Lue keskustelun säännöt.
Jälkipantista asiaa! Olisiko joku asiasta tietävä paikalla?!
15.08.2013 |
Olemme ostamassa asuntoa miesystäväni kanssa. Minä sain lainan pankilta ja mies sai lainan vanhemmiltaan. Minun osuus talosta on 40% ja mieheni osuus 60%.
Mieheni vanhemmat vaativat jälkipantin, jotta estetään pankin haltuun jäävän osakkeen käyttö uusien lainojen vakuudeksi. Pankkini ei halua antaa jälkipanttia yksityishenkilöille ja nyt olemme pulassa.
Onko kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta jossa vanhemmilta saadaan suurempi summa lainaksi ja he haluaisivat jälkipantin? Miten tällaisissa tilanteissa toimitaan?
Olemme kyllä huomenna soittamassa lakimiehelle asiasta mutta nyt jännittää miten tässä tulee käymään. Jos jollakin olisi tietoa?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oikein säikähdin kun tulin täällä käymään ja heti oli tämä topic ylhäällä. Juuri tänään saimme ratkaisun ja kaikki meni hyvin. Mies soitti lainaneuvontaan aamulla ja siellä neuvoja sanoi ettei ole koskaan kuulluu yksityishenkilön saaneen jälkipanttia asuntolaina- asioissa. Säikähdimme asiaa ja mies yritti saada konttorinjohtajaa kiinni tuloksetta.
Mies keskusteli vanhempiensa kanssa tänään asiasta ja he onneksi päätyivät siihen, ettei sotketa enää pankkia asiaan vaan he keksivät jonkin heitä tyydyttävän ratkaisun. Esim. jonkin liitteen kaupakirjaan tms. Me saamme keskittyä loppukappojen tekoon.
Nyt saan taas nukuttua ja syötyä. Pari viikkoa olen stressannut asiaa. Olisimme menettäneet ison summan käsirahaa ja unelma-asuntomme jos miehen vanhemmat olisivat vetäytyneet asiassa. Tai sitten jouduttu hakemaan taas uutta lainaa miehelleni pankista ja aikaa loppukauppojen tekoon olisi ollut 2 viikkoa... syyskuussa muutto, ihanaa :)