Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanaolo ja synnytyskö muka sairaus?

Vierailija
13.08.2013 |

Miljardeja ihmisiä on syntynyt toisista ihmisistä ja silti sitä edelleen ihmetellään. Miksi raskaus on sairaus eikä luonnollinen olotila? Miksi kauhulla länsimaissa synnytetään lämpimään taksiin, kun suurin osa synnyttää eläviä pakolaisleireillä, bambumajoissa, lantamajoissa jne.? Jos raskaus ja synnytys on sairaus eli kuuluu terveydenhuollon piikkiin, niin miksi maailma vielä pyörii? Suurin osa miljoonista hedelmöittääitsensä  ihan itse ja synnyttää ilman muita. Ei tarvita länsimaisia höpötyksiä ihmiskunnan ylläpitämiseksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, että miten ihminen hedelmöittää itsensä ihan itse? Luulin, että siihen tarvitaan munasolu ja siittiö eli kaksi ihmistä ja akti mutta taisin olla väärässä.

Myös keinohedelmöityksessä, näin olen luullut, tarvitaan munasolu ja siittiö sekä toinen ihminen, joka hoitaa hedelmöityksen.

Vierailija
2/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä höpötät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, ei ole sairaus mutta jos sairastaa jotain sairautta, se voi pahentua. Itselläni astma ja diabetes ja kummankin kanssa ollut pientä ongelmaa, mikä vaikuttaa yleisolotilaan heikentävästi.

Vierailija
4/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jokaisella naisella on oikeus olla menemättä neuvolaan ja sairaaloihin synnyttämään (tosin saattaa menettää sitten jonkun tuen, mutta mihinkäs sitäkään tarvitaan - eihän raskaus ja lapsensaanti ole mikään syy saada yhteiskunnalta rahaa), jos haluaa. 

Kyseessä on samantapainen asia kuin turvavyöt tai pyöräilykypärä: kun yhteiskunta on kehittynyt ja tietomäärä lisääntynyt vrt. luonnonvaraiset tai kivikauden kansat, on tavallaan haluttu hyödyntää tieto riskeistä ja siitä, miten ko. asioita voidaan tukea parhaalla tavalla. Jos haluaisit ap mieluummin elää kivikaudella, olen todella pahoillani. Aikakonetta ei ole vielä keksitty.

Vierailija
5/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kannattanee "penttilinkolalaisuutta" ja palaisi mielellään korkean lapsi/lapsivuodekuolleisuuden ja matalien eliniänodotusten pariin? Ei siinä mitään, valitse niin jos haluat. Pohdi kuitenkin että mitä mahdollisia "tarpeettomia" yhteiskunnan etuja itse hyödynnät päivittäisessä elämässäsi. Useita, mikäli et ole vetäytynyt metsään marjoilla elämään.

Vierailija
6/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sairaus joo, mutta tuo mukanaan ikäviä komplikaatioita. Diabetes, suonikohjut, turvotuksen, ruuansulatusvaivat, selkäkivun, pahoinvoinnin yms.

Kuinka monta äitiä ja lasta kuolee siellä pakolaisleirillä raskauteen ja synnytykseen? Nälkään, kuivumiseen, tauteihin ja verenvuotoon. Ei se ihan pikkujuttu ole.

En voi ajatella etten hoida ja itseäni ja syntyvää vauvaa koska afrikassakaan ei hoideta. Ei oo reilua ei.

Vierailija
7/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla iltalääkkeet vielä ottamatta?

Vierailija
8/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen tällaista intternettiäkään tarvitse elääkseen, joten miksi ap olet täällä?

Vierailija
9/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja synnytys ei ole sairaus, mutta molempiin voi kuolla. Suomessa tämä on erittäin harvinaista, kiitos terveydenhuollon. Kehitysmaissa se on yleinen naisten kuolinsyy. Naiset tuottavat uusia sukupolvia oman henkensä riskillä.

Vierailija
10/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen olisi luultavasti kuollut, jos olsi syntynyt kotona. Itsestäni en ole varma. Noissa alkeellisissa oloissa kuolee lapsia ja äitejä jatkuvasti. Mutta raskausaikana olin elämäni kunnossa ja ne viimeiset viikot ennen 1. lapsen syntymää olivat tylsiä. Olisin ihan hyvin voinut olla töissä loppuun asti. 

Vierailija
11/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sairaus ei, raskaus sujui hienosti mutta ilman modernia lääketiedettä sekä minä että lapseni olisimme kuolleet.

Vierailija
12/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on naisen kropalle melko järisyttävä kokemus. Siitä saattaa muutamat oireet tulla. Mikä tämän aloituksen pointti oli? Älkää kitiskö ja tehkää munkin työt vaikka pää pöntössä tai keskenmenoa uhmaten? Kirkastuiko kruunu?

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:04"]

Miljardeja ihmisiä on syntynyt toisista ihmisistä ja silti sitä edelleen ihmetellään. Miksi raskaus on sairaus eikä luonnollinen olotila? Miksi kauhulla länsimaissa synnytetään lämpimään taksiin, kun suurin osa synnyttää eläviä pakolaisleireillä, bambumajoissa, lantamajoissa jne.? Jos raskaus ja synnytys on sairaus eli kuuluu terveydenhuollon piikkiin, niin miksi maailma vielä pyörii? Suurin osa miljoonista hedelmöittääitsensä  ihan itse ja synnyttää ilman muita. Ei tarvita länsimaisia höpötyksiä ihmiskunnan ylläpitämiseksi.

[/quote]

Vierailija
13/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus voi kuitenkin laukaista sairauden, esim. raskausmyrkytyksen, joka katoaa raskauden päätyttyä.

Vierailija
14/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta ap voi tehdä itselleen savimajan ja mennä sinne synnyttämään jonkun poppamiehen avulla. Me muut 2000-luvun naiset synnytetään sairaalassa missä on ammattitaitoinen henkilökunta.

Vierailija
15/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 23:32"]

Mun puolesta ap voi tehdä itselleen savimajan ja mennä sinne synnyttämään jonkun poppamiehen avulla. Me muut 2000-luvun naiset synnytetään sairaalassa missä on ammattitaitoinen henkilökunta.

[/quote]

En oikein usko, että ap on nainen.

Vierailija
16/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole sairaus, vaan merkki terveydestä. Monenlaisia vaivoja ja oireita se kyllä aiheuttaa.

Vierailija
17/17 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuolto ja sairaudenhoito ovat kaksi eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän