Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille tulossa kahden viikon välein suoritettavat haastattelut ja viikottainen raportointi työnhausta

Vierailija
14.08.2020 |

Nyt alkaa työttömien todellinen hiostaminen. Varmasti hyvä mutta kestääkö jokaisen työttömän kuuppa tällaista.

Kommentit (793)

Vierailija
161/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin työnantajille tulee kahden viikon välein suoritettavat haastattelut ja viikottainen raportointi työpaikoista? Heistähän kaikki on kiinni.

No pistäpä oma firma pystyyn. Miksi odotat, että joku muu luo sinulle työpaikan? Jotain vastuuta nyt omista tekemisistä.

No sepä onkin kätevä idea, kaikki työttömät vaan yrittäjiksi. Harmi vaan, että suurin osa yrityksistä menee parin eka vuoden aikana konkkaan, ja yrittäjä ei välttämättä saa 3-5 vuoteen mitään tuloja yrityksestään.

Ja nyt korona-aikana varsinkin menee paljon konkkaan yrityksiä, siitä vaan uusia perustamaan tilalle. 

Ei sulla järki paljon päätä pakota. 

Muiden tehtävä ei ole rahoittaa oleskeluasi. Toivottavasti kaikki tuet lopetetaan.

Vierailija
162/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H*orahallitus taas vahdissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemuksen automaattivastaus:

Hei ja kiitos, pääsitte juuri pinoon ja vastaamme vain haastatteluun kutsutuille.

Vierailija
164/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä teistä muista, mutta kun olen työttömyydestä ponnistanut paskaduunien kautta semipaskaan duuniin jolla oikeasti edes maksaa perustarpeet, ei todellakaan tee mieli siitä maksetuilla veroilla rahoittaa kotona makoilijoiden elämää. Olenko ainoa vai onko palsta vain näitä toisia täynnä?

Sinäkö et hakenut tukia ollessasi työtön? Jos hait, niin samalla tavalla muutkin saavat hakea. Joku sinunkin sohvamakoilut maksoi, joten suu kiinni. 

Vierailija
165/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri: hei, soitellaan tässä taas, mites se työnhaku? 

työtön: No joo, oon mä hakenut viittä paikkaa, enempää ei ole omalla alalla auki.

Työkkäri: joo mut pitää kuule hakea rohkeasti muitakin, eiks sulla oo se rekkakortti hankittuna vuodelta 1989?

työtön: joo on mut ei se oo pätevä enää.

työkkäri: on mun nyt laitettava sulle silti karenssi kun sä et oo hakenut niitä rekkahommia. Mitäs ne viis paikkaa oli mitä hait, laitatko mulle hakemukset sähköpostilla tai vastaukset ettet saanut paikkaa

työtön: Ei niistä ole tullut vastauksia ja hakemus on sama kuin pari viikkoa sitten teidän kanssa läpi käyty.

työkkäri: no kuule kyllä tästä nyt karenssia tulee, eihän me voida tietää oletko oikeasti hakenut niitä paikkoja.

Tätäkö tässä haetaan vai onko mulla jäänyt jotain välistä kun en ole kuullut 300 000 avoimesta työpaikasta mitä kukaan ei hae.

Sullakin on tosi tissiä imevä asema maailmaa kohtaan. Ei kukaan ole velkaa sinulle työpaikkaa. Sinä nostelet elämiseen jonkun tuntemattoman omalla työllä tienattuja rahoja. Silti paukuttelet täällä että kun kohdeltiin näin tai olet uhri tai jotain? Mitä jos kokeilet jotain oikeasti huonoa yhteiskuntaa muualla maailmassa jossa ei makseta mitään tukia vaan suorastaan käsketään tekemään jotain ellet halua suuhusi piippulakua?

Vierailija
166/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin työnantajille tulee kahden viikon välein suoritettavat haastattelut ja viikottainen raportointi työpaikoista? Heistähän kaikki on kiinni.

Työnantaja ei taida saada työttömyysetuutta, joten miksi noin olisi? Eihän työssäkäyvänkään tarvitse tehdä valtiolle tiliä toimistaan. Ja jos työnantajalle maksetaan palkkatukea työnhakijasta, niin silloin raportointivelvollisuus on jo nyt.

Miljoonien yritystukia ja koronatukia jaetaan sinne tänne ja löysemmät raportointivaatimukset kuin 50 euroa toimeentulotukea kuukaudessa saavalla, jonka pitää toimittaa kaikki tiliotteet Kelaan ja jokainen 50 euroa ylittävä tulo syynätään tarkkaan. Tuloksi lasketaan jopa osuus, joka ei varsinaisesti ole tuloa eli esim. jos myy 100 euron tavaran postitse ja postikulut on 20 euroa, tuloksi lasketaan koko 100 euroa, vaikka lopulta saikin itselleen 80 euroa. Aletaan samalla tarkkuudella syynäämään ihan kaikki: yritystuet, bonusten jako, minsterien avustajapalkkaukset, virkamiesten luottokorttien käyttö, eduskunnan kulukorvaukset ym. Tulee työpaikkoja.

Yritysten tiedot on ihan julkisia, tilinpäätöstiedot löytyvät netistä. Lakisääteisesti ne pitää vuosittain antaa, joten mitä ihmettä itket. Tulorekisteriin pitää palkat kertoa kuukausittain jne. eli kyllä raportointivaatimuksia on, vaikka yhteiskunta ei antaisi euroakaan.

Vierailija
167/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika sitten tarjota työttömille kunnon työtäkin, eikä mitään harjoittelua 9e päivä? Koska työnantajia aletaan hiillostamaan ja haastattelemaan, että tarjoaisivat vakituisia työpaikkoja harjoitteluiden sijaan?

Puhuiko Hetemäki muuten sanaakaan ilmaistöistä? Johan alkaisi oikeita hommia löytymään, vielä kun sivukuluja ja irtisanomisperusteita höllennettäisiin jotta palkkaaminen mahdollista.

Vierailija
168/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos sain töitä toisesta maasta! En ole mitenkään uskovainen vaikka käytinkin tuota etuliitettä. Säälin tänne jääviä työttömiä. Miksei voida toimia kuten Tanskassa jossa jokaisella työttömällä jää työttömyyden aikanakin jonkinlainen ihmisarvo? Siellä tuetaan työnhaussa. Ai niin, syynä jälleen mikäs muukaan kuin ainainen rahapa raha.

Olette ajatuksissani. Koittakaa tekin kaikki kynnelle kykenevät lähteä menemään täältä :/

Vierailija
169/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en hakenut

Putkimieheksi

Hoitajaksi

Lääkäriksi

Ei oo pätevyyttä

Vierailija
170/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri: hei, soitellaan tässä taas, mites se työnhaku? 

työtön: No joo, oon mä hakenut viittä paikkaa, enempää ei ole omalla alalla auki.

Työkkäri: joo mut pitää kuule hakea rohkeasti muitakin, eiks sulla oo se rekkakortti hankittuna vuodelta 1989?

työtön: joo on mut ei se oo pätevä enää.

työkkäri: on mun nyt laitettava sulle silti karenssi kun sä et oo hakenut niitä rekkahommia. Mitäs ne viis paikkaa oli mitä hait, laitatko mulle hakemukset sähköpostilla tai vastaukset ettet saanut paikkaa

työtön: Ei niistä ole tullut vastauksia ja hakemus on sama kuin pari viikkoa sitten teidän kanssa läpi käyty.

työkkäri: no kuule kyllä tästä nyt karenssia tulee, eihän me voida tietää oletko oikeasti hakenut niitä paikkoja.

Tätäkö tässä haetaan vai onko mulla jäänyt jotain välistä kun en ole kuullut 300 000 avoimesta työpaikasta mitä kukaan ei hae.

Moni työpaikka ei reagoi hakemuksiin millään tavalla tai tulee heti hakemuksen perään automaatti-ilmoitus hakemuksen vastaanotosta ja sen jälkeen ei kuulu enää yhtään mitään.

Monessa työpaikassa ei oikeasti ole avointa työpaikkaa vaan hommat hoidetaan sisäisellä siirrolla tai töiden uudelleen järjestämisellä. Ulospäin kuitenkin halutaan näyttää menestyvälle ja työvoiman tarpeessa olevalle, mitä eivät ole.

Vierailija
171/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko niissä olla kännissä?

Voi varmaan, luultavasti laittavat vaan karenssiin silloin. Kovat piippuun, kuten Kiurukin sanoo.

Taita palsta hiljetä kohta.

Miksi hiljenisi? Kun ihmiset saavat töitä vai? Vai mikä ihme logiikka sinulla on?

Vierailija
172/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, täytyypä hankkiutua taas raskaaksi. Katsotaan sitten kolmen vuoden päästä uudelleen mikä on meininki.

Vierailija
173/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pistäpä oma firma pystyyn. Miksi odotat, että joku muu luo sinulle työpaikan? Jotain vastuuta nyt omista tekemisistä.

No sepä onkin kätevä idea, kaikki työttömät vaan yrittäjiksi. Harmi vaan, että suurin osa yrityksistä menee parin eka vuoden aikana konkkaan, ja yrittäjä ei välttämättä saa 3-5 vuoteen mitään tuloja yrityksestään.

Ja nyt korona-aikana varsinkin menee paljon konkkaan yrityksiä, siitä vaan uusia perustamaan tilalle. 

Ei sulla järki paljon päätä pakota. 

No mistä kuvittelit työpaikkoja löytyvän jos ei yrityksistä? Eli kuka sinut palkkaisi, kun lähtökohtaisesti olet ajamassa firmaa konkkaan? Kun yrittäjä ei saa palkkaa, niin arvaa kahdesti, haluaako se  maksaa palkkaa työntekijälle, joka on sairas tai lapsi on sairas tai marsu kuoli tai...

Juuri näin. Tämä sankari haluaa, että muut hoitaa kaikki vastuut ja hän vaan kävelee ovesta sisään kello 8 ja poistuu kello 16, ja uhriutuu vielä päälle.

En ihmettele, ettei työpaikkaa löydy, kun haastattelussa työnanataja näkee olemuksesta jo kaikki hälytysmerkit.

Vierailija
174/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa myös nämä puhelinmyyntityöt pian kiinnostamaan työttömiä mikä hyvä.

Voi sitä riemun päivää, kun nämä melkein puoli miljoonaa suomalaista valjastettaisiin puhelinmyyntiin. Sille soittorumballe ei olisi loppua. Pitäisi myös olla velvoite kaikille kansalaisille ottaa x määrä myyntipuheluita päivässä vastaan. Ja lakkauttaa suoramarkkinointikielto.

"Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli kesäkuun 2020 lopussa kaikkiaan 417 000 työnvälityksen säädösten mukaisesti työttömäksi työnhakijaksi tilastoitua."

Vierailija
175/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, terveisin työtön. Saapahan vaikka työkkäritätin kanssa rupatella kun on sosiaaliset kontaktit työttömyyden myötä jääneet vähemmälle. 

Vierailija
176/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa jo nyt ihan tarpeeksi nämä turhat, tyhjät syyllistämis/kyttäyspuhelut 3kk välein, koska sillä työkkärimuijalla ei ole muuta tarjota pitkäaikaistyöttömälle kuin sit 2kuntouttavaa"ilmaistyötä. No, kait mää sit vaan t**an isteni kuten olen ji hyvän tovin meinannutkin. Jos jään vammautuneen vihannekseksi kitumaan, niin siinäpä sit valittajat maksatte verorahoistanne ympärivuorokautisen vuodeosastohoidon (koneissa). Voin kertoa, että tulee kalliimmaksi kuin nykyinen kärpäsenkakan suuruinen työmarkkinatukeni.

Mutta ette jätä enää vaihtoehtoja. Ja toki toivon itseni takia suotuisinta lopputulosta, että pääsisin kokonaan pois täältä psykopaattien keskeltä, ei täällä voi empatiakykyinen ihminen elää ja pärjätä tällaisessa sairaassa raha-raha-kilpailu-verissä-päin-"yhteis"kunnassa! Ihmisen arvo on pelkkä raha ja tuottavuus,vauvasta hautaan asti.

Mutta uusissa puheluissa on erilainen meininki: sinä kerrot kaikki tekemäsi työnhaut, haastattelut jne. eli kerrot omasta työnhakuaktiivisuudestasi.

Onkohan tuossa edes tarkistettu miten laillista on vaatia yksityishenkilöä kertomaan noin tarkasti omista asioistaan? Mitään järkeähän tuossa ei muutenkaan ole. Jos joku ei halua kyseiseen työhön on vikana joko se että työ on perseestä, palkka on perseestä, työ ei vastaa osaamista tai joissain tapauksissa ansiosidonnainen on liian hyvä. Puututaan näihin eikä luoda kyttäysverkostoa.

Vierailija
177/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä riemun päivää, kun nämä melkein puoli miljoonaa suomalaista valjastettaisiin puhelinmyyntiin. Sille soittorumballe ei olisi loppua. Pitäisi myös olla velvoite kaikille kansalaisille ottaa x määrä myyntipuheluita päivässä vastaan. Ja lakkauttaa suoramarkkinointikielto.

"Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli kesäkuun 2020 lopussa kaikkiaan 417 000 työnvälityksen säädösten mukaisesti työttömäksi työnhakijaksi tilastoitua."

MInäkin olen tuolla listalla, tosin koko ajan töissä, mutta virallisesti työtön. Verottaja näkee palkkani, pimeästi en tee töitä, mutta koska olen lomautettu, olen tilastoissa työtön.

Vierailija
178/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä teistä muista, mutta kun olen työttömyydestä ponnistanut paskaduunien kautta semipaskaan duuniin jolla oikeasti edes maksaa perustarpeet, ei todellakaan tee mieli siitä maksetuilla veroilla rahoittaa kotona makoilijoiden elämää. Olenko ainoa vai onko palsta vain näitä toisia täynnä?

Sinäkö et hakenut tukia ollessasi työtön? Jos hait, niin samalla tavalla muutkin saavat hakea. Joku sinunkin sohvamakoilut maksoi, joten suu kiinni. 

En mä kyllä ihan hirveästi hakenut. Tukia hakiessa sanottiin, että entäs se työnhaku, hopi hopi. Joten hain töitä ja sain ihan kuppaisen työn joka ei kellekään palstalla kelpaisi mutta en enää roikkunut tuilla. En tosiaan niitä tukia juurikaan nostanut koska minut on kasvatettu vanhanajan suomalaisittain eikä globaalimössösti kuten ilmeisesti aika moni täällä. Minä tein tosi kovasti töitä. Ne oli ihan hirveitä. Ketään teistä ei kiinnosta että tein niitä. Joku luulee olevansa viisas kun tämän jälkeen pilkkaa minua että "no oletpa sitten parempi ihminen bala bala". Pointtini lähinnä on se, että minulla oli yliopistokoulutus eikä mistään kukaan pystynyt taikomaan sitä vastaavaa työtä, joten menin niihin töihin mitä oli ja jotka ei teille kelvanneet. Tänä päivänä tienaan ehkä 60 prosenttia siitä mitä koulutuksen perusteella pitäisi mutta ainakaan se ei ole mitään tukihumppaa joka katkeroittaa kun ei riitä mihinkään. Minä olen ahkera. Anteeksi että olen.

Vierailija
179/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka ja vapaus pienyrittäjyyteen on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
180/793 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai feissareiksi o.O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä