Tarvittaessa töihin kutsuttava
Kannataako semmoseen edes lähteä mukaan? Tarjottiin sellaista työtä mutta eikö se poissulje muut samanaikaiset työpaikat? Mä haluaisin käydä joka päivä töissä enkä vaan satunnaisesti. Olenpas aika pettynyt, työnhaku on muutenkin hankalaa ja sitten tarjotaan vaan tuollaisia!
Kommentit (4)
Meillä on useita. He ovat opiskelijoita, ja monilla on muitakin töitä. Toki he voivat vapaasti sanoa, jos eivät pääse ( siksi heitä on useita). Mutta toisaalta töitä on aika paljon ollut, ja usein he myös ovat lomien sijaistajia ja tekevät projektiluontoisia töitä. Mutta ei se ainoaksi vaihtoehdoksi hyvä ole. Nyt meilläkin he oikeasti ovat tilapäisiä, ei enää ole paikattu vakituista heillä ( onneksi kaikille, osa vaikinaistettiin)
Ok, kiitos neuvoista. Mä luulen, että jätän suosiolla väliin. En ole keikkaihmisiä ja haluan käyttää aikani kunnon työn hakuun.
Ei kannata suostua. Voi käydä nimittäin niinkin ettei sulle tarjota työtä ollenkaan mut silti työkkäri pitää sua työllistettynä. Ja tosiaan tollanen työ sulkee pois mut työt kun kutsu voi tulla milloin tahansa. En suostuisi missään tapauksessa.
Ei sovi ainoaksi työsuhteeksi kuin joillekkin eritysryhmille esimerkiksi opiskelijoille.
Pidä kuitenkin TE-toimistossa hakusi kokoaikaiseen työpaikkaan voimassa, tällöin sinulla on mahdollisuus ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, mikäli muut edellytykset täyttyvät.
Koeaikana on helppo katsella miten töitä tarjotaan, ja millaiselta työ muuten tuntuu. Työsuhteen purkaminenkin on helpompaa.