Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** JOULUKUISTEN ELOKUU ****

01.08.2008 |

Avataanpas elokuulle ihan oma pino. Meidän pinot on kyllä pikkasen hiljaisen puoleisia, mutta eiköhän tänne jonkun verran keskustelua saada aikaiseksi =)!

Tuun kohta jatkaa, lapset kutsuu...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulumisia meiltä...

eli mä nyt ite taas tosiaan "kipeenä" tämä samputin vatsa oireilee ja jaksettava nyt sit tähystykseen asti...laihun vaan niin et koht ei oo ku luut jälellä...mä 168cm ja 49kg et oikeesti ei naurata ittee...

no elias...se samainen äidin ja isin sormenympärille kietoja=) siis lellitty mikä lellitty niin se kai sit on...on niin vaativa poika et huoh! nyt yöllä herätään n.pari kertaa,mutta sit onkin et välil kestää tunnin kun aina asettuu takas nukkuu ja siinä ajas on sit sitä et syliä/heijausta-sänkyyn ja herää ja alota alusta... muuten ei poika rauhotu ja kun huutaa(siis itkee) niin ääntä lähtee ja se on ihan mieletöntä...

no nyt ollaa ns.lomalla ari päivää miehen kaa ja lapset mummojen luona,kamala olo itel ku ikävä mut pakko huilia...ja sit alkaa eliaksen kouluttaminen...

allergioista ei tietoo oo mut porkkana nyt pois jätetty ja pää asiassa teen ite ruoat...

elias nyt reilu 8kk ja kävelee tukea pitkin,konttaa,höpöttää itekseen...tietää missä lamppu ja etsii pallon ku pyytää...ymmärtää ei kieltosanan...ja tulee syömään ku huutaa et syömään!!

syö kaikkea ja tykkää touhuta siskon kanssa paljon ja autot on in ja johdot...kaikki mistä ääntä lähtee kiinnostaa eniten ja hytkyy samalla(onkohan äidin peruja ku tykkää tanssista=) )

mut nyt miehen luo ja elokuviin kohta...

manja

Vierailija
22/28 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kesti kauan ennen kun ehti jatkamaan.. ;o)! Mä kävin uudelleen kirjottelee ja viesti hähis, enkä jaksanut alkaa uudestaan kirjoittaa. Sit oltiin viikko reissussa, niin ei päässy koneelle. Kokeillaan jos nyt onnistuis muutama sana kirjoittaa!

Meilläkin neiti on jo yli 8kk.. Hui kuin on jo vanha ;o)! Rupee olemaan jo oikea neiti, eikä mikään vauva enää. Eipä ole ollut kyllä muutamaan kuukauteen, mutta kuitenkin. Neuvola meillä oli, kun ikää oli 8kk 1vko ja mitat oli 8110g ja 70.1cm Oma käyrä yhä laskussa, mutta ei onneksi liikaa. Joudutaan 10kk ylimääräiselle neuvolakäynnille painon takia. Musta on ihan hassua, että on painokäyrä alaspäin. Kun neiti on kamala syömään, tuntuu että on koko ajan jotain syömässä. Kyllähän hän on kova liikkumaan ja vieläkin oksentelee aikas paljon.

Meillä ollaan nyt pari viikkoo oltu muksujen kanssa keskenään, kun isi reissu hommissa. Ihmeen hyvin on menny. Jotenkin sitä on itekin jaksanu paremmin, kun tietää, että on pakko tehdä kaikki ite. Ei tuu iltasellakaan paha mieli, kun ei tartte odottaa turhaan että ukko auttais iltapuuhissa tms.

Meillä neiti osaa jo ihan liikaa kaikkea. Tuntuu, että ei perässä kohta pysy ollenkaan =)! Konttaa niin nopeesti paikasta toiseen, ett saa olla silmät selässäkin. Kiipeilee seisomaaan tosi ketterästi ja laskeutuu turvallisesti alas. Pikku sormillaan laittaa kaikki murut suuhun mitä lattialta löytyy, saa olla tarkkana varsinkin veikan lelujen kanssa. Nyt on muutamana päivänä seisonu ilman tukeakin. Saattaa päästää irti esim. sohvasta ja kököttää hetken pystyssä. Tukia vasten kävelee jne.

Äitiyslomaa 1kk jäljellä, sit jäädään kotihoidontuella kotiin. Kituutetaan ja säästetään niin kauan kun vaan mahdollista. Isoveikka pääsee aloittamaan srk-kerhon, kun on sen 3v. Isoveikka kaipaa kovasti toimintaa, välillä tuntuu että olisi hänen jo aika lähteä johonkin päivähoitoon, mutta jospa menisi tässä kotosalla vielä!

Eipähän tule nyt muuta mieleen... Kovasti jaksamisia kaikille, syksy tulee vaan kovaa vauhtia! Ja tervetuloa vaan mukaan uudetkin keskustelemaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nyt tänään se "8kk" neuvola ja lääkäri joka ajoittui meille kuitenkin lähemmäs 9kuukautta. Kaikki oli kunnossa, painoa oli parissa kuukaudessa tullut 800g ja pituutta 2,5cm. Elikkä nyt ollaan 10,6kg ja 75,5cm.

minullakin loppuu tuo äityisloma ihan just koht ja kävinkin jo kotihoidontukea hakemassa vuoden loppuun. Nyt vaan jo pidmmän aikaa pyöriny duuniasiat päässä eikä illalla meinaa uni tulla. Toisaalta ei yhtään haluaisi takaisin töihin pojan ja pomojen takia mut toisaalta rahatilannekaan ei antais kauheesti periks olla kotona. Sovittiin miehen kaa et katotaan nyt yks kuukaus miten näin vähil rahoil selvitään ja jos selvitään niin sit jäään vielä ens elokuuhun asti. Saattaa olla ettei kasper edes saa hoitopaikkaa tuosta lähitarhasta nyt vuoden vaihteessa. Itsekin haluaisin vaihtaa duunipaikkaa työaikojen ja vähän palkankin takia joten senkin etsiskely olisi edessä. Mun mielest on ihan hirveetä että joutuu tälleen äityislomalla stressaamaan duunista niin ettei unta saa.

Meillä eilen opittiin nousemaan sohvaa vasten kokonaan seisomaan ja muutaman askeleenkin otti. ennen noustiin vain polviseisontaan Ongelmana on vaan se ettei oikein tajua pitää kunnolla kiinni ja yrittää olla isoa poikaa ja kauhea huutohan siitä maahan mätkähdyksestä aina tulee.

Nyt tuli sellanen tuulahdus nenään kun kundi pyyhäls ohi et taitaapi olla kakka pöksyssä! Eiku vaihtamaan!

Kimu ja kasper 8,5kk

Vierailija
24/28 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tänään oli neuvola heti aamulla, ja nyt pojat sit unilla kun oli aikainen herätys!

Poitsun paino oli noussut lääkärin mukaan maltillisesti, eli pitäisi saada menemään iltaisin enempi puuroa, kun valittelin samalla yöheräämisiä, veikkasi että toisella olis nälkä...=Dmut minkäs teet, ei sitä väkisin saa menemään enempää... 9kg oli nyt paino ja pituus 72.8, päänympärys jotain 46cm, noin.

vitsit että mua ärsyttää, olen taas palannut herkuttelusyöpöksi. kuinka tästä pääsee eroon. Olin jo pojan syntymän jälkeen vähän aikaa ihan entisissä mitoissa (siis entisissä ennen tätä poikaa) mut nyt on tullut kesän aikana 4kg lisää. Ja tuskin ainakaan helpottaa nyt talvella, kun olen vähän tunnesyöppö ja pimeellä tykkään herkutella...=(

Lähden nyt syksyllä tekemään keikkaa tk:hon, kun tuntuu että rahat ei vaan riitä, sovittiin miehen kanssa että teen iltoja/öitä ja vkoloppuja, nuorempi ei vielä mene hoitoon, mut vanhempi menee 10pv/kk päiväkotiin. Tekee hälle ihan hyvää, kaipaa niin kovasti oman ikäistä seuraa! mutta sitten tammikuussa olisi meidän pienokaisen pakko lähteä hoitoon =( itku pääsee kun pitää viedä päiväkotiin, pph:lla olisi edes vähän rauhallisempaa, mutta minkäs teet. jos ei tarvitsisi pitää kuitenkaan ihan joka päivähoidossa...

Olinpas omanapainen=D ei tarkoita etten lukisi teidän juttujanne....

Mukavaa viikon jatkoa taas, palataan!!

Vierailija
25/28 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tänään oli neuvola heti aamulla, ja nyt pojat sit unilla kun oli aikainen herätys!

Poitsun paino oli noussut lääkärin mukaan maltillisesti, eli pitäisi saada menemään iltaisin enempi puuroa, kun valittelin samalla yöheräämisiä, veikkasi että toisella olis nälkä...=Dmut minkäs teet, ei sitä väkisin saa menemään enempää... 9kg oli nyt paino ja pituus 72.8, päänympärys jotain 46cm, noin.

vitsit että mua ärsyttää, olen taas palannut herkuttelusyöpöksi. kuinka tästä pääsee eroon. Olin jo pojan syntymän jälkeen vähän aikaa ihan entisissä mitoissa (siis entisissä ennen tätä poikaa) mut nyt on tullut kesän aikana 4kg lisää. Ja tuskin ainakaan helpottaa nyt talvella, kun olen vähän tunnesyöppö ja pimeellä tykkään herkutella...=(

Lähden nyt syksyllä tekemään keikkaa tk:hon, kun tuntuu että rahat ei vaan riitä, sovittiin miehen kanssa että teen iltoja/öitä ja vkoloppuja, nuorempi ei vielä mene hoitoon, mut vanhempi menee 10pv/kk päiväkotiin. Tekee hälle ihan hyvää, kaipaa niin kovasti oman ikäistä seuraa! mutta sitten tammikuussa olisi meidän pienokaisen pakko lähteä hoitoon =( itku pääsee kun pitää viedä päiväkotiin, pph:lla olisi edes vähän rauhallisempaa, mutta minkäs teet. jos ei tarvitsisi pitää kuitenkaan ihan joka päivähoidossa...

Olinpas omanapainen=D ei tarkoita etten lukisi teidän juttujanne....

Mukavaa viikon jatkoa taas, palataan!!

heiluri ja poikaset

Vierailija
26/28 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sit tuplana ton viestin kun musta se ei ensin mennyt, sit pakitin ja kopsasin tekstin ja laitoin uudestaan. noh nyt olen ainakin omanapainen =DD

Vierailija
27/28 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mis kaik luuraa=)

hiljaista on ...

meil ei kuulu kummempia...elias saa nyt lisää hampia ja meillä hampin teko kitisyttää ja kuumetta pitää. sylivaavi on oikein nyt urakalla...

jaahas ja taas kutsutaan

-manja-

Vierailija
28/28 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti täs jotain kirjotan et joku kirjottaa edes-hih!

meil on poika kyl semmonen epeli et huh...kerkii kyl vääntäänykysin ilkeyttä niin paljon et en kerkii ku siivota entisiä aina pois...

poika pusuttelee,taputtaa käsiä,musikki kun soi niin hytkyy ja äippää naurattaa(äitiin tullu poika-tykkää tanssia)

yöt meillä hiukka parempia mut silti yöl herätyksiä on-yleensä tutin laittoon nukahtaa uudestaan...tai sit on et syli hyssytystä jos mahoton itku alkaa...

siskon kans tykkää kovasti jo leikkiä ja osaa sotkea lelut laatikoista aina siskon kans...taaperokärryä opetellaan työntämään,tukia pitkin kävellään...

alhaalla meil on kaks hampia ja nyt ylös kaks hampia pilkistelee.

kertokaas miten teil yö unille käydään-miten nukahtaa,monelta jne...

-nukkumaan meil mennään 20.45-21.00.

meillä nukahetaan nopeasti,mutta vain syliin kun heijataan,harso kasvoilla ja tuti suussa,kun unessa lasketaan sänkyyn mis sit jatkaa unia...

nukutus kestää yleensä max.5min kun unessa.Uni asu on lyh.hih.body ja peittoa päälle minkä yleensä aina potkii pois ja tykkää nukkua ilman sitä...

nyt kutsu kävi...

manja ja elias koht 9kk