Onko tämä ylireagointia miehen käytökseen?
Meille tulee miehen kanssa aika usein riitoja, ja olen alkanut pohtimaan omaa käytöstäni: suutunko liian helposti ja ylireagoin. Onko teidän mielestänne ylireagointia esim. Suuttua valehtelusta tässä tilanteessa: Mies lupaa soittaa kun herää, mutta hänestä ei kuulu koko päivänä, joten laitan hänelle iltapäivällä viestiä, jossa kysyn miksi hän valehtelee kun ei soittanut. Näin käy aika usein, että mies lupaa soittaa, mutta sitten ei soitakkaan. Tosin yleensä laitan vihaista viestiä perään jo heti päivällä, pitäisi kai odottaa kuuluuko hänestä iltaan mennessä. Syyksi tähän hän on sanonut harrastuksissa tai kavereiden kanssa olemisen ja myöhään nukkumisen, eikä siksi ole heti ehtinyt soittaa.
Olenko siis kauhean nipo ja ylireagoin suuttuessani, kun mies ei heti soitakkaan vaikka lupaa? Välillä hänellä saattaa mennä pari tuntia myös vastata viesteihini, ja silloinkin monesti suutun. Pelottaa, että mies ei oikeasti välitä, vaikka on kyllä sanonut että on vakavissaan kanssani. Eikä näin käy aina, yleensä hän kyllä vastaa aina kun soitan ja monesti vastaa viesteihinkin nopeammin, eikä koskaan ole kokonaista vuorokautta vastaamatta.
Kommentit (83)
Mies lupailee asioita, että välttää sinun skitsoamista. Mieluummin ottaa hetken rauhan kun alkaa selittää päivänselvää asiaa, että suurin osa ihmisistä ei halua aamuisin puhua kellekään. Haluaa hoitaa aamutoimensa rauhassa ja mennä töihin. Ne ajatukset kun on jo siinä työpäivässä. Sinun jaaritusten kuuntelu, kun haluaa istua rauhassa aamupaskalla, on tuskin se mitä hän jaksaa sillä hetkellä.
kyllä mä ainakin suhteelta vaadin päivittäistä yhteydenottoa. ei se tee suhteesta lapsellista.
ja ap:n mies tekee väärin kun lupaa ja pettää lupauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan 16-vuotiaiden seurustelulta...
Auts, ei kai me nyt noin pahoja olla
Terveisin 16-vuotias
Jos mies unohtaa soittaa, voi ap laittaa viestiä että kaikki ok siellä? Ja jos mies ei tähänkään vastaa vuorokauteen niin hän käytös on kyllä vähän tökeröä. Välinpitämätöntä, passiivis- aggressiivista? Kuittausviesti kaikki ok, vie häneltä sekunnin.
Ratkaisu on yksinkertaisempi kuin arvaatkaan: lopeta miehessä roikkuminen.
Sinä tiedät, että ei soita "kun herää" eikä soita vaikka lupaa, eikä vastaa viesteihin. Lopeta siis soittojen ja viestien vaatiminen. Simsalabim - sinulla ei enää olekaan aihetta suuttua kun mies ei valehtele soittavansa, kun sinä et sitä enää vaatinut.
Ymmärrän kyllä, että sinulla on huoli siitä ,mitä miehelle on tapahtunut ja haluat tavoittaa hänet. Jos on vielä epämääräisen joukon kanssa metsällä aseineen, yhtä epämääräisen seurueen kanssa kalassa tai todella oudossa porukassa ryyppäämässä. Mutta muista se, että et sinä kuitenkaan mitään voi, vaikka siellä jotain kamalaa tapahtuisi.
Anna nyt miehen ihmetellä, miksi sinä et enää odotakaan hänen soittojaan ja viestejään. Jos oikein pitkälle haluat mennä, laita puhelimesi kiinni niin että mies ei tavoita sinua.
Vierailija kirjoitti:
kyllä mä ainakin suhteelta vaadin päivittäistä yhteydenottoa. ei se tee suhteesta lapsellista.
ja ap:n mies tekee väärin kun lupaa ja pettää lupauksen.
Mä en vaadi, mutta päätän suhteen, jossa se ei toteudu itsestään. Kontrollointi ei ole täysipäisen ihmisen hommaa.
Jännä, että ap sai kuraa niskaan, kun sehän on mies, joka on välinpitämätön törppö, kun pettää lupauksiaan. Ettekö tajua, että omasta käytöksestä (miehen) ei voi syyttää muita? Mies ei valitettavasti vaikuta arvostavan saati olevan tosissaan. Sinuna jättäisin moisen kakaran.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö nyt olla laittamatta mitään, niin kauan että hänestä kuuluu? Vaikka siinä menisi koko viikonloppu?
- Ap
Juuri näin! Nyt on miehen vuoro ihmellä, miksi sinusta ei kuulu mitään moneen päivään.
Molemmissa vikaa.
Ihme nyhvä ukko kun lupailee, sanois et soitan sitten kun soitan.
Ja toisella kova kontrolli päällä.
:/
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies lupaa soittaa jos ei halua? ihme vetkuilija jolla kommunikointi ei pelaa.
Siksi, kun aloittaja pyytää. Näin oletan. Tai ainakin mies tietää ap:n odottavan puhelua.
Ihmisillä voi puhelin olla monta tuntia käyttämättä siten, että sitä ei edes katsota. Jos se on jostakin syystä äänettömällä eikä itsellä ole mitään syytä kaivaa puhelinta esille, voi mennä vaikka kokonainen päivä niin, että ei huomaa viestejä ja vastaamattomia puheluja.
Ehkä eivät olekaan teinejä, tai ei ainakaan mies, kun puhelin ei ole vielä kasvanut kiinni käteen niin että jokaiseen viestiin vastataan saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies lupaa soittaa jos ei halua? ihme vetkuilija jolla kommunikointi ei pelaa.
Siksi, kun aloittaja pyytää. Näin oletan. Tai ainakin mies tietää ap:n odottavan puhelua.
Ihmisillä voi puhelin olla monta tuntia käyttämättä siten, että sitä ei edes katsota. Jos se on jostakin syystä äänettömällä eikä itsellä ole mitään syytä kaivaa puhelinta esille, voi mennä vaikka kokonainen päivä niin, että ei huomaa viestejä ja vastaamattomia puheluja.
Ehkä eivät olekaan teinejä, tai ei ainakaan mies, kun puhelin ei ole vielä kasvanut kiinni käteen niin että jokaiseen viestiin vastataan saman tien.
En ole pyytänyt miestä soittamaan, vaan hän automaattisesti lupaa aina soittaa itse. Esim. Jos hänellä on koko päivän jotain menoa (niin kuin usein tuntuu olevan) eikä ole soittanut, niin hän laittaa illalla viestiä, että soittaa huomenna kun herää.
Ja siis mies ei kyllä koskaan ole kokonaista vuorokautta laittamatta mitään tai vastaamatta minulle, eikä viesteihin vastaamisessa aina mene iltaan asti. Monesti hän myös pyytää anteeksi ja selittää, miksi ei ehtinyt soittaa. Mutta olisi kiva, jos hän soittaisi edes iltaan mennessä, ja muutenkin nähdä häntä useammin kuin kerran pari viikossa. Harrastukset ja kaverit tuntuu aina menevän edelle.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ap:n mies tekee väärin kun lupaa ja pettää lupauksen.Mä en vaadi, mutta päätän suhteen, jossa se ei toteudu itsestään. Kontrollointi ei ole täysipäisen ihmisen hommaa.
no eikös vaatiminen ole sama asia. kenekään ei tartte olla suhteessa jos ei tykkää toisten vaatimuksista. sama asia kun vaatisi luottamusta. kuvaa vaan asiaa, josta ei ole valmis tinkimään. se ei ole kontrollointia, koska jos toinen ei ole valmis siihen, voi hän etsiä itselleen sopivamman kumppanin.
Hullulta kuulostaa näin aikuisen korvaan joku päivittäinen raportointisoitto.
Eikö teillä molemmilla ole elämässä muuta sisältöä?
Aamukiireissä nyt kaikkein vähiten tekee mieli mitäön romanttisia höpötellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö nyt olla laittamatta mitään, niin kauan että hänestä kuuluu? Vaikka siinä menisi koko viikonloppu?
- Ap
Pitäisi. Et saa häntä rakastamaan itseäsi haluamallasi tavalla sillä, että pakotat tai edes patistelet häntä pitämään sinuun yhteyttä. Jos hän rakastaa ja kaipaa sinua, hän soittaa kyllä. Hänelle rakastaminen ei ehkä tarkoita soittamista joka päivä vaan hänelle suhteenne on olemassa ja toimii, vaikka soiteltaisiin harvemminkin. Tai sitten "he's not that into you". Sekään ei kuitenkaan muutu miksikään sillä, että sinä vaadit päivittäistä soittelua.
Joo ja ei. Miten sen nyt ottaa. Te saatatte kaivata eri asioita. Eihän mies nyt voisi mitenkään sinulle sanoa että en soita kun herään, koska kilarit tulisi siitäkin. Sun pitäis nyt löytää vain sellainen mies joka automaattisesti soittaa heti kun herää, koska ajattelee samalla tavalla kuin sinä. Jos syynä soittamattomuudelle on joku muu kuin työ, niin en katselisi sellaista miestä. Jos siis lupaa soittaa, ja jotain on sovittu. Muutoinhan ei ole merkitystä milloin soittelee. Tietenkään en kilahtel itse, mutta odotan että siitä pidetään kiinni mitä on sovittu, ja että miehellä on munaa kertoa miten itse haluaa asiat tethtävän. Lei jos mies ei ole soittelija, se pitää hänen kertoa itse, eikä narrata olevansa. Nuoret tekee monesti tommosia virheitä, että esittävät olevansa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pyytänyt miestä soittamaan, vaan hän automaattisesti lupaa aina soittaa itse. Esim. Jos hänellä on koko päivän jotain menoa (niin kuin usein tuntuu olevan) eikä ole soittanut, niin hän laittaa illalla viestiä, että soittaa huomenna kun herää.
Ja siis mies ei kyllä koskaan ole kokonaista vuorokautta laittamatta mitään tai vastaamatta minulle, eikä viesteihin vastaamisessa aina mene iltaan asti. Monesti hän myös pyytää anteeksi ja selittää, miksi ei ehtinyt soittaa. Mutta olisi kiva, jos hän soittaisi edes iltaan mennessä, ja muutenkin nähdä häntä useammin kuin kerran pari viikossa. Harrastukset ja kaverit tuntuu aina menevän edelle.
- Ap
Sinun kannattaa nyt miettiä, tarjoaako suhteenne sinulle sitä, mitä parisuhteelta haluat. Sinä haluaisit tiiviimpää yhdessäoloa ja yhteydenpitoa. Hän haluaa suhteen, jossa tavataan silloin tällöin. Ehkä halunne eivät kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylireagoit.
Sekä vaatimalla soittamaan että räyhäämällä kun kontrolloit.
Siis mies on itse sanonut aloittavansa kun herää.
Eikö ole lupa olla pettynyt jos toinen valehtelee eikä tee lupaamansa asiaa, oli se sit soitto tai vaikka ruuan valmistus?
Tavallaan joo, mutta ap todennäköisesti painostaa mieheltä tuon lupauksen. Eli se ei ole miehen vapaasta tahdostaan antama lupaus, vaan jotain mitä hän sanoo päästäkseen painostavasta tilanteesta pois. Silloin ap:lla on enemmän aihetta muuttaa omaa käytöstään kuin olla vihainen miehelle.
Itse kyllä soittaisin tuossa tilanteessa aamulla, jos olen kerran luvannut tehdä niin. Mutta seuraavalla kerralla en enää lupaisi, ja jos tilanteesta tulisi hyvin ikävä kun en suostu lupaamaan, jättäisin tuollaisen painostavan kumppanin aika nopeasti.
Eikö palstalla ole aika monessa ketjussa jankutettu sitä, että jos mieheen ei voi luottaa pienissä asioissa niin kuinka sit voi luottaa isommissa?
Oli kyseessä pieni tai iso asia, niin lupauksista on kohtuullista pitää kiinni.
Miksi mies sanoo yhtä ja tekee toista, varsinkin kun ap ei ole vaatinut mitään lupauksia?
Mies lupailee noita soittoja koska ennakoi sun suuttumisia. Yrittää lepytellä sua etukäteen.
Hölmöä tietenkin kun ei sitten ehdikään tai muista, mutta moni mies on sellainen.
Olisi todella ahdistavaa jos toinen suuttuisi siitä ettei vastaa viesteihin heti.
Mun mies voi olla töissä aamukasista iltakasiin. Joskus nään että on lukenut viestin muttei vastaa.
Silloin yleensä tulee illalla ihan poikki kotiin ja valittaa kun koko päivän puhelin keskeyttänyt työt kun kaikki soittelee jatkuvasti.
Ei tulis pieneen mieleenkään loukkaantua siitä ettei vastaa jos ei nyt kenenkään kuolemasta oo kyse.
Ei vaikka olis vähemmän kiireinen.
Viestissäsi on ristiriita. "Jos mies tykkäisi oikeasti, hän soittaisi ja viestittelisi enemmän"
Silti sanot ap:n skitsoavan turhasta.
Jos mies on sanonut olevansa tosissaan, lupaa soittaa mutta toistuvasti ei näin tee, onko silloin asian ihmettely takertumista? Sanat ja teot eivät tuolla miehellä kohtaa.
Ja kyllä, olen samaa mieltä että mies ottaa kyllä yhteyttä jos on oikeasti kiinnostunut.
Jotain peliä mies pelaa ja ap:lla tulee olemaan pettymys edessään ellei itse tajua vetäytyä tilanteesta.