Hel looksille naureskellaan monissa ulkomaisiaa blogeissa!
Enkä yhtään ihmettele miksi! :D
Vain Suomessa on "tyylikästä", kun nainen leikkaa räikeän pottatukan 1cm otsatukalla, laittaa päälle mustat, paksusankaiset, isot silmälasit ja pukeutuu vanhaan verhoon ja villahousuihin sekä 90-luvun korokepohjalenkkareihin, kädessään joku etäisesti laukkua muistuttava hökötys. Muutkin tyylit ovat aivan hirveitä. Naisten näköisiä miehiä ja miehekkään rumia tai muuten omituisia naisia :D No, saa ainakin hyvät naurut! :D
Kommentit (142)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 14:03"]
tsemppaan ap:tä ulkomailla isossa metropolissa asuvana Hel-looks on kuin parodia katumuodista. Sitä ei varmaan tajua kun asuu Suomessa. Täälläkin ihmiset pukeutuvat erikoisesti mutta näyttää se paremmalta kuin nuo Hel-Looksin hyypiöt. Kannattaa tsekata Hel-Looks ja tiedät miten ei ainakaan kannata pukeutua:D
[/quote]
KIITOS! :D Ihanaa, että edes joku ymmärtää, mitä tarkoitan (+ muutama muu peukuista päätellen ;) )
-ap
[/quote] "miten ei ainakaan kannata pukeutua" selittäisitkö tuon "kannata" sanan. Mistä jää paitsi jos pukeutuu tuolla lailla? Ja suhtaudut tähän nyt vain sinun näkökulmallasi pukeutumisen tarkoituksesta ja kohteista ja päämääristä. Voitko kuvitella että jotkut muut vain pukeutuvat, vetävät vaatteet päällensä ja menevät ulos, ajattelematta kertakaan kuka arvioi, mihin menee tai mitä mieltä kukakin on. Sinulle pukeutuminen on selkeästi jotain joka "kannattaa" tehdä tietyllä lailla tai muuten tapahtuu "jotain". Hyvin erilainen näkemys kuin minulla, esimerkiksi.
[/quote]
Juuri näin. Ap ei ole ymmärtänyt hel-looks -tyylin perimmäistä olemusta. Ap ja muut "tyylitietoiset" yrittävät viestittää muille ihmisille pukeutumisellaan jotain.
Yleinen viesti on "Katsokaa, olen normaali, hyvintoimeentuleva, tavis, jättäkää minut rauhaan". Tavallisten keski-ikäisten lauma suo turvaa. Joukkovoimaa. Takana seisoo muut samanlaiset ihmiset. Turvallisuus on näiden ihmisten tarve.
Ns. paremmin pukeutuvien viesti on "Katsokaa, minulla on rahaa, voisitteko arvostaa minua, olkaa kilttejä". Logoja, hieno auto jolla kruisallaan kaupungilla, harrastuksina golf tai jokin muu perinteisesti elitistinen harrastus. Logon pitää näkyä jotta osaavat arvostaa. Uusrikkaita. Työväenluokasta nousseita myyntitykkejä jotka ovat myyneet sielunsa ajat sitten miellyttäkseen jotakuta.
Sitten ovat nämä tuksut jotka tuunaavat itseään kuin vastaavat nuoret miehet autojaan. Heillä on kaikkea sitä minkä pitäisi kiinnittää katse: vahva meikki, pitkät kynnet, isot tissit, lyhyt hame. He haluavat tulla nähdyiksi. He yrittävät päästä tositv:een. He haluavat että joku näkee heidät. Oikeasti nämä ihmiset tulevat usein yhteiskuntaluokasta jolla ei ole valtaa. Joita ei nähdä eikä katsota. Näkymättömiä.
Ja sitten on hel looks. Ihmisiä jotka pukeutuvat johonkin vaatteeseen koska he tykläävät siitä kyseisestä vaatteesta. Se on heidän kaverinsa. Se on söpö. Ihana. Pikkutyttöjen prinsessaleikki. Ettekö muista sitä ihanan viatonta aikaa jollain valitsitte kengät vain sen takia, että ne näyttivät teistä niin ihanan söpöiltä ja ne oli ihanan pinkit - suosikkiväri! Sitä aikaa jolloin pukeuduitte puhtaasti vaatteisiin joita kohtaan tunsitte jonkinlaista ihastumista? Sitten jossain vaiheessa aloitte ajattelemaan miten mikäkin vaate palvelee teitä. Mitä hyötyä vaatteesta on. Vähentääkö se kiusaamista? Pääseekö sillä luokan suosittujen joukkoon? Hel looks on nimenomaan tämän hyötyajattelun ulkopuolella. Se ei yritä viestittää mitään tai pyrkiä mihinkään.
Jes, tultiin just miehen kans Flowsta nii joku tosi tunnettu muotikuvaaja halus ottaa siitä kuvan! Wau! Aiko pistää sen kai Hel looksiin tai jonnekki vastaavaan. Kaikki haukkujat ootte kummiski vaan katellisia ku mun mies uskaltaa olla erilainen ja persoonallinen! Nii...ja mun mies on 100% suomalainen, vaikka vähän tummempi onki!
http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2008/02/nazo021808.jpg