Miksi luulet että työelämästä syrjäytynyt nukkuu pitkään?
Kommentit (54)
Koska ne kukkuu käikki yöt. mm pelaavat aamutunneille, jopa aamuun saakka.
Ei ole perhettä mutta en nuku pitkään. Työelämästä olen syrjäytynyt.
Nukkuvat pitkään, koska istuvat sohvalla ja kittaavat kaljaa.
Zinc
Olen työtön ja herään joka aamu kahdeksan ja yhdeksän välillä.
Ehkä näillä, jotka muuta kuvittelevat, menee aina lomalla rytmit sekaisin ja ajattelevat, ettei muutkaan toimettomat kykene normaaliin arkirytmiin. Minulla ei ole edes lapsia.
Työssäkäyvät luulevat että työttömillä on samat huvit kuin heillä.
Oikeasti se pitkään nukkumisen ilo katoaa muutamassa viikossa.
Olen ollut 28 vuotta työtön ja nousen joka aamu viiden ja kuuden välillä ilman kelloa.
Heillä ei ole perhettä ja ovat syrjäytyneitä. Tässähän näitä syitä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät luulevat että työttömillä on samat huvit kuin heillä.
Oikeasti se pitkään nukkumisen ilo katoaa muutamassa viikossa.
Olen ollut 28 vuotta työtön ja nousen joka aamu viiden ja kuuden välillä ilman kelloa.
Jos löysäilee kaiket päivät, niin ei kai ketään aamulla väsytä. Mutta kun tekee töitä aamusta iltaan, niin se uni voisikin maistua aamulla.
Zinc
Mä käyn töissä ja opiskelen mutta nukun pitkään aina kun se on vähänkin mahdollista.
oon ollu pari vuotta kotona (onneks pääsin opiskelee) ja aina nukun ainaki 12 päivällä, koska kumppani töissä ja kotona on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
oon ollu pari vuotta kotona (onneks pääsin opiskelee) ja aina nukun ainaki 12 päivällä, koska kumppani töissä ja kotona on tylsää.
Sitä sanotaan, että tylsillä ihmisillä on tylsää.
Zinc
Koska itse nukkuisin pitkään, jos töihin ei tarvitsisi herätä ja niin tekisi moni muukin. Toki aamuvirkut erikseen. Pientä kateuttahan sitä tuntee niitä kohtaan, joiden ei tarvitse.
Toki oikeastihan monet syrjäytyneet ovat aikaisia herääjiä. Esim rappioalkoholistit ovat viimeistään heti ysiltä pelipaikoilla eivät todellakaan nuku pitkään.
En ole ikinä pitänyt aamuherätyksistä. Kroppa ei kestäisi mitään klo 6 herätyksiä ei kaikki ole luotu aamuihmisiksi. En voisi kuvitellakaan meneväni aamulla urheilemaan tai tekemään mitään fyysistä. Se ei ole mikään laiskuudenmittari mihin aikaan herää. Samat tunnin sitä on aikaa ahkeroida myöhempäänkin silloin kun se tukee omaa hyvinvointia. Minusta on ihana valvoa yöllä hiljaisuudessa ja eikä nukkumaan mennessä ole painetta ja paniikkia että kohta herätyskello soi.
Vierailija kirjoitti:
Koska itse nukkuisin pitkään, jos töihin ei tarvitsisi herätä ja niin tekisi moni muukin. Toki aamuvirkut erikseen. Pientä kateuttahan sitä tuntee niitä kohtaan, joiden ei tarvitse.
Toki oikeastihan monet syrjäytyneet ovat aikaisia herääjiä. Esim rappioalkoholistit ovat viimeistään heti ysiltä pelipaikoilla eivät todellakaan nuku pitkään.
Mutta tässä ketjussa puhutaan työttömistä, eikä alkoholisteista.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Meillä syrjäytyneillä voi olla myös perhe. Heillä töihin ja kouluunlähdöt. Tätä ei tunnuta ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pitänyt aamuherätyksistä. Kroppa ei kestäisi mitään klo 6 herätyksiä ei kaikki ole luotu aamuihmisiksi. En voisi kuvitellakaan meneväni aamulla urheilemaan tai tekemään mitään fyysistä. Se ei ole mikään laiskuudenmittari mihin aikaan herää. Samat tunnin sitä on aikaa ahkeroida myöhempäänkin silloin kun se tukee omaa hyvinvointia. Minusta on ihana valvoa yöllä hiljaisuudessa ja eikä nukkumaan mennessä ole painetta ja paniikkia että kohta herätyskello soi.
Eihän siinä mitään, jos itse maksaa vuokransa, vaikka nukkuisi kaiket päivät.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syrjäytyneillä voi olla myös perhe. Heillä töihin ja kouluunlähdöt. Tätä ei tunnuta ymmärtävän.
Ei voi.
Zinc
Silloin meillä on heittoa määritelmässä syrjäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään, jos itse maksaa vuokransa, vaikka nukkuisi kaiket päivät.
Zinc
Voihan sitä myös maksaa asuntolainaa. ap
Mielenkiintoista olisi tietää se, että mikä tekee työttömistä laiskoja
Zinc
Ne stereotypiat istuu vahvassa. Yhdessä vaiheessa oli muodikasta paasata kuinka työttömät vain makaa sohvalla ja kittaa kaljaa. Onneksi se on jo väistynyt.