Melatoniini
Lääkäri määräsi katkonaisiin uniini ja nukahtamisvaikeuksiini Melatoniinia ( 3mg 1-2 tablettia illalla).
Kertokaa kokemuksia? Mä aloitin eilein lääkkeen käytön, otin klo 21.00 tabletin, ja 15 min päästä olin jo todella väsynyt.. Menin nukkumaan mutta nukuin todella katkonaisesti ja kevyesti koko yön. Herään aamuisin klo 5.00 ja olin ihan sairaan väsynyt kun heräsin. Heräsin yöllä varmaan 4 kertaa.
Kommentit (12)
kokeilisin ainakin viikon putkeen ennen kuin alkaisin miettimään miten toimii... mullakin ekana yönä tuli hieman höttö olo mutta ei enää toisina öitä. Se melatoniini jota lääkäri on määrännyt on pitkä vaikutteinen eli syventää myös unta...
eli jatka kokeilua vielä :)
Circadin on melatoniinin pitkävaikutteinen muoto. Pelkkä Melatoniini on lyhytvaikutteisempi.
melatoniinia pitää syödä jonkin aikaa, ennen kuin se alkaa vaikuttaa unenlaatuun ja uneen. Ei se ole mikään nukahtamislääke
Mulla toimii myös siinä 10-15 minuutissa. Aiheuttaa mullekkin noita sekavia unia, mutta mieluummin näen niitä kuin valvon. Mulla auttoi isompi annos siihen aamuyön heräilyyn.
Mitä eroa on lääkärin määräämällä melatoniinilla ja apteekista/luontaistuotekaupasta saatavalla (ilman reseptiä apteekista siis)? Pitoisuus? Minulla alkaa resepti loppua ja mietin jos ostaisin ihan sitä ilman reseptiä saatavaa.
Niin ja mulla siis lyhytvaikutteista melatoniinia.
-6-
Pitoisuudet ovat hyvinkin erilaiset. Reseptimelatoniini tulee huomattavasti halvemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 09:02"]
Pitoisuudet ovat hyvinkin erilaiset. Reseptimelatoniini tulee huomattavasti halvemmaksi.
[/quote]
Ok, näin epäilinkin. Kiitos! t. se joka kysyi
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 08:47"]
Lääkäri määräsi katkonaisiin uniini ja nukahtamisvaikeuksiini Melatoniinia ( 3mg 1-2 tablettia illalla).
Kertokaa kokemuksia? Mä aloitin eilein lääkkeen käytön, otin klo 21.00 tabletin, ja 15 min päästä olin jo todella väsynyt.. Menin nukkumaan mutta nukuin todella katkonaisesti ja kevyesti koko yön. Herään aamuisin klo 5.00 ja olin ihan sairaan väsynyt kun heräsin. Heräsin yöllä varmaan 4 kertaa.
[/quote]
Kannattasko kuitenkin aloittaa 1mg ja lisätä vasta viikkojen päästä? Elimistön pitää hiukka tottua lisä unihormooniin. Itse käytin omin nokkineni 1-5mg tilanteen mukaan ja myös minä heräilin joskus.
Paras unilääkkeeni on kuitenkin homeopaattinen Nux Vomica D6. Halpa ja erittäin riittoisa. Nux on myös erittäin laajavaikutteinen kehon korjaaja sille, jolle se siis sopii. Minulle on homeopaattini määrännyt tätä, joten se ei välttämättä sovi kaikille. Unen laatu on tosi hyvä ja herääminen nopeaa.
Kokeilin aikoinani joitain lääketehtaiden aikaansaannoksia, onneksi tajusin pysytellä erossa niistä pöhnäjauhoista!
Kiitos vastaajille! Testailen rauhassa viikon ja katotaan miten vaikuttee :)
AP
Mulla sama annostus kuin ap:llä mutta otan lääkkeen jo klo 20 jos haluan nukahtaa 22-24. Tuo yksi tabletti ei hirveästi vaikuta, nukuttaa kyllä mutta en nukahda. Mulla katkonaisten unien lisäksi fibrokivut jotka pitää hereillä. Täytyy varmaan lisätä annostusta...
Uni ja nukahtamislääkkeet ei sovi eikä tehoa, illalla otetun tabletin jälkeen olen laskuhumalassa koko seuraavan päivän! Ei oikein käy töissäkäyvälle
Auttaa nukahtamaan, Alkaa toimi 30-60min ottamisesta. Eli ei auta unen syvyydessä tai jatka unta aamuun. Itselle aiheuttaa levottomia unia, ei painajaisia, mutta jotenkin hörhöjä unia ja paljon. Parempi vaihtoehto, kuin unilääkeet.