Onko tämä ylireagointia miehen käytökseen?
Meille tulee miehen kanssa aika usein riitoja, ja olen alkanut pohtimaan omaa käytöstäni: suutunko liian helposti ja ylireagoin. Onko teidän mielestänne ylireagointia esim. Suuttua valehtelusta tässä tilanteessa: Mies lupaa soittaa kun herää, mutta hänestä ei kuulu koko päivänä, joten laitan hänelle iltapäivällä viestiä, jossa kysyn miksi hän valehtelee kun ei soittanut. Näin käy aika usein, että mies lupaa soittaa, mutta sitten ei soitakkaan. Tosin yleensä laitan vihaista viestiä perään jo heti päivällä, pitäisi kai odottaa kuuluuko hänestä iltaan mennessä. Syyksi tähän hän on sanonut harrastuksissa tai kavereiden kanssa olemisen ja myöhään nukkumisen, eikä siksi ole heti ehtinyt soittaa.
Olenko siis kauhean nipo ja ylireagoin suuttuessani, kun mies ei heti soitakkaan vaikka lupaa? Välillä hänellä saattaa mennä pari tuntia myös vastata viesteihini, ja silloinkin monesti suutun. Pelottaa, että mies ei oikeasti välitä, vaikka on kyllä sanonut että on vakavissaan kanssani. Eikä näin käy aina, yleensä hän kyllä vastaa aina kun soitan ja monesti vastaa viesteihinkin nopeammin, eikä koskaan ole kokonaista vuorokautta vastaamatta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylireagoit.
Sekä vaatimalla soittamaan että räyhäämällä kun kontrolloit.
Siis mies on itse sanonut aloittavansa kun herää.
Eikö ole lupa olla pettynyt jos toinen valehtelee eikä tee lupaamansa asiaa, oli se sit soitto tai vaikka ruuan valmistus?
Oishan se soveliasta pitää antamansa lupaukset, varsinkin kun tietää toisen odottavan sitä.
On lupa olla pettynyt.
Kannattaisi varmaan sopia miehen kanssa, ettei mies lupaa mitään, jos ei sitä pysty pitämään. Sopia siis rauhallisesti keskustelemalla. Sanot että pahoitat mielesi siitä, että sovitusta asiasta ei pidetä kiinni. Jos tähän ei kykene, on parempi olla sopimatta mitään.
Onhan tuo vähän niinkuin tekisi oharit.
Luvataan jotain, laitetaan toinen odottamaan ja rikotaan lupaus jolloin toinen joutuu pettymään.
Mutta miksi lupaa tuommoisia? Sano sille että se satuttaa, koska odotit ja siksi suutut.
Välttäkää turhia lupauksia?
Kannattaa olla laittamatta mitään.
Kyllä siitä miehestä kuuluu ihan varmasti jos susta tykkää tosissaan.
Ja jos ei kuulu, niin mitä turhaa roikkua sellaisessa sitten.
Saattaa hänkin ihmetellä kun et olekaan itsestäänselvä.
Seuraavana ketju on aiheesta "mies ei pidä lupaamiansa asioita, ei edes yhtä soittoa, välittääkö se yhtään, voinko luottaa?"
Ja mammat on kuorossa karjumassa JÄTÄ SE SIKA KUN EI SUA KUNNIOITA!!! Kyllä mies tekee minkä lupaa jos rakastaa, eikä anna turhia toiveita!!
Onko mies ymmärtänyt luvanneensa soittaa vai onko hänen puolelta ajateltu mahdollisuutena? Toisekseen miten hän yleensä toimii aamuisin? Itse herään ja olen vartissa autossa menossa töihin. Autosta toki voisin 0615 soitella.
Miksi mies lupaa soittaa jos ei halua? ihme vetkuilija jolla kommunikointi ei pelaa.
Kun pyydät miestä soittamaan heti herättyään hänellä on kaksi vaihtoehtoa vastata:
1. Juu, soitan.
2. En soita.
Hänen on pakko vastata nro 1, täysin riippumatta siitä mitä mieltä hän on.
Eli siinä mielessä kiusallinen kysymys.
Asiat voi ilmaista monella eri tapaa.
Jos syytät toista valehtelusta, niin se herättää todennäköisesti ärtymystä: "Miksi sä valehtelit soittavasi, kun et soittanutkaan!!?" Tuon viestin jälkeen ei huvita soitella ainakaan ihan heti.
Asian voi ilmaista myös näin: "Odottelen edelleen soittoasi?" Jos tämän jälkeen ei kuulu soittoa koko päivänä ja tämä toistuu usein, niin sitten miettisin suhteen jatkoa yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies lupaa soittaa jos ei halua? ihme vetkuilija jolla kommunikointi ei pelaa.
Niin lupasiko mies soittaa? Ap:n mielestä lupasi, mutta emme ole kulleet kuin yhden tulkinnan asiasta.
Mussa on samaa vikaa sikäli, että vedän kaikesta johtopäätöksen ettei toinen välitä. Onneksi en kuitenkaan näytä sitä... Kuten sulle on vastattiin, ylireagoit ja reippaasti. Ensinnäkään tuo soittoasia ei ole mielestäni valehtelua, se on unohtamista jne. Et voi roikkua miehessä koko aikaa ja vaatia häntä olemaan saatavillasi 24/7. Jos ette ole kaukosuhteessa, hän varmaan ajattelee että keskustelette asioista kasvokkain. Ihmisillä on erilaisia tapoja käyttää kännykkää. Minä olen kova viestittelemään, mieheni puhelin taas lojuu jossain ja hän vastaa "sitten joskus" - ja unohtaa. Jonkin aikaa tapailtuamme otin asian esille. Kerroin että tuntuu pahalta ettei minua huomioida lainkaan (edes yhtä vastaus viestiä 12 tunnin viiveellä). Tämän jälkeen tilanne on ollut täysin eri.
Inhoan puhelinta ja inhoa takertujia.
Vierailija kirjoitti:
Kun pyydät miestä soittamaan heti herättyään hänellä on kaksi vaihtoehtoa vastata:
1. Juu, soitan.
2. En soita.
Hänen on pakko vastata nro 1, täysin riippumatta siitä mitä mieltä hän on.Eli siinä mielessä kiusallinen kysymys.
Tähän täytyy nyt korjata, että mies itse sanoo soittavansa kun herää/tulee kotiin harrastuksista tai kavereiden luota. Minä en siis pyydä soittamaan, vaan hän sanoo niin itse.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Tähän täytyy nyt korjata, että mies itse sanoo soittavansa kun herää/tulee kotiin harrastuksista tai kavereiden luota. Minä en siis pyydä soittamaan, vaan hän sanoo niin itse.
- Ap
En ymmärtäisi tuota minään lupauksena soittaa, vaan ennemmin "soitan, jos muistan/on aikaa/jaksan"
Onhan se vuorokausi aika pitkä aika. Onko mies sellainen ettei halua viestiä juuri, vaan nähdä ihmisiä ja osa aika menee töissä tai harrastuksissa. Vai onko hän sellainen että haluaa kontrolloida tai vältellä, ettei suhde oikein kiinnosta.
Toivon, että mies löytää normaalin ihanan naisen, joka ei skitsoa turhista asioista. Ei yksikään mies jaksa olla takertujan kanssa tai jos jaksaa, niin syynä on ennemmin pilden saanti kuin rakkaus. Jos mies tykkäisi ap:sta oikeasti, hän soittaisi ja viestittelisi enemmän. Raaka fakta.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että mies löytää normaalin ihanan naisen, joka ei skitsoa turhista asioista. Ei yksikään mies jaksa olla takertujan kanssa tai jos jaksaa, niin syynä on ennemmin pilden saanti kuin rakkaus. Jos mies tykkäisi ap:sta oikeasti, hän soittaisi ja viestittelisi enemmän. Raaka fakta.
Totta.
Pitäisikö nyt olla laittamatta mitään, niin kauan että hänestä kuuluu? Vaikka siinä menisi koko viikonloppu?
- Ap