Hel looksille naureskellaan monissa ulkomaisiaa blogeissa!
Enkä yhtään ihmettele miksi! :D
Vain Suomessa on "tyylikästä", kun nainen leikkaa räikeän pottatukan 1cm otsatukalla, laittaa päälle mustat, paksusankaiset, isot silmälasit ja pukeutuu vanhaan verhoon ja villahousuihin sekä 90-luvun korokepohjalenkkareihin, kädessään joku etäisesti laukkua muistuttava hökötys. Muutkin tyylit ovat aivan hirveitä. Naisten näköisiä miehiä ja miehekkään rumia tai muuten omituisia naisia :D No, saa ainakin hyvät naurut! :D
Kommentit (142)
öööö, mitä väliä? Jos ne ihmiset itse viihtyy tuollaisissa vaatteissa ja on omasta mielestään parhaan näköisiä juuri niin, niin mitä merkitystä sillä on, vaikka sinä tai kuka tahansa muu naureskelisi asialle?
Vai pukeudutko sinä MUIDEN maun mukaan, et oman makusi ja tyylisi mukaan?
Näinhän se keski-ikä ilmentyy: nuorisomuoti näyttää vuosi vuodelta hassummalta.
Ja tiesitkö, että newyorkilaisille hipstereille naureskelijoita löytyy siinä missä hipsterimuotia ihannoiviakin.
Tai googlaa iloksesi vaikka "Coachella looks", eli kalifornialaisen "Flown" hipsterimuotia.
Ei kaikki ole ulkomaillakaan niitä klassisen elegantin muodin kannattajia, vaan ne samat ylisuuret rillit ja paksut lenkkarit löytyy hipsterin yltä niin Helsingissä kuin San Franciscossa kuin Hong Kongissakin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:21"]
öööö, mitä väliä? Jos ne ihmiset itse viihtyy tuollaisissa vaatteissa ja on omasta mielestään parhaan näköisiä juuri niin, niin mitä merkitystä sillä on, vaikka sinä tai kuka tahansa muu naureskelisi asialle?
Vai pukeudutko sinä MUIDEN maun mukaan, et oman makusi ja tyylisi mukaan?
[/quote]
Ei kun kato ap:n mielestä vain hänen oma tyylinsä on hyvä ja muiden pitäisi pukeutua niin myös. Tosin oot ap varmasti näitä farkut ja t-paita tylsimyksiä, joka kamalasti haaveilee osaavansa pukeutua hyvin ja siksi selailee muotiblogeja. Hel looksin tyylejä naureskelee vain pönkittääkseen omaa itsetuntoaan.
Ihmisille ei saa nauraa. Ymmärrät sen joskus ikääntyessäsi/viisastuessasi.
Googlasin Coachella looksin ja sehän on kuin eri maailmasta näiden suomalaisten Flow-olioiden kanssa! En olen "klassisen elegantin muodin" kannattaja, mutta naiset naisina ja miehet miehinä, kiitos ;) Samoin en ymmärrä, miksi itsensä täytyy rumentaa, kun voi myös kaunistaa :)
-ap
Ap sano nyt, oletko sä ihan tosissasi matkassa tuolla asenteella? Vilpittömästi haluan tietää.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:42"]
Miks heitterit meuhkaa tääl et jos ei pukeudu kuin Hel-looksien kirppis-piristelijät niin on heti osa sitä harmaata paperiliisteriä? Googlatkaa nyt ihmeessä Rihanna, Beyonce, Nicole Richie, Erin Wasson, Margaux Lonnberg, Vanessa Hudgens jne tätä listaa voisi jatkaa- sieltä löytyy erilaista, erikoista mutta asiallista katumuodin edustajaa (vapaa-ajan kuvissa), jenkkibloggareita on pilvinpimein vastaavia.
Noissa Hel-looksin kavereissa on ehkä yks tuhannesta onnistuneesti muodikas, muut ovat vetäneet väärät lääkkeet tai sokkona spr:n kontista rytkyt niskaan tarkoituksena olla "en mä tykkää pukeutuu ku muut vaan mä tykkään pukeutuu niinku haluun ja mun haluama tapa pukeutua on herättää hirveenä huomioo shokeeraa mummut ja löytää joku komee mies joka tajuaa et en todellakaan siis oo mainstream!!!!!!1"
Ja en oo ap, oon vaan tyylitajun päälle ymmärtävä nuori ihminen ketä ei vaan tajua mitä suurimman osan päässä liikkuu..
[/quote]
"Onnistuneesti muodikas"? Oikeasti, pitäisikö sen olla kaikkien päämäärä - olla onnistuneesti muodikas ja tyylitajuinen?
Joku haluaa pukeutua miellyttääkseen itseään. Jotakuta ei kiinnosta vaatteet yhtään, kunhan on siistit (jos sitäkään). Joku pukeutuu ollakseen muodikas. Joku pukeutuu ollakseen eri tavalla muodikas. Joku pukeutuu ollakseen klassisen tyylikäs. Joku pukeutuu ollakseen ihan toisella tavalla tyylikäs. Joku pukeutuu ollakseen jollain kolmannella tavalla tyylikäs. Joku tietää muodista todella paljon ja pukeutuu kuten Susie Bubble tai Tavi Gevinson. Joku ei tiedä muodista hölkäsen pöläystä ja pukeutuu silti kuten Susie Bubble tai Tavi Gevinson. Joku pukeutuu kuten Anna Wintour. Toinen pukeutuu kuten Inès de la Fressange. Kolmas pukeutuu kuten Anna Dello Russo. Neljäs ei osaa päättää ja pukeutuu joka päivä eri tavalla. Joku seuraa vaistojaan ja pukeutuu väreihin joista tykkää, ja onnistuu näyttämään persoonalliselta ja tyylikkäältä. Joku toinen seuraa yhtä lailla omia vaistojaan, ja epäonnistuu muiden silmissä surkeasti. Joku yrittää herättää huomiota näyttämällä mahdollisimman erikoiselta. Joku yrittää herättää huomiota käyttämällä mahdollisimman kalliita merkkituotteita. Joku yrittää herättää huomiota käyttämällä paljastavia vaatteita. Joku yrittää herättää mahdollisimman vähän huomiota ja pukeutuu aina mahdollisimman tylsästi. Joku pukeutuu tylsästi koska ei muuta osaa tai viitsi. Joku haluaisi kuulua siihen ryhmään ihmisiä, joita kuvataan Sartorialistin tyylisiin katumuotiblogeihi. Joku toinen haluaa kuulua siihen ryhmään ihmisiä, jotka sopeutuvat konttorin ilmapiiriin eivätkä vaatteillaan erotu liikaa joukosta. Joku pukeutuu hassusti koska haluaa leikitellä. Joku pukeutuu hassusti koska on menossa pellekouluun. Joku pukeutuu hassusti koska on mielisairas. Joku pukeutuu mustiin koska on menossa hautajaisiin. Joku pukeutuu vanhoihin vaatteisiin, koska tykkää vintage-tyyleistä. Joku pukeutuu vanhoihin vaatteisiin, koska haluaa viestittää ekologisia arvoja. Joku yrittää näyttää boheemilta taiteilijalta. Joku yrittää näyttää gootilta. Joku yrittää näyttää bisnesnaiselta. Joku yrittää näyttää punkkarilta. Joku ei yritä näyttää erityisemmin miltään ja näyttää silti juppihippipunkkarilta, ja on kuitenkin tyytyväinen elämäänsä.
NE OVAT VAIN VAATTEITA. EI SE OLE NIIN VAKAVAA, IHAN TOTTA.
[/quote]
Paitsi että mä luulen, että näille Hell looksin tyypeille se ON erittäin vakavaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:42"]
Googlasin Coachella looksin ja sehän on kuin eri maailmasta näiden suomalaisten Flow-olioiden kanssa! En olen "klassisen elegantin muodin" kannattaja, mutta naiset naisina ja miehet miehinä, kiitos ;) Samoin en ymmärrä, miksi itsensä täytyy rumentaa, kun voi myös kaunistaa :)
-ap
[/quote]
Olet mielestäni sovinnainen jos ajattelet muodin tarkoituksen olevan vain kauneuden.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:18"]
Minulla ei ole yhtä tiettyä tyyliä, enkä ole missään mielessä sitä mieltä, että vain oma tapani pukeutua olisi "oikein". Minusta on ilo katsella monella eri tavalla pukeutuneita, vaikka olisivat tyyliltään aivan erilaisia oman pukeutumiseni kanssa. Erikoisuutta en sinänsä tavoittele.
Pidän vintagevaatteista ja myös uusista monenhenkisistä. Pidän välillä ihan arkisia pillifarkkuja ja tunikoita yms, mutta enimmäkseen mekkoja ja hameita. Minipituutta, kellohelmaa, kapeaa polvipituista, pitkää ja liehuvaa... Pidän väreistä vaatteissa ja kengissä, värikkäistä sukkahousuista (yksivärisistä tai kuviollisista), erilaisista koruista ja asusteista, erikoisista laukuista... Pidän yleensäkin vaatteista ja asusteista joissa on joku "juju", vaikkapa jättikokoiset napit tai erikoinen leikkaus. Tosin näin kolmekymppisenä olen ymmärtänyt, että ihan joka vaatekappaleen ei tarvitse olla niin kauhean erikoinen ;)
Kenkiä käytän laidasta laitaan paitsi lenkkareita, platformkenkiä, bootseja tai piiiitkä- ja teräväkärkisiä kenkiä... Tyylini on useimmiten vähän boheemi tyttömäisen naisellinen. Mutta todellakin pukeudun joka aamu ihan fiiliksen mukaan.
Haukkuja odottaen,
ap ;)
[/quote]
Kuvailit tuossa miltä näytät mutta itse asiassa tarkoitin kysyä miten valitset ne vaatteet jotka laitat päällesi. Ilmeisesti kuulut niihin jotka yrittävät viestittää vaatteillaan jotain tai hakea hyväksyntää mihin viittaa myös tuo, että luulet jonkun haukkuvan sinua pukeutumistyylin takia.
Jos löytäisit jostain jonkun aivan ihanan vaatteen jossa mielestäsi olisi kohdillaan kaikki, niin uskaltaisitko laittaa sen päällesi jos se ei sopisi muuhun tyyliisi tai jos näyttäisit siinä muiden silmiin avohoitopotilaalta? Entä laitaisitko päällesi jonkin vaatteen joka sopisi täydellisesti tyyliisi ja jossa näyttäisit tosi hyvältä ja pätevältä mutta joka olisi hieman epämukava päällä tai ainakin epämukavampi kuin lököpuuvillapitkitset?
[/quote]
Ehkä käsitin sitten kysymyksesi väärin? Valitsen vaatteeni fiiliksen mukaan niin kuin kirjoitin. Herään aamulla, poimin kaapista minua miellyttäviä vaatekappaleita ja pukeudun niihin. En erityisemmin suunnittele asujani arkisin, olen siihen liian laiska! ;) Juhliin on kiva pukeutua ajatuksen kanssa :)
Voin käyttää kaikenlaisia vaatteita, joista pidän. Miksi en??? Eivätkö kaikki tee niin? Voisin myös käyttää hieman epämukavia vaatteita, jos ne näyttävät hyvältä ja tuntisin niissä oloni hyväksi muuten. En vaan tähän oikein keksi esimerkkiä, koska en esim pidä 15cm koroista, korseteista tms.
Se haukkujen odotus oli puolileikillään, koska kyllähän näillä palstoilla on tapana yleensä lynkata ei-mieluisen aloituksen kirjoittaja! ;)
-ap
Sitten olen oikein mielelläni sovinnainen, koska ajattelen, että pukeutumisella/hiustyylillä jne. kannattaa korostaa hyviä puoliaan ja viehättävyyttään.
Tämänkin voi tehdä monien monien erilaisten tyylisuuntien puitteissa! Suomessa kaikki on vain helposti niin mustavalkoista. Joko pukeudutaan bimbo-pissityyliin tai sitten sukupuolettomaksi "älykkö"-olioksi. Ai niin, olihan vielä gootit jossain peräkylillä...
Pukeudun itse harvemmin farkkuihin. Käytän paljon mekkoja ja hameita, värejä ja materiaaleja laidasta laitaan. Kenkiäkin monenlaisia, paitsi "läskipohjakenkiä", jos jotakin sattuu kiinostamaan. Pidän silti muistakin tyyleistä kuin omastani! ;)
Harva taisi tajuta pointtini. Noh, antaa olla :) Tai eipä sittenkään... Verratkaa itse vaikka jonkun mainitsemaa Coachella looksia (googleta) ja http://www.hel-looks.com/ (Flow-kuvat)...
-ap
http://advancedstyle.blogspot.fi/ Tällä oli paljon hyviä tyylejä/asuja! Tykkäsin monista! :) Vois Helsingin hel**tin huonosti pukeutujat ottaa näitä rouvista enemmän mallia!
-ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:58"]
TSuomessa kaikki on vain helposti niin mustavalkoista. Joko pukeudutaan bimbo-pissityyliin tai sitten sukupuolettomaksi "älykkö"-olioksi. Ai niin, olihan vielä gootit jossain peräkylillä...
[/quote]
Nyt on kyllä pakko sanoa, että mulla ei ole ollenkaan samanlaista kuvaa suomalaisesta pukeutumisesta! Voiskohan nyt olla niin, että sä bongaat vain noiden tyylilajien edustajat katukuvasta?
tsemppaan ap:tä ulkomailla isossa metropolissa asuvana Hel-looks on kuin parodia katumuodista. Sitä ei varmaan tajua kun asuu Suomessa. Täälläkin ihmiset pukeutuvat erikoisesti mutta näyttää se paremmalta kuin nuo Hel-Looksin hyypiöt. Kannattaa tsekata Hel-Looks ja tiedät miten ei ainakaan kannata pukeutua:D
Ei minusta hel-looks esitä tyylikkyysasiaa mitenkään joko-tai -asiana. Mutta kuten sanoin jo, siinä ehkä painottuvat erilaiset alakulttuurilookit, joissa on omat tunnusmerkkisyytensä sen sijaan, että olisi mietitty, mikä on esteettistä ja tyylikästä.
Eli tavallaan ymmärrän mitä haet.
Itse taas olen hyväksynyt aika pitkälti hel-looks -sivuston annin enkä odota, että se tarjoilee minulle hyvää makua, paremminkin piintynyttä käsitystä helsinkiläisestä tyylikkyydestä ja välillä naurunpyrskähdyksiäkin. Silti en haluaisi muuttaa hel-looksia sovinnaisempaan suuntaan. Näen, että Helsingissä voidaan sitten alkaa valokuvailla Alexa Dagmarin tapaisia sovinnaista tyyliä edustavien pukeutumista, jos nimenomaan estetiikka määritellään tärkeäksi asiaksi.
Minusta myös luovuus ja hauskuus ovat itsetarkoituksellisia asioita ja maailmassa on jo ihan riittävästi Strictly style -tyyliä. Minulle siis myös sopii nuo sivuston flopit, koska en ajattele, että pitäisi rajata sitä, mikä on hyvää makua tai tyyliä. Olen ilahtunut vaatteiden kantajien totisuudesta.
Ymmärrän, että halusit herättää keskustelua siitä, onko sivuston kirjo kuitenkin turhan mustavalkoinen lähestymistapa tyyliin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:58"]
Sitten olen oikein mielelläni sovinnainen, koska ajattelen, että pukeutumisella/hiustyylillä jne. kannattaa korostaa hyviä puoliaan ja viehättävyyttään.
Tämänkin voi tehdä monien monien erilaisten tyylisuuntien puitteissa! Suomessa kaikki on vain helposti niin mustavalkoista. Joko pukeudutaan bimbo-pissityyliin tai sitten sukupuolettomaksi "älykkö"-olioksi. Ai niin, olihan vielä gootit jossain peräkylillä...
-ap
[/quote]
Kerro vielä, miksi kaikkien muiden pitäisi pukeutua sinun makusi mukaisesti? Mitä haittaa siitä sinulle on jos joku pukeutuu niin ettet sinä pidä siitä? Luuletko että sinun makusi on ainoa oikea?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 14:03"]
tsemppaan ap:tä ulkomailla isossa metropolissa asuvana Hel-looks on kuin parodia katumuodista. Sitä ei varmaan tajua kun asuu Suomessa. Täälläkin ihmiset pukeutuvat erikoisesti mutta näyttää se paremmalta kuin nuo Hel-Looksin hyypiöt. Kannattaa tsekata Hel-Looks ja tiedät miten ei ainakaan kannata pukeutua:D
[/quote]
KIITOS! :D Ihanaa, että edes joku ymmärtää, mitä tarkoitan (+ muutama muu peukuista päätellen ;) )
-ap
Mikään ei ole seksikkäämpää kuin maskuliinisesti pukeutunut kaunis nainen.
http://transientexpression.com/women-in-suits/
Ylipäätään androgyynisyys on mielestäni puoleensavetävää, seksikästä ja kiehtovaa, myös miehissä.
Makuja on monia, ja AP:lla on selkeästi surkea maku, kun se on niin erilainen kuin omani ;)
Mikä ap sinusta siis on suurempi ongelma, se, että tuo sivusto (hel-looks) on olemassa vai se, että "suomalaisena" esitetty katumuoti on sinusta mautonta?