies päättää, että koko tiimi (avo)konttorille, jotta "Jutta" saa luovuuden kukkimaan ja tiimi toimii. Irvokas tilanne.
Näiden heikkojen ulisijoiden takia joudutaan taas kovempiin rajoituksiin. Suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hysteerinen käy töissä vai onko hänellä etätyö? Mietin, että voisiko hysteerinen asua toistaiseksi jossain muualla? Vaikka kesämökillä, jos sellainen on? Tai vuokrata joku mökki jostain?
Jos toinen hankkii tartunnan vastuuttomalla käytöksellä, niin hän voi itse muuttaa vaikka jonnekin yömajaan muiden kaltaistensa seuraan. Kotona täytyy jokaisen voida olla turvassa.
Meillä on juuri koronaepäily. Se olisikin hauskaa, että se sairastunut häädettäisuin ulis.
Näille suosittelen eri asuntoja ihan heti. Saa kukin olla kotonaan kuten haluaa.
No jos se epäily olisi seurausta vaikkapa siitä että kumppani olisi osallistunut vapaa - ajalla yleisötapahtumaan, niin kyllä mua vtuttaisi olla parisuhteessa törpön kanssa, joka on riiskeerannut oman terveytensä lisäksi mun terveyteni sinne menemällä.
Hysteriaa tosiaan
Minä olen käynyt tapahtumissa, lomamatkalla hotelleissa, Tallinnassa, teatterissa ja menen niin kauan kun tapahtumia on.
Ja sun kaltaisten takia sitä toista aaltoa ei vältetty.
Hysteriaa on onneksi hyvin harvalla. Muut elämme aivan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hysteerinen käy töissä vai onko hänellä etätyö? Mietin, että voisiko hysteerinen asua toistaiseksi jossain muualla? Vaikka kesämökillä, jos sellainen on? Tai vuokrata joku mökki jostain?
Jos toinen hankkii tartunnan vastuuttomalla käytöksellä, niin hän voi itse muuttaa vaikka jonnekin yömajaan muiden kaltaistensa seuraan. Kotona täytyy jokaisen voida olla turvassa.
Meillä on juuri koronaepäily. Se olisikin hauskaa, että se sairastunut häädettäisuin ulis.
Näille suosittelen eri asuntoja ihan heti. Saa kukin olla kotonaan kuten haluaa.
No jos se epäily olisi seurausta vaikkapa siitä että kumppani olisi osallistunut vapaa - ajalla yleisötapahtumaan, niin kyllä mua vtuttaisi olla parisuhteessa törpön kanssa, joka on riiskeerannut oman terveytensä lisäksi mun terveyteni sinne menemällä.
Hysteriaa tosiaan
Minä olen käynyt tapahtumissa, lomamatkalla hotelleissa, Tallinnassa, teatterissa ja menen niin kauan kun tapahtumia on.
Oikeastiko luulit, että toinen aalto olisi vältetty ikuisesti?? Tosissasiko niin väität? Noloa.
Me eletään kaukosuhteessa Suomessa ja mies ei anna minun liikkua julkisilla hänen luokseen. Miehellä vaan auto, mulla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteriaa tosiaan
Oikeastiko luulit, että toinen aalto olisi vältetty ikuisesti?? Tosissasiko niin väität? Noloa.
Ihanko oikeasti luulet että ei olisi, jos keväällä olleet rajoitukset olisi pidetty voimassa koko kesä? Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteriaa tosiaan
Ihanko oikeasti luulet että ei olisi, jos keväällä olleet rajoitukset olisi pidetty voimassa koko kesä? Noloa.
Helvetin noloa uskoa, mitä THL, STM ja hallitus höpöttelevät. Nimenomaan koronan tehokkaaseen hallintaan olisi ollut keinoja, mutta kävi juuri niin kuin touko-kesäkuussa uumoiltiin. Koko porukka keskittyi purkamaan rajoituksia, ja siihen se sitten jäi. Höpöttivät hybrideistään, vaikka niistä näki heti, että ne eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteriaa tosiaan
Ihanko oikeasti luulet, että meillä olisi enää mitään hyvinvointisuomea jonka kansalaisia suojella, jos kesän aikana olisi mennyt konkurssiin käytännössä kaikki matkailu-, ravintola- ja tapahtuma-alan yritykset ja iso osa erikoisliikkeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele hysteerinen
Esim. suuri osa tuttavistani jätti tämän illan keikan väliin, vaikka se onkin pienehköllä paikkakunnallamme ainut tapahtuma koko kesänä. Onko se sinusta hysteriaa?
Vai onko hysteriaa se, että ei mennä esim. kauppaan tai laiteta lapsia kouluun?
Nämä kaikki on hysteriaa.
Ketut on. Itse olet hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Hysteriaa on onneksi hyvin harvalla. Muut elämme aivan normaalisti.
Ja just teidän aivan normaalisti eläjien takia se tauti taas leviää.
Minä olen riskiryhmää ja raskaana. Mies ei välitä ja voin sanoa, että aika lailla on viilentynyt meidän suhde. Jos en olisi raskaana, olisinkin jo eristänyt itseni hänestä loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen riskiryhmää ja raskaana. Mies ei välitä ja voin sanoa, että aika lailla on viilentynyt meidän suhde. Jos en olisi raskaana, olisinkin jo eristänyt itseni hänestä loppuelämäksi.
Olen pahoillani, että sinulla on tuollainen törppö mies. Kokemuksesta sanon, että teidän yhteiselo tulee olemaan jatkossa vaikeata, jos tilanne on jo nyt tämä. Itsellä 20 vuotta kokemusta törpöstä miehestä, ja vaikeata on ollut yhteiselo. Nyt korona on viilentänyt välejä lisää
Ok, ohi aiheen... Mulla monet mökkihöperöt työkaverit jo rukoilee, että voitaisiin palata lähitöihin edes osittain. Yrityksen ohjeistus on, että etätöihin kaikki, jotka siihen kykenevät. No, sitten onkin mukava kun kollega väittää, että on pakko nähdä tiimiä kasvokkain, muuten ei kykene olemaan luova. Ja sehän meinaisi, että me muut lähtisimme sitten toimistolle tämän henkilön tarpeiden sanelemana, hänen luovuuttaan mahdollistamaan. Voi siis olla, että esimies päättää, että koko tiimi (avo)konttorille, jotta "Jutta" saa luovuuden kukkimaan ja tiimi toimii. Irvokas tilanne.