Miksi luulet että työelämästä syrjäytynyt nukkuu pitkään?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska itse nukkuisin pitkään, jos töihin ei tarvitsisi herätä ja niin tekisi moni muukin. Toki aamuvirkut erikseen. Pientä kateuttahan sitä tuntee niitä kohtaan, joiden ei tarvitse.
Toki oikeastihan monet syrjäytyneet ovat aikaisia herääjiä. Esim rappioalkoholistit ovat viimeistään heti ysiltä pelipaikoilla eivät todellakaan nuku pitkään.
Meillä syrjäytyneillä voi olla myös perhe. Heillä töihin ja kouluunlähdöt. Tätä ei tunnuta ymmärtävän.
Ei voi.
Zinc
Silloin meillä on heittoa määritelmässä syrjäytynyt.
Kyllä voi jos on työelämästä syrjäytynyt niin ei tarvitse olla muuten syrjäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska itse nukkuisin pitkään, jos töihin ei tarvitsisi herätä ja niin tekisi moni muukin. Toki aamuvirkut erikseen. Pientä kateuttahan sitä tuntee niitä kohtaan, joiden ei tarvitse.
Toki oikeastihan monet syrjäytyneet ovat aikaisia herääjiä. Esim rappioalkoholistit ovat viimeistään heti ysiltä pelipaikoilla eivät todellakaan nuku pitkään.
Tuo on hauska havainto. Itse aikoinaan jonkun sortin alkkiksena voin allekirjoittaa. En tajua miten onnistuinkin silloin olemaan aamuisin niin pirteä :D
Yleensä kauniimmat ihmiset saavat helpommin töitä. Heidät otetaan mielellään töihin. Niin brutaalia kuin se onkin.
Työttömät ovat rumia.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kauniimmat ihmiset saavat helpommin töitä. Heidät otetaan mielellään töihin. Niin brutaalia kuin se onkin.
Työttömät ovat rumia.
Zinc
Mitä sen väliä on? Kuitenkin olen saanut perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pitänyt aamuherätyksistä. Kroppa ei kestäisi mitään klo 6 herätyksiä ei kaikki ole luotu aamuihmisiksi. En voisi kuvitellakaan meneväni aamulla urheilemaan tai tekemään mitään fyysistä. Se ei ole mikään laiskuudenmittari mihin aikaan herää. Samat tunnin sitä on aikaa ahkeroida myöhempäänkin silloin kun se tukee omaa hyvinvointia. Minusta on ihana valvoa yöllä hiljaisuudessa ja eikä nukkumaan mennessä ole painetta ja paniikkia että kohta herätyskello soi.
Eihän siinä mitään, jos itse maksaa vuokransa, vaikka nukkuisi kaiket päivät.
Zinc
Voihan sitä myös maksaa asuntolainaa. ap
Niin no ei sillä väliä, jos ei muilla sitä maksata kotona nukkuessa.
That´s the point
Zinc
Hohhoijaa, olet sinä kanssa yksi pelle. Eiköhän kaikki maksa sen vuokransa tms. itse. Vai elätkö jossain utopiassa missä on "sinun rahasi" ja muiden rahat? Herätys. Eipä nukuta siellä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syrjäytyneillä voi olla myös perhe. Heillä töihin ja kouluunlähdöt. Tätä ei tunnuta ymmärtävän.
Ei voi.
Zinc
Silloin meillä on heittoa määritelmässä syrjäytynyt.
Kyllä voi jos on työelämästä syrjäytynyt niin ei tarvitse olla muuten syrjäytynyt.
Sitten käyttäisin sitä määritelmää. Työelämästä syrjäytynyt.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pitänyt aamuherätyksistä. Kroppa ei kestäisi mitään klo 6 herätyksiä ei kaikki ole luotu aamuihmisiksi. En voisi kuvitellakaan meneväni aamulla urheilemaan tai tekemään mitään fyysistä. Se ei ole mikään laiskuudenmittari mihin aikaan herää. Samat tunnin sitä on aikaa ahkeroida myöhempäänkin silloin kun se tukee omaa hyvinvointia. Minusta on ihana valvoa yöllä hiljaisuudessa ja eikä nukkumaan mennessä ole painetta ja paniikkia että kohta herätyskello soi.
Zinc
That´s the point
Zinc
Hohhoijaa, olet sinä kanssa yksi pelle. Eiköhän kaikki maksa sen vuokransa tms. itse. Vai elätkö jossain utopiassa missä on "sinun rahasi" ja muiden rahat? Herätys. Eipä nukuta siellä nyt.
Kyllä aika moni maksaa ne asumistuesta yms. Ei ne omia rahoja ole, vaan annettuja.
Että herätyskelloja nyt siellä vaan .. Sellaiset asumistuet, jotka muut maksavat voivat poistua aivan koska tahansa.
Zinc
Ei se ole mikään ihmisoikeus saada asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat rumia.
Zinc
Mitä sen väliä on? Kuitenkin olen saanut perheen.
Niin, en minä siihen kantaa ottanutkaan, että onko sillä väliä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oon ollu pari vuotta kotona (onneks pääsin opiskelee) ja aina nukun ainaki 12 päivällä, koska kumppani töissä ja kotona on tylsää.
Sitä sanotaan, että tylsillä ihmisillä on tylsää.
Zinc
kaipa sit oon tylsä ku en jaksa herää 9 vaan mielummin pari tuntii myöhemmin 😂
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvat pitkään, koska istuvat sohvalla ja kittaavat kaljaa.
Zinc
Tää työelämästä syrjäytynyt on tälläkin viikolla herännyt joka aamu kuuden ja seitsemän välillä, käynyt lenkillä ja mennyt marjastamaan :)
Kaljaa oon tainnut juoda pari vuotta sit puoli tölkillistä, mutta olisihan senkin voinut jättää välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oon ollu pari vuotta kotona (onneks pääsin opiskelee) ja aina nukun ainaki 12 päivällä, koska kumppani töissä ja kotona on tylsää.
Zinc
Sanoit, että sinulla on tylsää.
Zinc
Ihan itse sanoit.
Tylsillä ihmisillä on tylsää.
Asun veljeni nyrkissa ja herään hänen mennessä töijin. En siis ole syrjäytynyt, koska a. Herään aamulla ja b. Koska asun perheenjäsenen kanssa.
Aika yksinkertaista ajattelua minusta. En silti saa töitä tai parisuhdetta, vaikka veli ei ole vielä hyljännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
That´s the point
Zinc
Meni vissiin itelläs pointti ohi. Ihminen kun ei nuku kaiken päivää vaikka herää myöhään. Yksinkertaiset asiat ovat toki välillä vaikeasti ymmärrettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
That´s the point
Zinc
Meni vissiin itelläs pointti ohi. Ihminen kun ei nuku kaiken päivää vaikka herää myöhään. Yksinkertaiset asiat ovat toki välillä vaikeasti ymmärrettäviä.
Niinkuin vaikka se, että miten sinne töihin pääsisi.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollainen ihminen ole syrjäytynyt, jos on perhe ja rutiinit ja touhua ympärillä. Syrjäytynyt on sellainen, jolla ei ole oikein mitään yhteyttä ulkomaailmaan eikä mitään järkevää tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Sanoit, että sinulla on tylsää.
Zinc
Ihan itse sanoit.
Tylsillä ihmisillä on tylsää.
no sit kaikki maailman ihmiset on tylsiä 😘
Siksi että työeämästä syrjäytyneellä on keskimääräistä suurempi todennäköisyys esim. päihteiden liikakäyttöön, joka taas tyypillisesti johtaa esim. pitkään nukkumiseen.
Nämä on ihan matemaattisia todennäköisyyksiä, ei tarvitse hermostua jos itse sattuu olemaan aktiivinen ja päihteetön työtön.
Olen työtön ja yksinhuoltaja. Herään aamuisin lapseni kanssa samaan aikaan, laitan aamupalat ja alan tehdä kotiaskareita. Katson joka päivä MOL sivut, ja teen työhakemuksia. Syömme terveellisesti, en käytä alkoholia enkä polta tupakkaa. En käy baareissa enkä muutenkaan missään muualla kuin lenkillä ja ruokakaupassa. Että tässä teille stereotypiaa.
On olemassa paljon katkeroituneita ihmisiä, jotka haluaisivat työelämästä pois, mutta eivät syystä tai toisesta niin tee. Nämä ihmimset kadehtivat erityisesti työttömiä, jotka "saavat" olla kotona. Sama kadehdintahan ei kohdistu ihmisiin, jotka ovat vaikkapa niin varakkaita, ettei töitä tarvitse tehdä, koska tuo asema ei ole kovin helpolla saavutettavissa eikä siihen osaa samalla tapaa samaistua. Työttömäksi taas voi jättäytyä kuka vain.
On liian paha paikka tunnustaa itselleen elämän ikäviä tosiasioita esim. "joudun eläkeikään saakka nousemaan aamuisin töihin". Sieltäpä heräävätkin suojelumekanismit, joiden avulla oma turhautuminen kohdistetaan siihen ryhmään, jolla saattaa olla mahdollisuus tehdä asioita, jotka eivät ole itselle mahdollisia. Helpottanee omaa oloa, kun pitää työtöntä laiskana loisena, joka vaan nukkuu päivät pitkät. Nukkumisen tilalle voi vaihtaa sen asian, joka nakertaa siksi, että oma työ estää tekemästä niin.
That´s the point
Zinc