Nainen koetko mitään kynnystä pyytää mieheltä apua tiukkaan jupettuneen sillipurkin avaamisessa?
Olen itse riski mies ja tänä aamuna avatessani sillipurkkia, se oli jupettunut todella tiukkaan kiinni. Jouduin hetken käyttämään vääntövoimaani ihan kunnolla ennen kuin aukesi. Käytin purkkia myös kuuman veden alla avittaakseni avaamista, mutta silti voimaa sai käyttää. Mietin siinä mielessäni, miten nainen fyysisesti heikompana tästä selviäisi. Ehkä jotkut nykypäivän naisista kokisivat tässä kohden kynnystä kääntyä fyysisesti vahvemman eli miehen puoleen vai olenko aivan väärässä?
Kommentit (85)
Ei ole miestä ja aina on purkit auenneet. Yleensä ihan pelkällä voimalla. Vaikka ikää onkin 60+, en ole heikko vanhus :)
Joskus tosiaan sattuu jonkin yksilön kohdalla niin, että kantta on raotettava tai otettava silikoninen apuväline tai vaikka märkä wettex avuksi. Onneksi harvoin. Nythän on tullut purkkeja, jotka aukevat helpommin. Olikohan Vesta-sillin purkki vai mikä.
Monesti se ei ole voimasta kiinni. Usein minua voimakkaampi mieheni saattaa tosissaan vääntää purkkia auki, ja kun minä kokeilen kerran kevyesti kantta pyörittää niin heti napsahtaa auki. En tiedâ puristaako sitten liikaa vai mikä on.
Saan kyllä itse purkit auki, apua voin kysyä mieheltäni kun tiedän, että hän on paljon voimakkaampi. Muilta miehiltä en kysyisi.
Olen kyllä aina saanut kaikki purkit auki ilman mitään ihmekonsteja, ihan vaan vääntämällä.
Rainbow sillipurkki on kyllä muovia, mutta minä en ainakaan ottaisi retkelle kokonaista purkkia mukaan kylmäsäilytettäviä tuotteita.
Pyydän apua naapurin komealta mieheltä 😉
N22
En tarvitse apua. Naputan purkin reunaa veitsellä, sillä ei terävällä puolella ja svasn purkin sitten kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse apua. Naputan purkin reunaa veitsellä, sillä ei terävällä puolella ja svasn purkin sitten kevyesti.
Kerran kohtasin purkin, joka esitti erittäin vaikeasti avattavaa. Otin kiviseinänaulan ja vasaran, löin naulalla reiän siiheen kanteen, ja kas purkki aukeni helposti. Tiesin, ettei ko tuotetta säilytetä pitkään, tuli käyttöön samana päivänä.
No kyllä mä ainakin mielelläni vien miehelle avattavaksi ja katson silmät kiiluen kun pullistelee hauistansa liioitellen.
Eikä tuossa ole mitään väärää, ihan tasapainoinen suhde on meillä.😄
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen muovinen "vempain", jolla saan raotettua kantta just sen verran, että kannen saa helposti auki.
Kannen voi avata vaikka jesarinpätkällä. Veitsen sijasta voi käyttää myös esim. avaimia (ne yleensä löytyy), tai vaikka iskeä kanteen kivellä pienen reiän, jos ihan pöpelikössä ollaan ilman mitään varusteita.
Jos mies on lähellä, ojennan usein sen purkin hänelle. Jos ei, haen sen veitsen laatikosta ja avaan itse.
Joko alussa mainittu veitsikikka tai sitten purkin kannen reunan kopauttaminen lattiaan, kunnes kuuluu napsahdus - tekee saman kuin veitsi ja kansi irtoaa.
Ei ole myöskään mitään kynnystä pyytää miestä apuun, jos se on siinä ihan vieressä. Jos joudun odottelemaan, avaan itse veitsellä.
Jos on mies lähellä, pyydän häntä avaamaan. Jos taas tiedän, että koko purkin sisältö käytetään heti, isken kanteen reiän ja kansi avautuu helposti. Muuten käytän tuota veitsikikkaa. Ravintolan keittiössä isketään reikä kanteen, siellä kun sisältö menee käyttöön nopeasti ja siellä ei ole aikaa miettiä kikkakolmosia näiden kanssa.
Mutta näitä tuntureilla vaeltajia ihmettelen, että ottavat silliä mukaan. Sehän on niin suolaista, että sitten janottaa koko ajan. Ilmeisesti juomapuoli on sitten mietitty?
En syö silliä.ja purkin saa auki ilman voimaakin- älykkyyttä kun käyttää:D
Kansi on tiukka koska purkin sisällä on tyhjiö. Raottaa kannen reunaa niin että tyhjiö poistuu, niin kansi aukeaa helposti 👍
Kokeilen kerran avata, jos ei onnaa vien purkin miehelle. Ei mulla ole aikaa/ innostusta käyttää aikaa tollaseen. Sen takia mies on olemassa. Ihan sama miten avaa vaikka sitten sahalla.
Pyydän omaa miestä koittamaan jos en saa itse auki, ja olen kerran töissä pyytänyt kollegaa kun eväsrasia juuttui kiinni. Tässä ei kuitenkaan ole kyse siitä, että osoitan miehelle että hän on voimakkaampi ja mies kun pyydän avaamaan purkin, vaan kyse on siitä että kysyn apua joltain toiselta, kun en itse kykene.
Jos huomaan miehellä sellaista asennetta että naiselle avun tarjoaminen pönkittää jotain machoegoa, en halua olla osallisena sellaiseen egonpönkitykseen. Vilpittömät avuntarjoukset otan vastaan sukupuolesta huolimatta.
Voi hyvän tähen, miksi mies ei saisi tuntea olevansa voimakkaampi jos kerran on?
kyllä se kalvo puhkeaa kun on kova kanki.turhaa te tytöt mietitte sitä pientä ja haisevaa reikää
En koe kynnystä, pyydän apua siltä joka sattuu lähellä olemaan, niin kuin yleensäkin elämässä.
Ei mitään kynnystä - sekä minä että mies voimme pyytää toisiltamme apua.