Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä teillä on mennyt välit omiin vanhempiin tai appivanhempiin? Siis täysin poikki?

Vierailija
14.08.2020 |

Pohdin siis tässä kipeän asian ääressä että mikä on riittävä syy katkoa välit.
Mulla itsellä narsisti-isä pieksi ja nöyryytti koko lapsuuden ja mun ollessa aikuinen kävi muutaman kerran käsiksi. Välit pysyivät vielä tuolloin vaikka kärsin silloinkin. Lopullinen niitti oli väkivallanteko joka kohdistui lapseeni.
Mua suku syyttää julmaksi ja kylmäksi kun ”julmasti hylkäsin” ja käyttäydyn ”itsekkäästi”.

En nyt sit tiedä että miten paljon enemmän olisi vielä pitänyt tuota menoa kestää. Varmaan loppuun saakka :(

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini viimeinen temppu kauan sitten oli soittaa poliisit ja ambulanssi, kun suuttuessani heitin vesilasin lattiaan omassa kodissani jossa hänen oli käymässä. Yritti saada minut pakkohoitoon, mutta epäonnistui. Psykiatri totesi haastattelun jälkeen, ettei ole tarvetta. Selitin lääkäreille, että äitini teki tämän vain vittuillakseen. Meni lopukin luottamus aika täysin. En enää kykene luottamaan äitiini yhtään. Jos vaikka ainoastaan korottaisin ääntäni hänelle puhelimessa, niin hän saattaisi satuilla taas viranomaisille herra ties mitä minusta. Hän etsii vain tilaisuutta päästä puukottamaan selkään.

Vierailija
22/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni narsistin lapsi jäi perinnöttä?

Kaikki, jotka uskalsivat välit katkaista. Narsisti ei ikinä anna anteeksi ja tuolla lailla sitten tulee viimeinen kostaminen.

Ei kai tuossa kostamista ole. Miksi jakaisi rahaaa täysin vieraantuneelle ilkeälle ihmiselle? En minä jätyäisi kuin pienen pakollisen lakiosan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti/psykopaatti on luonnevikainen, jolla ei ole empatiakykyä eivätkä he osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Silti ovat täysin oikeustoimikelpoisia ja vastuussa teoistaan esim. tuomioistuimen edessä.   

Ymmärrän hyvin, että lapsi haluaa katkaista välit ja samalla kierteen, jotta ei vahingoita omia lapsiaan samalla tavalla. Perhe on liian pyhä Suomessa. Vanhemmista uskotaan aina hyvää, vaikka olisivat itse piruja. Lapsiasiamiehelle ja lastensuojelulle pitäisi saada vahvempi asema Suomessakin. Julkisuuteen tulee vain jäävuorenhuippu ongematapauksista. 

Vierailija
24/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka uskalsivat välit katkaista. Narsisti ei ikinä anna anteeksi ja tuolla lailla sitten tulee viimeinen kostaminen.

Ei kai tuossa kostamista ole. Miksi jakaisi rahaaa täysin vieraantuneelle ilkeälle ihmiselle? En minä jätyäisi kuin pienen pakollisen lakiosan.

Niin. No mun narsistivanhempi hakkasi, pieksi, piti nälässä, kiusasi, nöyryytti ja häpäisi, pilkkasi kuukautisista, ei ostanut siteitä eikä antanut rahaa siteisiin, esitteli mun likaisia alushousuja koko perheelle ilkkuen ja ivaten.

Minä olin kiltti kympin tyttö, yritin miellyttää kaikessa vanhempiani, tottelin ja alistuin.

Ja sun mielestä MINÄ olen ilkeä? Mietipä kerran vielä.

Vierailija
25/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullehan kävi sitten niin hauskasti että olin pitkään se suosikkilapsi ja vaikka se kurjaa olikin sietää narsistin temppuja, siedin kuitenkin, autoin ja palvelin vuosiKYMMENIÄ. No sitten erehdyin kerran sanomaan vastaan 47-vuotiaana -siihen asti siis ollut ”kiltti” narsistin silmissä - ja tämä YKSI kerta riitti siihen että narsisti sai raivokohtauksen ja marssi pankin lakimiehen luo ja teki minut poissulkevan testamentin. Perintö menikin ns inhotulle lapselle. Toki saattaa olla että tässä vielä on ehkä 5-10v narsistilla päivä jäljellä ja tänä aikana ehtii taas vaihtaa testamentin saajaa (ja kiristää tietenkin sillä asialla).

Oikeesti, tollasten kanssa voi vaan hävitä. Ihan sama lopputulos on, vaikka ottaisin etäisyyttä ja pitäisit no-contact linjaa, kuin että mielistelet, nöyristelet ja alistut kaikessa.

Mikään normaali ajatuksenjuoksu ei narsistilla toimi silloin kun se saa ns narsistisen raivarin. Noissa kilareissa on monelta perheenseneltä lähtenyt henkikin, jos olette uutisia seuranneet.

Vierailija
26/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vastaaja on juuri narsistin arkkityyppi.

Vierailija
27/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tämä aihe on esillä niin tietoisuus kasvaa. Parasta olisi kun ihmiset alkaisivat ymmärtään, että kaikki mustamaalaus ja selän takana pahan puhuminen ei ole totta. Jos vanhempi haukkuu lastaan ihan surutta, niin voi miettiä että haukkuisiko sinun vanhempasi sinua ikinä niin.

Vierailija
28/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan koskaan kannata tai pidä edes hädässä puhua naristivanhemmasta tai hirveästä lapsuudesta narsistin rääkkäämänä sellaiselle, jolla on rakastava koti ja hyvät vanhemmat. Aika, siis todella joka kerta, tämä hyvien vanhempien lapsi tuomitsee sinut, pöyristyy, suuttuu, ällistelee tai syyllistää.

Koska hän tietenkin vertaa sitä sinun kertomaasi OMAAN elämäänsä ja tilanteeseen ja on sit tietenkin aivan kauhuissaan, että miten joku voi olla kiittämätön ihanille vanhemmilleen, miten joku voi katkoa välit rakkaaseen äitiin/isää, miten joku voi olla haluamatta olla tekemisissä ihanan lapsuusperheen kanssa ja miten joku voi kokea, että se perhe ei ole tukikallio.

Ei normaalit tajua sitä millainen narsisti on vanhempana. Se että sitä pientä viatonta lasta on hakattu, pahoinpidelty, kiusattu, rääkätty, kidutettu koko lapsuus ja nuoruus.

Lisäksi vielä julkisessa kielenkäytössä narsisti tarkoittaa yleensä vähän ikävää ex-poikaystävää. Eli ajatukset narsistista eivät ole ollenkaan sitä millaisia sadisteja ne on VANHEMPINA.

Mut on kaksi kertaa suljettu yhteisön/ryhmän ulkopuolelle kun olen erehtynyt kertomaan lpsuuteni tapahtumista. Ihmisten ilme oli kauhistuneen epäuskoinen, jonka jälkeen tuli selvä inho ja syrjäyttäminen. Esim yhdestä äitipiiristä mut heitettiin ulos samantien.

Tän takia totisesti pitäisi olla jotain tukea narsistien uhreille, siis sellaista mitä oikeasti SAA. Terapiaa kun en esim itse saa kun mulla ei ole varsinaista mielenterveysongelmaa. Edes neuvola voisi raskausaikana kysellä odottajan omasta lapsuudesta (multa ei ole kysytty yhdessäkään raskaudessa) ja ohjata vaikka neuvolapsykologille tms.

Nykyisellään en puhu lapsuudestani tai välirikosta vanhempiin KOSKAAN. Salaan asian, mutta onhan se raskas taakka. Se oli raskasta lapsena, raskasta aikuisena, ja trauma ja taakka ei kyllä tästä mihinkään poistu eli elämän loppuun asti kestää se, että narsisti on tuhonnut lapsuuden ja minuuden.

Tukea on, esim vertaistukuryhmät hyviä. Ks. Narsistien uhrit - nettisivut. Tukea saa myös puhelimessa.

Vierailija
29/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan koskaan kannata tai pidä edes hädässä puhua naristivanhemmasta tai hirveästä lapsuudesta narsistin rääkkäämänä sellaiselle, jolla on rakastava koti ja hyvät vanhemmat. Aika, siis todella joka kerta, tämä hyvien vanhempien lapsi tuomitsee sinut, pöyristyy, suuttuu, ällistelee tai syyllistää.

Koska hän tietenkin vertaa sitä sinun kertomaasi OMAAN elämäänsä ja tilanteeseen ja on sit tietenkin aivan kauhuissaan, että miten joku voi olla kiittämätön ihanille vanhemmilleen, miten joku voi katkoa välit rakkaaseen äitiin/isää, miten joku voi olla haluamatta olla tekemisissä ihanan lapsuusperheen kanssa ja miten joku voi kokea, että se perhe ei ole tukikallio.

Ei normaalit tajua sitä millainen narsisti on vanhempana. Se että sitä pientä viatonta lasta on hakattu, pahoinpidelty, kiusattu, rääkätty, kidutettu koko lapsuus ja nuoruus.

Lisäksi vielä julkisessa kielenkäytössä narsisti tarkoittaa yleensä vähän ikävää ex-poikaystävää. Eli ajatukset narsistista eivät ole ollenkaan sitä millaisia sadisteja ne on VANHEMPINA.

Mut on kaksi kertaa suljettu yhteisön/ryhmän ulkopuolelle kun olen erehtynyt kertomaan lpsuuteni tapahtumista. Ihmisten ilme oli kauhistuneen epäuskoinen, jonka jälkeen tuli selvä inho ja syrjäyttäminen. Esim yhdestä äitipiiristä mut heitettiin ulos samantien.

Tän takia totisesti pitäisi olla jotain tukea narsistien uhreille, siis sellaista mitä oikeasti SAA. Terapiaa kun en esim itse saa kun mulla ei ole varsinaista mielenterveysongelmaa. Edes neuvola voisi raskausaikana kysellä odottajan omasta lapsuudesta (multa ei ole kysytty yhdessäkään raskaudessa) ja ohjata vaikka neuvolapsykologille tms.

Nykyisellään en puhu lapsuudestani tai välirikosta vanhempiin KOSKAAN. Salaan asian, mutta onhan se raskas taakka. Se oli raskasta lapsena, raskasta aikuisena, ja trauma ja taakka ei kyllä tästä mihinkään poistu eli elämän loppuun asti kestää se, että narsisti on tuhonnut lapsuuden ja minuuden.

Tukea on, esim vertaistukuryhmät hyviä. Ks. Narsistien uhrit - nettisivut. Tukea saa myös puhelimessa.

Tekisi mieli soittaa tonne puhelimeen, kun mulla ei ole ketään kenen kanssa voisi puhua. Mutta kuka siellä vastaa? Siis onko joku koulutettu/asiasta tietävä ihminen vai pahimmillaan joku joka alkaa syyllistää?

Vierailija
30/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tämä aihe on esillä niin tietoisuus kasvaa. Parasta olisi kun ihmiset alkaisivat ymmärtään, että kaikki mustamaalaus ja selän takana pahan puhuminen ei ole totta. Jos vanhempi haukkuu lastaan ihan surutta, niin voi miettiä että haukkuisiko sinun vanhempasi sinua ikinä niin.

Tämä. Mutta esim mun suku ”otti narsistin puolen” eli uskoi valheet ja mustamaalauksen ja meni kerralla koko suku. Narsisti sukulaisille maireilee joten ihmettelevät vaan miten on narsistivanhemmalla ”kiittämätön” lapsi.

Selkeesti suuret ikäluokat kiistää koko ongelman, nuoremmat alkaa jo tajuamaan.

Vierailija
31/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös narsistiäiti. Kun hänellä ja isällä tuli avioero (olin jo melkein aikuinen) hän yritti kaikin keinoin manipuloiden vieroittaa minua isästä. Tästä jotenkin selvittiin. Sitten aloin seurustella ja äitini alkoi kiusata miesystävääni ja vainota tätä netissä. Sanoi, että olen huonosti kasvatettu säälittävä paska, koska en suostunut hylkäämään isääni ja sitten miesystävääni hänen käskystään. Sairastuin tämän vuoksi masennukseen. Terapeutti kehotti katkaisemaan välit kokonaan. Olin itsekin miettinyt sitä ja näin tein. Toinen sisarukseni oli katkaissut äitiini välit jo vuosia sitten. Näin siis tein, ja nyt voin hyvin. Onneksi minulla ei ollut tuomitsevia sukulaisia vaan kaikki ymmärsivät.

Vierailija
32/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla se narsistin puoliso (eli toinen vanhempi joka on siis periaatteessa terve) muuttunut aikojen saatossa narsistin kaltaiseksi? Mulla nimittäin vielä ihan pikkulapsena se toinen vanhempi jaksoi vähän puolustaa, sitten koululaisena ei enää viitsinyt puuttua vaan katsoi vaan pahoinpitelyitä puuttumatta niihin. Teini-iässä alkoi tämä normaali vanhempikin muuttua ilkeäksi/piikikkääksi. Kun muutin kotoa hän alkoi kiusaamaan, ja aikuistuttuani hän on jo yhtä paha kuin narsisti!

Tosi kiva, nyt niitä on KAKSI!

En sinällään sano että se terveempi muuttui narsistiksi, eihän se kai aikuisiällä edes voi alkaa, mutta ainakin selvästi valitsi narsistin leirin, tuli samankaltaiseksi ja alkoi samoja loukkauksia/haukkumisia toistamaan mitä narsistikin.

Onkohan tää ns Tukholma-syndrooma vai miten se toinen alkaa samanlaiseksi? Ehkä se ei koskaan terve ollutkaan (kuka nyt jaksaisi antaa kaltoinkohdella vuosikymmeniä itseään) vaan jotenkin passiivisagressiivis-alistuva tai jotain.

Vierailija
33/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, näköjään mun syyt siis ihan riittävän painavat. Miten te muut hoidatte muiden syyttelyt? Saan ihan hirveästi kuraa niskaan. Siis syyllistystä ”sehän on kuitenkin sun vanhempi” ja ”kyllä ne sua rakastaa”. Sukulaiset soittelee ja arvostelee. Ja kyllä, tunnen syyllisyyttä vaikka toisaalta tiedän että mitään syytä ei olisi. Olen tehnyt tän itseni ja lasteni suojelemiseksi. Ap

Itse hoidin tämän niin, että vastaan vain kerran täysin kylmästi lueteltuna mitä ovat tehneet, muistutan että perheside ei tarkoita etteikö heidän tekonsa olisi rikos. Jos tuntematon istuisi vankilassa teostaan minua kohtaan, vanhempaa en todellakaan päästä kuin koiraa veräjästä tai kuvittele että "hän kuitenkin on mun äiti ja äidit rakastaa aina lapsiaan". Vaan kun ei rakasta.

Joka ainoa sukulainen joka morkkaa, saa myös lähtöpassit elämästäni eikä harmita yhtään. En ala rikollisen hyysääjiä katselemaan hetkeäkään. Jos sukulainen selittää että äidin ja veljen teot olivat ok koska olemme perhettä, loogisesti sukulainen myös hyväksyisi jos äiti/veli tulisi ja tekisi saman lapselleni. 

Rikollisten ja heidän tekojensa hyssyttelijöiden hyysääminen on täysin turhaa. Ei ole oikein että joku voi tehdä mitä ikinä haluaakin, jopa perustuslain vastaisia juttuja, vain koska "äiti tietää parhaiten". 

Suojelen itseäni, miestäni, ja tulevia lapsiamme jättämällä suoraan nämä antisosiaaliset psykopaatit oman arvoonsa. 

Niin, ja lapsuusajan vuosia jatkunut hyväksikäyttö siis kyseessä, sukulaiset hyssyttelee että ei nyt tommosta dramatiikkaa tänne, "kuvittelit varmaan" ja muut manipulaatiot kehissä. Sanoin suoraan että jos tuntematon r*iskaa niin hän joutuu linnaan, jos äiti ja veli tekee niin eikö muka pidä joutua mihinkään vastuuseen? Uhrin pitää olla väkivallantekijän kanssa yhteydessä koska rikollinen niin haluaa?

Epäloogista, itsetuhoista ja sairasta. Mäkeen vaan kaikki jotka on sitä mieltä, tervemenoa, inhimillisiäkin ihmisiä löytyy pilvin pimein niin ei tarvii kenenkään semmosia hulluja katella.

Vierailija
34/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, näköjään mun syyt siis ihan riittävän painavat. Miten te muut hoidatte muiden syyttelyt? Saan ihan hirveästi kuraa niskaan. Siis syyllistystä ”sehän on kuitenkin sun vanhempi” ja ”kyllä ne sua rakastaa”. Sukulaiset soittelee ja arvostelee. Ja kyllä, tunnen syyllisyyttä vaikka toisaalta tiedän että mitään syytä ei olisi. Olen tehnyt tän itseni ja lasteni suojelemiseksi. Ap

Itse hoidin tämän niin, että vastaan vain kerran täysin kylmästi lueteltuna mitä ovat tehneet, muistutan että perheside ei tarkoita etteikö heidän tekonsa olisi rikos. Jos tuntematon istuisi vankilassa teostaan minua kohtaan, vanhempaa en todellakaan päästä kuin koiraa veräjästä tai kuvittele että "hän kuitenkin on mun äiti ja äidit rakastaa aina lapsiaan". Vaan kun ei rakasta.

Joka ainoa sukulainen joka morkkaa, saa myös lähtöpassit elämästäni eikä harmita yhtään. En ala rikollisen hyysääjiä katselemaan hetkeäkään. Jos sukulainen selittää että äidin ja veljen teot olivat ok koska olemme perhettä, loogisesti sukulainen myös hyväksyisi jos äiti/veli tulisi ja tekisi saman lapselleni. 

Rikollisten ja heidän tekojensa hyssyttelijöiden hyysääminen on täysin turhaa. Ei ole oikein että joku voi tehdä mitä ikinä haluaakin, jopa perustuslain vastaisia juttuja, vain koska "äiti tietää parhaiten". 

Suojelen itseäni, miestäni, ja tulevia lapsiamme jättämällä suoraan nämä antisosiaaliset psykopaatit oman arvoonsa. 

Niin, ja lapsuusajan vuosia jatkunut hyväksikäyttö siis kyseessä, sukulaiset hyssyttelee että ei nyt tommosta dramatiikkaa tänne, "kuvittelit varmaan" ja muut manipulaatiot kehissä. Sanoin suoraan että jos tuntematon r*iskaa niin hän joutuu linnaan, jos äiti ja veli tekee niin eikö muka pidä joutua mihinkään vastuuseen? Uhrin pitää olla väkivallantekijän kanssa yhteydessä koska rikollinen niin haluaa?

Epäloogista, itsetuhoista ja sairasta. Mäkeen vaan kaikki jotka on sitä mieltä, tervemenoa, inhimillisiäkin ihmisiä löytyy pilvin pimein niin ei tarvii kenenkään semmosia hulluja katella.

Vau. Olisipa mulla sun rohkeus ja itsetunto. Ärsyttää että olen nynnykkä enkä edes uskalla sanoa mitään päin naamaa tälle narsistille - hän on yhä erittäin väkivaltainen ja aggressiivinen. Turpaani saisin.

Mutta yritän tuota mitä sinäkin teit eli en anna suvun syyllistää. Mulla on jotenkin niitäkin kohtaan miellyttämisen tarve (varmaan lapsena istutettu) ja en osaa sanoa päin näköä. Senkin huomasin nyt että jotenkin oudosti suojelen narsistia enkä kehtaa sanoa esim sukulaiselle että välit on poikki narsistiin.

Vierailija
35/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullehan kävi sitten niin hauskasti että olin pitkään se suosikkilapsi ja vaikka se kurjaa olikin sietää narsistin temppuja, siedin kuitenkin, autoin ja palvelin vuosiKYMMENIÄ. No sitten erehdyin kerran sanomaan vastaan 47-vuotiaana -siihen asti siis ollut ”kiltti” narsistin silmissä - ja tämä YKSI kerta riitti siihen että narsisti sai raivokohtauksen ja marssi pankin lakimiehen luo ja teki minut poissulkevan testamentin. Perintö menikin ns inhotulle lapselle. Toki saattaa olla että tässä vielä on ehkä 5-10v narsistilla päivä jäljellä ja tänä aikana ehtii taas vaihtaa testamentin saajaa (ja kiristää tietenkin sillä asialla).

Oikeesti, tollasten kanssa voi vaan hävitä. Ihan sama lopputulos on, vaikka ottaisin etäisyyttä ja pitäisit no-contact linjaa, kuin että mielistelet, nöyristelet ja alistut kaikessa.

Mikään normaali ajatuksenjuoksu ei narsistilla toimi silloin kun se saa ns narsistisen raivarin. Noissa kilareissa on monelta perheenseneltä lähtenyt henkikin, jos olette uutisia seuranneet.

Tiedätkö, ulkopuolisesta se ois ihan oikeudenmukaiselta että perintö nimenomaan menisi 100% sille kiusatulle lapselle EIKÄ kultalapselle. Mieti mielessäsi mitä se kiusattu lapsi on saanut kokea koko sen ajan ja eikö se moraalisesti olisi oikwutettu korvaukseen?

Okei, sä palvelit tyrannia mutta onhan kiusaamisen uhri kuitenkin kärsinyt paaaaljon enemmän?

Sorry, ei nyt heru empatiaa tästä.

Vierailija
36/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä puhut lämpimän rakastavasti ja kauniisti omasta lapsestasi. Eiku...

Jos aikuinen lapsi katkaisee välit niin syy on AINA, painotan sanaa AINA, vanhemmassa. Kukaan ei katko välejä hyvään rakastavaan vanhempaan. Mutta ymmärrän toki sen että paskasti lastaan kohdellut ja välirikossa oleva vanhempi mielellään syyttää ja haukkuu lasta - koska peiliin katsominen ja omien tekojen myöntäminen on aivan liian tuskallista.

Vierailija
37/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, ulkopuolisesta se ois ihan oikeudenmukaiselta että perintö nimenomaan menisi 100% sille kiusatulle lapselle EIKÄ kultalapselle. Mieti mielessäsi mitä se kiusattu lapsi on saanut kokea koko sen ajan ja eikö se moraalisesti olisi oikwutettu korvaukseen?

Okei, sä palvelit tyrannia mutta onhan kiusaamisen uhri kuitenkin kärsinyt paaaaljon enemmän?

Sorry, ei nyt heru empatiaa tästä.

Niin no nyt se menee sille kiusatulle. Sinä et nyt ymmärrä sitä että me molemmat pelkäämme kuollaksemme sitä narsistia. Sille ei todellakaan sanota vastaan. Tai jos sanoo niin on todellinen hengen vaara. Helppo taas ohjeistaa kun itselläs normaalit vanhemmat.

Vierailija
38/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä että tuon luokan kaltoinkohtelu, rikos ja väkivalta kuitataan sanoilla ”älä nyt viitsi tästä tehdä mitään dramattiikkaa”.

Suomalaiset on inhottavia kun aina katsotaan sivuun jos näkee/kuulee että joku on satuttanut toista. Pää pensaaseen jne.

Vierailija
39/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömiä nämä kolmansien henkilöiden syyttelyt. Itse en vastannut isosiskolle aina puhelimeen, koska hän oli ihan käsittämättömän tunkeileva, ei hyväksynyt "Ei" vastaukseksi ja aivan järjettömän vaativa ja ilkeä. Lisäksi, jos hänelle joskus vastasi puhelimeen, niin hän rupesi soittelemaan useammin, monta kertaa päivässä. Aivan sairasta, stalkkaamista käytännössä, onkohan se Suomenkin laissa nykyään rikollista.  Eiköhän isoveli siihen, että "Kun X soittaa, niin sinä VASTAAT puhelimeen!". Miten jotkut kolmannet henkilöt voivat tulla vaatimaan, että "Olet sen ja sen kanssa yhteydessä"? Olkoot itse!

Vierailija
40/73 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. No mun narsistivanhempi hakkasi, pieksi, piti nälässä, kiusasi, nöyryytti ja häpäisi, pilkkasi kuukautisista, ei ostanut siteitä eikä antanut rahaa siteisiin, esitteli mun likaisia alushousuja koko perheelle ilkkuen ja ivaten.

Minä olin kiltti kympin tyttö, yritin miellyttää kaikessa vanhempiani, tottelin ja alistuin.

Ja sun mielestä MINÄ olen ilkeä? Mietipä kerran vielä.

Eihän tuo ole narsismia vaan sadismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä