Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemman kuolema, eikö pidä olla 18-vuotias että pääsee arkkua kantamaan?

Vierailija
14.08.2020 |

Tosiaan isoisä kuoli ja hänellä monta lastenlasta joista kolme poikia mutta vain yksi täysi-ikäinen. Miten on?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime hautajaisissa kantajien sukupuoli tarkastettiin fysiologisesti, jotta arkku varmasti tuli katsotuksi kannetuksi.

Vierailija
62/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kännisimmät kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin nuorelle ei kannata antaa raskasta taakkaa, jotta ei tulisi vaurioita esim. selkään.

riittävä pituus ja voimakkuus riittävät. Jos on liian nuori, niin myös henkisen puolen raskaus tulee esiin.

Vierailija
64/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, rippikoulua käymätön ateisti olin kantamassa isosisän arkkua ja kesken matkanhan siinä oli poliisit odottamassa, iskivät rautoihin ja maijaan.

Syyllistyin arkunkantorikokseen, sakoillahan tästä kuitenkin selvisin.

En tiedä mistä osasivat odottaa, joku lienee käräyttänyt.

Vierailija
65/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannoin isäni arkkua, en ole käynyt rippikoulua ja olen naimen.

Vierailija
66/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan arkunkantajan tulee olla täysi-ikäinen, konfirmoitu mies. Jos kantajista vähintään puolet ei täytä kriteerejä, arkkua ei katsota kannetuksi.

tällä palstalla ei sarkasmi toimi

Ehkä vähän väärä ketju huonolle sarkasmille.

Vierailija
67/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten mullan lapioiminen arkun päälle? En onnekseni ole kovin monissa hautajaisissa ollut, mutta aina ovat miehet kantaneet ja haudanneet arkun. Nyt tuli selväksi, että kuka tahansa kykenevä voi kantaa arkun, mutta kai kuka tahansa saa myös lapioida?

Vierailija
68/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos viereinen kantaja jo kovin ikäihminen niin paino voi tulla äkkiä omalle puolelle laskiessa.

Vierailija
69/69 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut tuollaisesta rajoituksesta. Eiköhän riitä että on riittävän pitkä ja voimakas.

Joo. Ja ajoissa pitäisi ymmärtää myös väistyä tehtävästä. 

Omien sukulaisten hautajaisissa on muutamaankin kertaan nähty, kuinka tutiseva yli kasikymppinen ukko haluaa arkunkantajaksi, vaikka hyvä että pystyssä pysyy. Nuoremmat serkukset siinä sitten olemme valmiustilassa nappaamaan kiinni, jos arkku meinaa pudota, tai kantaja itse sinne kuoppaan.

Pituutta nyt ei niin paljon tarvita; tätini 160-senttiseksi kutistunut mies selvisi ihan kyllä.