Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kesyttää vävyään haukkuva äiti?

Vierailija
30.07.2013 |

Minusta ei ole kiva, että äitini on ottanut tavakseen sättiä, haukkua ja arvostella miestäni. Mikä linja kannattaisi ottaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sitä kauan kuunnellut ilman vastaan sanomista, niin olet osallistunut siihen silloin tavallaan itsekin. Jos taas olet sanonut heti kun äitisi puhe alkaakin kääntyä sille linjalle, että "hiljaa, en kuuntele enää", niin olet paremmilla vesillä.

Sanot siis seuraavaksi heti kun vähänkin alkaa siltä kuulostaa, että haluat puhuakin tästä asiasta ja sanot erittäin selvästi, että haukkumisen tulee loppua nyt. Että kaikki mitä tästä eteenpäin tulee, otat henkilökohtaisesti ja hän saa nyt valita, jatkaako haukkumista vai lopettaako. Jos jatkaa, niin sinä ja perheesi otatte etäisyyttä voimakkaasti, mutta jos hän lopettaa, sen pitää myös loppua. Aikuinen ihminen kyllä osaa pitää suunsa kiinni ja muistaa käytöstavat. Mitään naaman ilmeilyäkään et hyväksy, et selän takana puhumista, et mitään.

Vierailija
2/3 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin äidilleni kokolailla näin:

Nyt on niin että NN on mun puoliso ja mule tärkein aikuinen. Ymmärrän että sinua ei aina miellytä hänen persoona ja tekemiset, mutta ymmärrä sinä että mua nimenomaan miellyttää ja hermostuttaa kuunnella kun arvostelet häntä. Huomioi myös että tosiapaikan tullen valitsen mieheni ennen sua.

Jotkut ihmiset on sellaisia että pitä sanoa aika selkeästi suoraan. Oalle äidille onneksi uskaltaakin :) Paitsi miestäni, hänellä oli tapana arvostella myös jotenkin "hutsumaisina" pitämiään ihan vieraitakin naisia (hutsuuteen riitti kun käytti tietynlaista nahkatakkia tms), kunnes sanoin että mun tyttärien kuullen ei ikinä milloinkaan käytetä naisista halventavia nimityksiä että rupeisko kieli pysymään kurissa vai ruvetaanko rajoittamaan tapaamista.

Ihan hyvin on hillinnyt itsensä, mutta pakko oli tosiaan sanoa suoraan, vihjailu ei auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano äidillesi, että kyllä hän on sinut niin hyvin kasvattanut, että osaat kunnon miehen itsellesi valita - hän voi luottaa siihen, että niin sinä olet tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän