Nainen koetko mitään kynnystä pyytää mieheltä apua tiukkaan jupettuneen sillipurkin avaamisessa?
Olen itse riski mies ja tänä aamuna avatessani sillipurkkia, se oli jupettunut todella tiukkaan kiinni. Jouduin hetken käyttämään vääntövoimaani ihan kunnolla ennen kuin aukesi. Käytin purkkia myös kuuman veden alla avittaakseni avaamista, mutta silti voimaa sai käyttää. Mietin siinä mielessäni, miten nainen fyysisesti heikompana tästä selviäisi. Ehkä jotkut nykypäivän naisista kokisivat tässä kohden kynnystä kääntyä fyysisesti vahvemman eli miehen puoleen vai olenko aivan väärässä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnnä veitsenterä purkin kannen alle, väännä niin, että kannen alle pääsee ilmaa. Ole hyvä.
Hyvä! Lähdetään nyt kuitenkin sellaisesta tilanteesta, ettei veistä ole lähettyvillä eli ollaan vaikka päiväretkellä ja työvälineet ovat kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä.
Oletko kuullut avaimesta, tölkinavaajasta, rinkan metallisesta soljesta?
Miehillä käden puristusvoima on moninkertainen naisiin verrattuna (keskimäärin). Syyt ovat biologiset. Usein pyydän mieheni apua kansien avaamisessa ja muissa fyysistä voimaa vaativissa hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies auttaa pyytämättäkin.
Miten fiksu mies tietää, milloin rouva tahtoo silliä? Etenkin jos on vaikka toisessa huoneessa?
Onko ahtérisi koskaan jupettunut?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten että purkkia ei saa enää tiiviisti kiinni sen jälkeen kun sitä on väännetty jollain välineellä. Ei kattokaatten säily ennää niin pitkään.
Et siis ymmärrä säilömisen perusteista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnnä veitsenterä purkin kannen alle, väännä niin, että kannen alle pääsee ilmaa. Ole hyvä.
Hyvä! Lähdetään nyt kuitenkin sellaisesta tilanteesta, ettei veistä ole lähettyvillä eli ollaan vaikka päiväretkellä ja työvälineet ovat kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä.
Kuka lähtee päiväretkelle sillipurkin ja kertisten kanssa?
En. Jos en saa auki niin en jaksa alkaa pelleilemään turhan päiten purkkien avaus kikkojen kanssa vaan vien purkin miehelleni jolta sen avaus sujuu yleensä käden käänteessä. Itse olen tosin pitkäaikaissairas ja siksi heikon puoleinen joten se varmasti vaikuttaa asiaan jonkin verran.
Yksin asuessa purkit oli vain pakko saada yksin auki joten ei sekään tarpeen tullen tietenkään ongelma ole, vie vain hieman enemmän aikaa.
Asiasta viidenteen. Poikani ylpeili keskenkasvuisena näppivoimillaan ja väänsi juomapullojen kierrekorkit niin tiukkaan, että en saanut niitä auki. Miehistä itsetuntoa hiveli, kun äiti joutui pyytämään apua. Tämä pelleily loppui siihen, kun hän ei kerran itsekään enää saanut auki muovisen Lidlin tuoremehupullon korkkia auki ja teimme pulloon hyvässä yhteisymmärryksessä reijän ruuvimeisselillä ja vasaralla.
Jos sellainen tilanne tulisi että joutuisin sillipurkkia avaamaan, niin silloin mies olisi kyllä pyytänyt mun apua, eikä toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Yleensä säilykkeitä pääosin mukana, mutta alkumatkassa patikoidessa on ollut sillipurkkikin mukana.
Vierailija kirjoitti:
En koe kynnystä, ei ole kyllä ikinä tarvinnut pyytää kun auttavat pyytämättä :)
Sorry, mutta mä vaan näen sut nyt avointen sillipurkkien keskellä. :`D
Jopa omaa viitsimättömyyttäni huudan monesti miehen avuksi. Itse olen 155cm pitkä ja mies 195cm. En aina jaksa hakea jakkaraa, kun mies tulee pelkällä pyynnöllä :D
Purkit avaan itse.
Nahkahanskat kädessä aukeaa helposti, tulee pitävämpi ote ja isompi väätömomentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Yleensä säilykkeitä pääosin mukana, mutta alkumatkassa patikoidessa on ollut sillipurkkikin mukana.
Et sä kovin kokenut patikoija ole, kun tuommoisia raahaat mukanas. Typeryyttähän tuo on: säilykkeitä, lasipurkkeja ja kertakäyttö muovia.
Vierailija kirjoitti:
Nahkahanskat kädessä aukeaa helposti, tulee pitävämpi ote ja isompi väätömomentti
Terveisin Michael Penttilä?
Vierailija kirjoitti:
En. Jos en saa auki niin en jaksa alkaa pelleilemään turhan päiten purkkien avaus kikkojen kanssa vaan vien purkin miehelleni jolta sen avaus sujuu yleensä käden käänteessä. Itse olen tosin pitkäaikaissairas ja siksi heikon puoleinen joten se varmasti vaikuttaa asiaan jonkin verran.
Yksin asuessa purkit oli vain pakko saada yksin auki joten ei sekään tarpeen tullen tietenkään ongelma ole, vie vain hieman enemmän aikaa.
Hanki ihmeessä niitä keittiön apuvälineitä.
Itsellä suttaantuisi aikaa, kun lähtisin miestäni joka purkin ja purnukan kanssa pitkin tiluksia etsimään. Laatikossa on avaaja, otan sen ja avaan kaiken.
Rivarista ;)
Patikoinnissa voi olla lasipurkkimuonaa mukana , ne syödään ensiksi kun painavat paljon. Piste. Itsellä ollut monesti.
Tähän olen saanut auki. Ei ole miestä jolta pyytää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä kovin kokenut patikoija ole, kun tuommoisia raahaat mukanas. Typeryyttähän tuo on: säilykkeitä, lasipurkkeja ja kertakäyttö muovia.
Olen kyllä aika kokenut. Ruotsin Kebnekaise huiputettu 4 kertaa. Norjassakin on jäätiköillä vaellettu (Trolltunga) ja Sveitsin alpeilla. On jopa painava Shampanjapullokin roudattu rinkassa mukana. Sillipurkki tietty syödään alkumatkasta.
Kirjoitat naiselle, joka on kolmatta viikkoa kalareissulla. Metallinen lusikka-haarukka-veitsi-kombo avaa paitsi purkit, myös kruunukorkit ja on pitkällä aikavälillä halvempi ja ekologinen vaihtoehto. Jos ei pääse tiskaamaan, putsaantuvat nk. putsiliinoilla eli kk-siivousliinoilla.