Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko asiantuntijatyö liian vaativaa sinulle?

Vierailija
30.11.2022 |

Oliko kova paikka myöntää asia? Mitä aloit tehdä sen jälkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, siirryin johtotehtäviin, kun kaipasin haasteita.

Vierailija
2/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Viihdyn mainiosti. Tänä päivänä menee ihan rutiinilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika chilliä hommaa.

Vierailija
4/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Hakeuduin esimieheksi. Voisin hakea vielä lisää haastetta, mutta en viitsi käydä kauhean paljon pidempää työmatkaa

Miksi se sinulle kävi vaikeaksi?

Vierailija
5/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin asiantuntijatyössä (opettajana) ja ryhdyin sitten johtamaan koko laitosta (rehtoriksi).

Vierailija
6/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pomoksi haluavat on itse asiassa aika kehnoja asiantuntijoina!, eikä juuri parempia esimiehinäkään.

Vierailija
7/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet pomoksi haluavat on itse asiassa aika kehnoja asiantuntijoina!, eikä juuri parempia esimiehinäkään.

Moni on näköjään päässyt pomoksi oltuaan asiantuntijatöissä. Itse tein toisin päin, eli olin ensin 20 vuotta työnjohtajana, sitten päällikkönä, ennen kuin siirryin asiantuntijaksi. Mahdanko nyt sitten olla vieläkin kelvottomampi asiantuntija kuin päällikkö?

Vierailija
8/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Täällä palstalla kaikki on oman elämänsä asiantuntijoita, joten helppoahan tuo on.

Vierailija
9/26 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liian vaativaa ollut, mutta stressaavaa, koska olen perfektionisti. Työt loppuivat, kun siirrettiin Intiaan.  Tein hommaa 15 vuotta. Olin viimeisiä, jotka irtisanottiin ja sain aina parasta mahdollista asiakaspalautetta

Nykyään vähän ojankaivuuhommissa ja ilman työstressiä. Toisinaan oma mukavuudenhalu stressaa

Vierailija
10/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Edellisessä työpaikassa ja monessa muussa vastaavassa paikassa ollaan konsultin roolissa, mikä sopii kunnon ekstroverteille myyntiorientoituneille asiantuntijoille. Ei oikein istunut mun kuosiin. Nykyään olen pk-yrityksessä sisäisenä työntekijänä vastaavissa tehtävissä ja on ihanaa, kun saa aamulla avata koneen, tehdä työtehtävänsä ja iltapäivällä laittaa koneen kiinni tarvitsematta miettiä, miten tunnit kirjataan puolen tunnin tarkkuudella johonkin tuntikirjausjärjestelmään ja oliko riittävän myynnillinen, jotta saataisiin firmaan lisää rahaa sisään ja niin edelleen. Riittää, kun hoitaa sen perustyönsä hyvin.

Asiantuntijaroolissa siis edelleen, vähän erilaisella painotuksella.

Vierailija
11/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Olen pitänyt omasta kapeasta erikoisalastani niin paljon että toimin sivutoinä myös konsulttina normi päivätyön lisäksi.

Vierailija
12/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. Toimin konsulttina, ainut huonopuoli kun pidettävä korvatulpat ettei oma puheeni häiriydy kun tilassa kuuluu melkein heti aloitukseni jälkeen mahtava kuorsaus.

Vierailija
13/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle duunarityö oli liikaa ja nyt ajattelin kouluttautua johonkin leppoisaan asiantuntijahommaan.

Vierailija
14/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla mä tienaan melkein viiden tonnin kk-palkan asiantuntijatöissä kuin esimerkiksi joku siivooja rupusen palkkansa. Siistiä sisätyötä, kukaan ei kyttää selän takana, olen sellaisella alalla ettei tartte pelätä töiden loppumista, jos ei huvita tehdä tänään kunnolla töitä niin huomenna on uusi päivä, poissaolot tarpeen mukaan järjestyy koska tärkeintä on saatu tulos ei niinkään tehdyt työtunnit jne. Eli ei ole vaativaa vaan viihdyn erittäin hyvin😄 kannatti käydä kunnon koulut ja oikealta alalta👍

Vierailija
15/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tässä työssä voin hyödyntää kaikkea sitä, mitä olen oppinut aiemmissa töissä ja opinnoissa. Uutta pitää kyllä oppia kaiken aikaa, mutta taito sekin on, että hankkii tietoa aina tarpeen mukaan, kun jokaisen asiakkaan tilanne on erilainen.

Vierailija
16/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle duunarityö oli liikaa ja nyt ajattelin kouluttautua johonkin leppoisaan asiantuntijahommaan.

Monikin näin tehnyt, onhan tähän virallinen ohjekkin. Jos et osaa niin opettele. Jos et opi niin ryhdy opettajaksi. Jos et osaa opettaakkaan niin ryhdy konsultiksi.

Vierailija
17/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on näköjään päässyt pomoksi oltuaan asiantuntijatöissä. Itse tein toisin päin, eli olin ensin 20 vuotta työnjohtajana, sitten päällikkönä, ennen kuin siirryin asiantuntijaksi. Mahdanko nyt sitten olla vieläkin kelvottomampi asiantuntija kuin päällikkö?

Tuossa oli kyse pyrkyreistä, sinä et siltä kuullosta. On tosi, että moni pomoksi haluava pitäisi pysyä kaukana esimiestehtävistä.

Vierailija
18/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta asiantuntijatyössä, vuosiliksa sadan tonnin kieppeillä, saan tehdä töitä kotona täysin itsenäisesti eikä pomo hengitä koskaan niskaan. Silti vit*ttaa lähes joka aamu ja viimeksi eilen katselin pihalla olevaa roska-autoa ja mietin että mieluummin ajelisin sellaista työkseni paljon pienemmällä palkalla.

Vierailija
19/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olenkin vaativalla alalla asiantuntijana,se on eri hommaa se.

t.akateeminen äiti

Vierailija
20/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä olenkin vaativalla alalla asiantuntijana,se on eri hommaa se.

t.akateeminen äiti

Miten se äitiys liittyy tähän? Oletko ammattimainen panopokaalien hankkija, vai kenties vaipanvaihdon erikoisasiantintija?