Virtsatietulehdun aina seksin jälkeen, miten olette päässeet vaivasta?
Mulla on uus miesystävä ja 2 kertaa seksiä ja 2 virtsatietulehdusta. Miten uskallan enää =(
Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa. Onko meillä epäsopivat kemiat??
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Voiko vaikuttaa, että miehellä on tosi iso vehje? Hankaa enemmän kuin aikaisemmat. Mulla on jo vaihdevuodet ja liukkaria käytettiin reilusti, kuten aikaisempienkin kanssa.
Ap
Sitten pyydät gyneltä semmoisia emättimeen laitettavia hormonivalmisteita, jotka parantavat emättimen kuntoa vaihdevuosissa.
1-2 kertaa viikossa. Mullakin on niitä. En muista nimeä.
Näin miehenä en näe asiassa mitään sen suurempaa ongelmaa mies joutuu ehkä käymään hetken vieraissa tai onanoimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko vaikuttaa, että miehellä on tosi iso vehje? Hankaa enemmän kuin aikaisemmat. Mulla on jo vaihdevuodet ja liukkaria käytettiin reilusti, kuten aikaisempienkin kanssa.
ApSitten pyydät gyneltä semmoisia emättimeen laitettavia hormonivalmisteita, jotka parantavat emättimen kuntoa vaihdevuosissa.
1-2 kertaa viikossa. Mullakin on niitä. En muista nimeä.
Se on em vagifem juuri
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä en näe asiassa mitään sen suurempaa ongelmaa mies joutuu ehkä käymään hetken vieraissa tai onanoimaan
Jospa käyttäisit kumia ja tutkituttaisit oman terveytesi ja siemennesteesi ph:n? Voisi seksi alkaa luistamaan.
Kun antaa vaan persiiseen niin ei tuu virtsiksiä, mut ehkä paskiksii saattaa tulla.
Minä kärsin vuosia. Nykyään ei vaivaa. Juon säännöllisesti karpalo-tai puolukkamehua. Siis joka päivä. Sokeroimatonta. Syön myös mahdollisimman paljon marjoja. Seksin jälkeen heti pissalle. Kun oireet alkaa (mulka 15-20kertaa vuodessa) otan särkylääkkeen, yhdes estolääkkeen (antibiootin) sekä vanhvan c-poretabletin. Suihkuttelen kuumalla vedellä. Puolessa päivässä tilanne aina ohi. Ei oo tullu virtsatulehdusta enää muutamaan vuoteen. Mut tosiaan pitää olla aktiivinen siinä asiassa. Tsemppiä. On ihan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Kondomi auttaa
Ei auta jos virtsatulehdus johtuu virtsaputken suun ärsytyksestä. Eli on rakenne semmoinen että limakalvot ärtyy helposti seksissä. Itse sanoisin, että dogstyle auttaa. Ikävästi toi on niin, et mitä enemmän klitorista stimuloi ja sitä kautta saa orgasmeja, sen varmemmin myös virtsatulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa käyttäisit kumia ja tutkituttaisit oman terveytesi ja siemennesteesi ph:n? Voisi seksi alkaa luistamaan.
Niin onhan sekin tietenkin jonkinlainen ajatusmalli, että miehen pitäisi käyttää kumia, tutkia siemennesteitään ja tervyttään kun nainen tulee kipeäksi, mieshän se pahin sukupuolitauti on sukupuolitautien joukossa
Auttaisiko jos mies virtsaisi seksin jälkeen naisen emättimeen
Suuhun kun paskantaa niin ei tule virtsiksiä.
Jospa harrastaisitte vähän tiuhempaan eli esim. 4-5krt/pv niin tuskin tulehdus ehtisi heti ekan pnon jälkeen iskeä. Tulis tuolla taktiikalla joka viidennen pnon jälkeen. Ei olis niin synkät nuo lukemat.
Itsellä tuli nuorempana tosi paljon tulehduksia seksin jälkeen (vakikumppanin kanssa). Tähän auttoi täälläkin mainitut toimenpiteet: käydä pisulla ja pesulla seksin jälkeen (eli ei nukkumaan suoraan seksin päälle).
Lisäksi juoda tarpeeksi seksin jälkeen (mieluiten jotain vähän hapanta). Mikäli oireet ilmantuvat, ostan 1,5l vichyn (jossa hiilihapot) jonka juon melko nopeaan, jolloin hapot + suuri nestemäärä yleensä puhdistavat röörit. Toki edelleen joskus voi tulla tulehdus päälle, mutta juomistemppu yleensä auttaa. Sitruunamehua (makeuttamatonta) voi toki myös yliannostella juomiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan sekin tietenkin jonkinlainen ajatusmalli, että miehen pitäisi käyttää kumia, tutkia siemennesteitään ja tervyttään kun nainen tulee kipeäksi, mieshän se pahin sukupuolitauti on sukupuolitautien joukossa
Jos nainen, joka ei kypsään ikään mennessä ole kertaakaan saanut virtsatientulehdusta kenenkään muun miehen kanssa seksiä harrastaessa, aivan varmasti kannattaa tutkituttaa mies jo miehen oman edun vuoksi, sillä taustalta voi paljastua miehen diabetes.
Vai onko hoitamaton diabetes miehellä ja sen seurauksena naisella toistuva virtsatientulehdus sulle fine?
Ohjaa hänet seuraavalla kerralla virtsarakon sijasta emättimeen, ei satukaan niin paljoa.
Yksi asia mitä kukaan ei ole vielä maininnut. Otitko suihin ennen yhdyntää tai oliko peniksessä sylkeä ennen sen emättimeen menoa? Suu ja sylki on täynnä bakteereita.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa sanoivat, että estolääkitystä käytetään lähinnä vaipoissa olevilla vanhuksilla.
Ap
Mitä ihmettä? Mulla on ollut estolääkitys parikymppisestä asti. Eli aina seksin jälkeen antibiootti.
Gynekologilta sain vinkin laittaa luomukookosöljyä alapäähän aina silloin tällöin. Se on auttanut pitämään myös muut tulehdukset loitolla, aiemmin sain noiden antibioottien takia tosi helposti hiivan ja sitten perään vielä bakteerivaginoosin. Nyt olen noin vuoden käyttänyt öljyä, eikä ole enää ollut mitään noista.
Uuden miehen kanssa mulla oli sama. Elimistö meni ihan sekaisin jatkuvista antibiooteista. Kesti varmaan puolisen vuotta se kierre.
Nyt seksiä jopa 10 kertaa viikossa eikä enää tulehduksia.
Anna palaa joskus se helpottaa. Ja nuo puolukat ja hygienia ja muut ei auttaneet minulla.
E-pillerit voivat myös edesauttaa virtsatulehdusten syntyä. Kärsin kolme vuotta aivan hirvittävistä virtsatulehduksista. Kokeilin kaikki poppakonstit, mitä netistä löysin (karpalokapselit, pissaaminen ennen ja jälkeen seksin jne.), mutta mikään ei auttanut. Lopulta tajusin vaihtaa e-pillerimerkkiä, kun sitä joku jossain keskustelussa vinkkasi, ja tulehdukset loppuivat kuin seinään.
Minulle tulee aina virtsatieinfektio seksin jälkeen uuden kumppanin kanssa. Siihen antibioottikuuri, joka aiheuttaa aina hiivatulehduksen. Sen jälkeen onkin vuorossa bakteerivaginoosi. Kivaa.
Minä otan seksin jälkeen c - vitamiinia 1500mg. Se on auttanut minulla.