Miksi luulet että työelämästä syrjäytynyt nukkuu pitkään?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja yksinhuoltaja. Herään aamuisin lapseni kanssa samaan aikaan, laitan aamupalat ja alan tehdä kotiaskareita. Katson joka päivä MOL sivut, ja teen työhakemuksia. Syömme terveellisesti, en käytä alkoholia enkä polta tupakkaa. En käy baareissa enkä muutenkaan missään muualla kuin lenkillä ja ruokakaupassa. Että tässä teille stereotypiaa.
Sama täällä. Aamupuuro klo 7:30, kotiaskareita ja työpaikan etsimistä, välipala lapselle ja iltaruoan valmistus, lapsi harrastuksiin ja iltapala. Nukkumaan klo 23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oon ollu pari vuotta kotona (onneks pääsin opiskelee) ja aina nukun ainaki 12 päivällä, koska kumppani töissä ja kotona on tylsää.
Sitä sanotaan, että tylsillä ihmisillä on tylsää.
Zinc
kaipa sit oon tylsä ku en jaksa herää 9 vaan mielummin pari tuntii myöhemmin 😂
Sanoit, että sinulla on tylsää.
Zinc
Ihan itse sanoit.
Tylsillä ihmisillä on tylsää.
no sit kaikki maailman ihmiset on tylsiä 😘
Ei kaikki. Mutta sinä olet.
Mulla on enempi projekteja, kun mä kerkeen tekemään.
Zinc
Kyllä minä ainakin nukuin todella myöhään, joskus iltapäivään asti. Nyt työelämässä kun tulee lomaa, niin unirytmit sekoaa ensimmäisenä. Onko se sitten huono asia? Mitä sen työttömän pitäisi aamulla tehdä?
Olen töissä mutta nukun silti pitkään, koska voin ja se sopii mulle. Iltavuorot mahdollistavat elää omalla rytmillä eikä aamuvirkkujen tyranniassa. Tätä helpottaa tietenkin se että en ole erehtynyt hankkimaan lapsia joita pitäisi kuskata päikkyyn kukonlaulun aikaan halusi tai ei. Koska varhaiskasvatussuunnitelma. Tämä siis palstalta ymmärrettyä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin nukuin todella myöhään, joskus iltapäivään asti. Nyt työelämässä kun tulee lomaa, niin unirytmit sekoaa ensimmäisenä. Onko se sitten huono asia? Mitä sen työttömän pitäisi aamulla tehdä?
Mä ainakin laitan perheelle aamupalan.
Mä käyn töissä, mutta aina kun on vapaata, nukun TODELLA pitkään, joten nukkuisin varmaan sitten työttömänä joka päivä pitkään... 🤔 miksen nukkuisi, kun voisin nukkua!
No minä herään joka aamu 6-7. Käyn hoitamassa hevoset ennen kuin lapset herää.
Olen ollut viimeksi töissä 2011.
Mä ainakin nukun, kroooh, nam nam.. Oletko kateellinen? Röyh & pier kateellisten suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja herään joka aamu kahdeksan ja yhdeksän välillä.
Ehkä näillä, jotka muuta kuvittelevat, menee aina lomalla rytmit sekaisin ja ajattelevat, ettei muutkaan toimettomat kykene normaaliin arkirytmiin. Minulla ei ole edes lapsia.
Mieti kuinka moni valittaa siitä yhdestä tunnista, joka siirretään keväisin ja syksyisin. Totta kai sellaiset ihmiset menevät sekaisin mistä vaan.
Siinä olet tosin väärässä, että olisi olemassa jokin 'normaali arkirytmi'. Nykyisin on paljon töitä, joita tehdään mihin vuorokauden aikaan vaan. Mietitään vaikka tilannetta, että joku työtön laitetaan "kurssille" oppimaan heräämistä ja nukkumaan menoa, jotta hän on sitten valmis olemaan töissä klo 8-16. Saako hän kieltäytyä ilta-tai yötöistä sillä verukkeella, että ne sotkevat juuri opitun 'normaalin arkirytmin'? Tuskin saa. Miksi siis väitetään, että ihmisten pitäisi sellaiseen oppia. Sehän voi olla työnhaun kannalta hyvä juttu, että tykkää valvoa yöt ja nukkua päivät.
Koska ovat iltavirkkuja. Minä taas olen aamuvirkku ja työttömänä heräsin silti 6-7 aikoihin automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista olisi tietää se, että mikä tekee työttömistä laiskoja
Zinc
Niiin minuakin, kun en tunne yhtään laiskaa, vaikka työttömiä tunnenkin. Itsekin remontoin alajuoksut taloon uudestaan, maalasin talon, ja kunnostin ovet ja ikkunapuitteet tässä kesän työttömyyden aikana. Tosi laiskaa.
Muutama aatos
Se mikä myös ihmetyttää on se miksi jotain osaa niin ääriinsä kiinnostaa ja on töissäkäynneistään huolimatta mukama aikaa ja energiaa kytätä ei-perhettä olevien ihmisten valvomisia, nukkumisia / sohvia (?) jne. Onko näillä jotkut paranormaalit kaukosilmät seinien läpi ja rakennusten läpi jopa töistään nähdä ja kytätä? Aika harhasta sakkia. Ehkä he itse vain nukkuisivat 14h vrk mikäli voisivat? Projisoivat muihin?
Miten sairas sitä täytyykään sellaisten oikein olla on kysymys ja seuraavaksi se, miten epäonnistunutta rekry tänä päivänä on koska sellaiset ovat töissa. Heidän päänsä energia menee sen vatkaukseen mitä heidän luulojensa mukaan muut tekevät. Varmaan kivoja esimiehiä, alaisia ja kollegoja, aspoja ym. Työnjälki tarkkaa ...
Eivätkö he kuuluisi paremminkin terapiaan ja sairauslomalle?
Töihin muita halukkaita ... :D
Mikä siinä pitkään nukkumisessa niin syntistä on? Vastaavasti valvoo myöhään, yhtä paljon sitä hereilläoloaikaa tulee, kai sen saa käyttää niinkuin haluaa jos ei mitään menoja ole.
Unirytmi korjaantuu kyllä nopeasti jos käy niin hyvä tuuri että pääsee töihin.