Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ylireagointia miehen käytökseen?

Vierailija
13.08.2020 |

Meille tulee miehen kanssa aika usein riitoja, ja olen alkanut pohtimaan omaa käytöstäni: suutunko liian helposti ja ylireagoin. Onko teidän mielestänne ylireagointia esim. Suuttua valehtelusta tässä tilanteessa: Mies lupaa soittaa kun herää, mutta hänestä ei kuulu koko päivänä, joten laitan hänelle iltapäivällä viestiä, jossa kysyn miksi hän valehtelee kun ei soittanut. Näin käy aika usein, että mies lupaa soittaa, mutta sitten ei soitakkaan. Tosin yleensä laitan vihaista viestiä perään jo heti päivällä, pitäisi kai odottaa kuuluuko hänestä iltaan mennessä. Syyksi tähän hän on sanonut harrastuksissa tai kavereiden kanssa olemisen ja myöhään nukkumisen, eikä siksi ole heti ehtinyt soittaa.

Olenko siis kauhean nipo ja ylireagoin suuttuessani, kun mies ei heti soitakkaan vaikka lupaa? Välillä hänellä saattaa mennä pari tuntia myös vastata viesteihini, ja silloinkin monesti suutun. Pelottaa, että mies ei oikeasti välitä, vaikka on kyllä sanonut että on vakavissaan kanssani. Eikä näin käy aina, yleensä hän kyllä vastaa aina kun soitan ja monesti vastaa viesteihinkin nopeammin, eikä koskaan ole kokonaista vuorokautta vastaamatta.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lupailee noita soittoja koska ennakoi sun suuttumisia. Yrittää lepytellä sua etukäteen.

Hölmöä tietenkin kun ei sitten ehdikään tai muista, mutta moni mies on sellainen.

Olisi todella ahdistavaa jos toinen suuttuisi siitä ettei vastaa viesteihin heti.

Mun mies voi olla töissä aamukasista iltakasiin. Joskus nään että on lukenut viestin muttei vastaa.

Silloin yleensä tulee illalla ihan poikki kotiin ja valittaa kun koko päivän puhelin keskeyttänyt työt kun kaikki soittelee jatkuvasti.

Ei tulis pieneen mieleenkään loukkaantua siitä ettei vastaa jos ei nyt kenenkään kuolemasta oo kyse.

Ei vaikka olis vähemmän kiireinen.

Siis mies voi luvata näkemistä vain suuttumisen pelosta? Sit kun mies tekee oharit, niin nainen suuttuu koska odotti turhaan ja se on ihan ok ja pelkästään naisen vika?

Eikö tämä olis ollut vältettävissä sillä että ei lupaa?

Mun mielestä törkeää piittaamattomuutta.

Vierailija
62/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö palstalla ole aika monessa ketjussa jankutettu sitä, että jos mieheen ei voi luottaa pienissä asioissa niin kuinka sit voi luottaa isommissa?

Oli kyseessä pieni tai iso asia, niin lupauksista on kohtuullista pitää kiinni.

Miksi mies sanoo yhtä ja tekee toista, varsinkin kun ap ei ole vaatinut mitään lupauksia?

Tarkoitatko, että meidän pitäisi porukalla mennä nuhtelemaan sitä miestä? Ei, vaan ap: n pitää ymmärtää nyt vetää johtopäätökset. Ei hänkään voi miestä muuksi muuttaa, hänen tehtävänsä on miettiä haluaako hän olla miehen kanssa, joka ei pidä lupaustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lupailee noita soittoja koska ennakoi sun suuttumisia. Yrittää lepytellä sua etukäteen.

Hölmöä tietenkin kun ei sitten ehdikään tai muista, mutta moni mies on sellainen.

Olisi todella ahdistavaa jos toinen suuttuisi siitä ettei vastaa viesteihin heti.

Mun mies voi olla töissä aamukasista iltakasiin. Joskus nään että on lukenut viestin muttei vastaa.

Silloin yleensä tulee illalla ihan poikki kotiin ja valittaa kun koko päivän puhelin keskeyttänyt työt kun kaikki soittelee jatkuvasti.

Ei tulis pieneen mieleenkään loukkaantua siitä ettei vastaa jos ei nyt kenenkään kuolemasta oo kyse.

Siis mies voi luvata näkemistä vain suuttumisen pelosta? Sit kun mies tekee oharit, niin nainen suuttuu koska odotti turhaan ja se on ihan ok ja pelkästään naisen vika?

No jos ihminen suuttuu usein siitä että toinen ei vastaa viestiin muuta kuin vasta parin tunnin päästä, voimme olettaa että hän on herkkä suuttumaan. Ehkä monesta muustakin asiasta.

En usko että tämä ongelma on nyt ihan vaan sitä mitä tässä on kerrottu, vaan ap on takertuvainen ja loukkaantuu helposti muistakin asioista.

Siksi mies lupailee soittoja, välttääkseen tulevia loukkaantumisia tai lepytelläkseen edellisiä.

Eihän se hybä keino ole mutta jotkut tekevät noin. En sanonut että noin kannattaa tehdä vaan ehdotin syytä miksi mies tekee noin.

Asioita voi koittaa nähdä laajemmin.

Vierailija
64/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luoja te heteroakat olette naisvihaisia itsekin. Mikä siinä on, että mies saa olla perheessä tyranni ja yksinvaltias mutta kun nainen tekee mitään se on heti liiallista ja ylimenevää? Miksi miehen tekemä lyönti ei ole ylireagointia? Miksi se on aina muka nainen jonka ajatukset on liiallisia? Kunnon kontrolloivaa sovinismia. Se on aina nainen joka "nalkuttaa", asettaa muka liiallisia vaatimuksia ja reagoi liikaa. Ei miehet pohdi omaa käytöstään näin.

Naisen pitää myös aina vakuutella miten kaikki päätökset tehdään yhdessä, siinä missä miehen yksinvaltijuus perheessä on "valinta". Herätkääpä sieltä sovinismistanne, leimaatte myös muita naisia.

Ei miehet koskaan käyttäydy liiallisesti. Vain naisia demonisoidaan..

Vierailija
65/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennen edes seurusteltiin? Opiskeluaikana 80-luvulla ei ollut edes puhelinta hankittu opiskelija-asuntoon.

Nyt pitää olla on-line kokoajan 🙄

Vierailija
66/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis luoja te heteroakat olette naisvihaisia itsekin. Mikä siinä on, että mies saa olla perheessä tyranni ja yksinvaltias mutta kun nainen tekee mitään se on heti liiallista ja ylimenevää? Miksi miehen tekemä lyönti ei ole ylireagointia? Miksi se on aina muka nainen jonka ajatukset on liiallisia? Kunnon kontrolloivaa sovinismia. Se on aina nainen joka "nalkuttaa", asettaa muka liiallisia vaatimuksia ja reagoi liikaa. Ei miehet pohdi omaa käytöstään näin.

Naisen pitää myös aina vakuutella miten kaikki päätökset tehdään yhdessä, siinä missä miehen yksinvaltijuus perheessä on "valinta". Herätkääpä sieltä sovinismistanne, leimaatte myös muita naisia.

Ei miehet koskaan käyttäydy liiallisesti. Vain naisia demonisoidaan..

Emme me voi ap:n miestä muuttaa. Ap:n pitää ihan itse miettiä, haluaako hän olla miehen kanssa,

Vierailija
67/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies lupaa soittaa jos ei halua?  ihme vetkuilija jolla kommunikointi ei pelaa.

Siksi, kun aloittaja pyytää. Näin oletan. Tai ainakin mies tietää ap:n odottavan puhelua.

Ihmisillä voi puhelin olla monta tuntia käyttämättä siten, että sitä ei edes katsota. Jos se on jostakin syystä äänettömällä eikä itsellä ole mitään syytä kaivaa puhelinta esille, voi mennä vaikka kokonainen päivä niin, että ei huomaa viestejä ja vastaamattomia puheluja.

Ehkä eivät olekaan teinejä, tai ei ainakaan mies, kun puhelin ei ole vielä kasvanut kiinni käteen niin että jokaiseen viestiin vastataan saman tien.

En ole pyytänyt miestä soittamaan, vaan hän automaattisesti lupaa aina soittaa itse. Esim. Jos hänellä on koko päivän jotain menoa (niin kuin usein tuntuu olevan) eikä ole soittanut, niin hän laittaa illalla viestiä, että soittaa huomenna kun herää.

Ja siis mies ei kyllä koskaan ole kokonaista vuorokautta laittamatta mitään tai vastaamatta minulle, eikä viesteihin vastaamisessa aina mene iltaan asti. Monesti hän myös pyytää anteeksi ja selittää, miksi ei ehtinyt soittaa. Mutta olisi kiva, jos hän soittaisi edes iltaan mennessä, ja muutenkin nähdä häntä useammin kuin kerran pari viikossa. Harrastukset ja kaverit tuntuu aina menevän edelle.

- Ap

Miehellä on menossa toinen säätö, ja pitää sinua ikäänkuin varalla. Lupailee juuri sen verran että pysyt mukana kuvioissa. Jätäppä kokeeksi kerran pari vastaamatta yhteydenottoihin, ja kerro syyksi jotain tyyliin "olin ystäväni kanssa elokuvissa/baarissa/tms". Suhtauminen tuohon kertoo paljon.

Vierailija
68/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se alkaa jossain vaiheessa loukkaamaan, jos toinen koko ajan pettää lupauksiaan.

Ehkä pikkuasia joo, mutta pienistä asioista kasvaa iso puro jossain vaiheessa.

Mites parisuhteessa olevat, jos mies lupaa vaikka siivota sillä välin kun olet töissä ja tuutkin sotkuiseen kotiin? Ja huomenna uusiks? Ei ole lupa olla närkästynyt?

Vierailija
69/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on kokemus, että jos lakkaa välittämästä siitä pidetäänkö joku luvattu asia niin pakostakin sitä turtuu ja se välittämättömyys alkaa vaikuttaa koko suhteeseen muutenkin.

Mies ei soittanut kun lupas, ei munkaan kai tarvitse mennä sillon kun lupasin, ei se mitään merkitse.

Eikö suhteesta pidetä huolta juuri joka päiväisillä ja arktisilla teoilla?

Itse ainakin pyrin välttämään turhia lupauksia, koska en halua loukata.

Vierailija
70/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se alkaa jossain vaiheessa loukkaamaan, jos toinen koko ajan pettää lupauksiaan.

Ehkä pikkuasia joo, mutta pienistä asioista kasvaa iso puro jossain vaiheessa.

Mites parisuhteessa olevat, jos mies lupaa vaikka siivota sillä välin kun olet töissä ja tuutkin sotkuiseen kotiin? Ja huomenna uusiks? Ei ole lupa olla närkästynyt?

Tietysti on. Ja joo, saa siitä valittaa keskustelupalstalle. Mutta eihän se siitä miksikään muutu.

Vierailija
71/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ylireagoit.

Sekä vaatimalla soittamaan että räyhäämällä kun kontrolloit.

Siis mies on itse sanonut aloittavansa kun herää.

Eikö ole lupa olla pettynyt jos toinen valehtelee eikä tee lupaamansa asiaa, oli se sit soitto tai vaikka ruuan valmistus?

Tavallaan joo, mutta ap todennäköisesti painostaa mieheltä tuon lupauksen. Eli se ei ole miehen vapaasta tahdostaan antama lupaus, vaan jotain mitä hän sanoo päästäkseen painostavasta tilanteesta pois. Silloin ap:lla on enemmän aihetta muuttaa omaa käytöstään kuin olla vihainen miehelle.

Itse kyllä soittaisin tuossa tilanteessa aamulla, jos olen kerran luvannut tehdä niin. Mutta seuraavalla kerralla en enää lupaisi, ja jos tilanteesta tulisi hyvin ikävä kun en suostu lupaamaan, jättäisin tuollaisen painostavan kumppanin aika nopeasti.

Ei, ei näion.

Jokainen on vastuussa itsestään ja opmista sanomisistaan ja tekemisistään. Mies sanoo itse mitä mieltä itse on, ja rehellisesti, eikä taannu pikkuvauvaksi jolle äiti kertoo miten pitää tehdä ja sitten mies painostuneena tekee. Miehen pitää kasvattaa munat, ja muuttaa itse omaa käytöstään joko vastaamaan sitä mitä sanoo olevansa, tai sitten suoraselkäisesti kertoa että ei halua tällaista suhteelta.

Vierailija
72/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ahdistaisi jos en kykenisi avavamaan suutani ja sanomaan että vastaan viesteihin sitten kun itse haluan, syistä x y ja z, tai ihan ilman mitään syytä.

Vierailija
73/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ihminen suuttuu usein siitä että toinen ei vastaa viestiin muuta kuin vasta parin tunnin päästä, voimme olettaa että hän on herkkä suuttumaan. Ehkä monesta muustakin asiasta.

En usko että tämä ongelma on nyt ihan vaan sitä mitä tässä on kerrottu, vaan ap on takertuvainen ja loukkaantuu helposti muistakin asioista.

Siksi mies lupailee soittoja, välttääkseen tulevia loukkaantumisia tai lepytelläkseen edellisiä.

Eihän se hybä keino ole mutta jotkut tekevät noin. En sanonut että noin kannattaa tehdä vaan ehdotin syytä miksi mies tekee noin.

Asioita voi koittaa nähdä laajemmin.

Eihän ap:n suuttumonien nyt hyvä ole, mutta jotkut tekevät noin. 

Vierailija
74/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on kokemus, että jos lakkaa välittämästä siitä pidetäänkö joku luvattu asia niin pakostakin sitä turtuu ja se välittämättömyys alkaa vaikuttaa koko suhteeseen muutenkin.

Mies ei soittanut kun lupas, ei munkaan kai tarvitse mennä sillon kun lupasin, ei se mitään merkitse.

Eikö suhteesta pidetä huolta juuri joka päiväisillä ja arktisilla teoilla?

Itse ainakin pyrin välttämään turhia lupauksia, koska en halua loukata.

Oi ne ihanat, pienet ja arktiset teot <3

Suorastaan jäätäviä :)

Vierailija
75/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos rakastat jotain oikein kovasti, päästä se vapaaksi. Jos se rakastaa sinua, se palaa takaisin luoksesi"

Vierailija
76/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos rakastat jotain oikein kovasti, päästä se vapaaksi. Jos se rakastaa sinua, se palaa takaisin luoksesi"

Kylläpäs nyt lähti latteus :D

Vierailija
77/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies lupaa soittaa jos ei halua?  ihme vetkuilija jolla kommunikointi ei pelaa.

Siksi, kun aloittaja pyytää. Näin oletan. Tai ainakin mies tietää ap:n odottavan puhelua.

Ihmisillä voi puhelin olla monta tuntia käyttämättä siten, että sitä ei edes katsota. Jos se on jostakin syystä äänettömällä eikä itsellä ole mitään syytä kaivaa puhelinta esille, voi mennä vaikka kokonainen päivä niin, että ei huomaa viestejä ja vastaamattomia puheluja.

Ehkä eivät olekaan teinejä, tai ei ainakaan mies, kun puhelin ei ole vielä kasvanut kiinni käteen niin että jokaiseen viestiin vastataan saman tien.

En ole pyytänyt miestä soittamaan, vaan hän automaattisesti lupaa aina soittaa itse. Esim. Jos hänellä on koko päivän jotain menoa (niin kuin usein tuntuu olevan) eikä ole soittanut, niin hän laittaa illalla viestiä, että soittaa huomenna kun herää.

Ja siis mies ei kyllä koskaan ole kokonaista vuorokautta laittamatta mitään tai vastaamatta minulle, eikä viesteihin vastaamisessa aina mene iltaan asti. Monesti hän myös pyytää anteeksi ja selittää, miksi ei ehtinyt soittaa. Mutta olisi kiva, jos hän soittaisi edes iltaan mennessä, ja muutenkin nähdä häntä useammin kuin kerran pari viikossa. Harrastukset ja kaverit tuntuu aina menevän edelle.

- Ap

Miehellä on menossa toinen säätö, ja pitää sinua ikäänkuin varalla. Lupailee juuri sen verran että pysyt mukana kuvioissa. Jätäppä kokeeksi kerran pari vastaamatta yhteydenottoihin, ja kerro syyksi jotain tyyliin "olin ystäväni kanssa elokuvissa/baarissa/tms". Suhtauminen tuohon kertoo paljon.

En ehkä usko tähän että olisi toinen säätö, mies kyllä kertoo aina kenen kanssa on ollut ja missä. Hän on aina ollut sellainen, että tykkää viettää paljon aikaa kavereiden ja harrastuksen parissa.

- Ap

Vierailija
78/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa jonka mielestä ap EI ylireagoi.

Minusta on outoa että jos ollaan vakavassa parisuhteessa ja rakastuneita ( vähintäänkin ihastuneita), niin tavataan vain pari kertaa viikossa.

Kuulostaa kuin oltaisi tapailuasteella ja vasta tutustutaan, ei niinkään vakavalta suhteelta kuulosta koska noin harvoin tavataan.

Itse olens sitä tyyppiä että hynttyyt yhteen vaan kun aletaan vakavasti seurustella , tainainakin päivittäin vaihdetaan kuulumiset.

Mies kuulostaa kakaralta joka ei halua vielä

asettua aloilleen; kaverit ja omat menot ovat sijalla nro 1, ” parisuhde ” tulee sitten hyvänä kakkosena tai kolmosena perässä.

Tottakait aivan automaattisesti tuollaisessa tilanteessa ajattelisin itsekin että en ole tärkeä.

Tähän asti olissa parisuhteissani ainakin miehet ovat halunneet tavata kokoajan, kyselleet että no millon nähdään seuraavan kertan, mitä

tehdään viikonloppuna yhdessä jne.

Arvostan miehessä sitä että on jalat maassa, ei ole kokoajan menossa omissa menoissaan kavereiden kanssa ja joka on kiinnostunut minun seurastani ja suunnittelee juttuja ja menemisiä MINUN kanssani.

Jos olisin ap, loukkantuisin. En ottaisi yhteyttä. Olisin jopa vastaamatta jonkinaikaa miehen yhteyden ottoihin ja ilmoittaisin , että olen miettinyt asioita ja olisi vakavan keskustelun paikka ja kysyisin koska mies ehtisi istua kanssani keskustelemaan kunnolla. Toisin ajatukseni esiin ja kysyisin mitä mies odottaa parisuhteelta, ja tehtäisiin sen pohjalta päätös jatketaanko yhdessä vai ei

Vierailija
79/83 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylireagointia jos mies ei pidä yhteyttä/laittaa viestiä vain silloin tällöin ja näättekin vain kerran viikossa.

Vierailija
80/83 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on siis kaukosuhde?

Miksi sinulle ylipäätään on tärkeää, että mies soittaa heti kun herää? Eikö tuo ole pitemmän päälle aika tylsää, jos kaikki pitää tehdä saman kaavan mukaan?

Ei ole kaukosuhde vaan ei asuta saman katon alla, ja nähdään vain kerran kaksi viikossa koska mies on aina niin kiireinen kavereiden ja harrastuksen takia - ja koskaan ei nähdä yli 2-3 tuntia putkeen. Lupaa että nähdään useammin, ei silti koskaan nähdä, sanoo että soittaa kun on tehnyt x asian, ei soitakaan koko päivänä. Silti laittaa sydämiä jne ja sanoo olevansa vakavissaan.

- Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän