Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettava tuo kuonokoppapakko. Ihan ristiriitaisiahan nuo tutkimustulokset on, että onko niistä hyötyä vai ei.

Vierailija
13.08.2020 |

Lopulta voi olla enemmän haittaa, kun niitä ei vaihdeta riittävän usein ja hipelöidään likaisin käsin jne. Ja lisäksi se valheellinen turvallisuudentunne, että unohdetaan helposti muuta varotoimet, kun ajatellaan, että maski kyllä suojaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niistä hyötyä, jos kaikki käyttää. Maskin tarkoitus on suojata muita.

Vielä naurettavampaa on koronatestaus ilman oireita, mitä hyötyä mulle on huomenna tietää, että eilen mulla ei ollut koronaa?

Vierailija
2/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ON SUOSITUS, ei PAKKO. Onko lukemisen ymmärtäminen sulle tuttua? Suositus, ja Marin puhuu paljon asioita konditionaalimuodossa, eli käytettäisiin, tehtäisiin, ei mitään pakkoa. Ihmisen wi ole mitään muuta pakko tehdä kuin kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se hyöty on todistettu, että käyttämällä maskia sinä et tartuta muita niin aktiivisesti jos satut olemaan kantaja

Vierailija
4/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve, miksi mun pitäisi laittaa kuonokoppa? Turha selittää mistään oireettomista kantajista, naurettava juttu.

Vierailija
5/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkon tehokkaampaa olisi kieltää lennot kaikenmaailman Skopjeista.

Vierailija
6/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kaivaa niitä laukusta ja takin taskuista. Roikottaa kaulalla

Vierailija
7/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se hyöty on todistettu, että käyttämällä maskia sinä et tartuta muita niin aktiivisesti jos satut olemaan kantaja

Olen terve, en kanna yhtään mitään, joten miksi minun pitäisi laittaa kuonokoppa?

Vierailija
8/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tutkimukset tehdäänkin takaperin halutusta lopputuloksesta lähtien.

Vierailija
9/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä on selkeästi todistettu toimivaksi on Uuden Seelannin linja. Ulkomaalaisilla ei lähtökohtaisesti mitään asiaa maahan, ne ketkä pääsevät sinne ja palaavat kansalaiset joutuvat 2vk valvottun karanteeniin josta ei poistuta ennenkuin koronatesti näyttää negatiivista. Ja siis se 2vk siellä ollaan minimissään.

Maskit ei koskaan ole olleet siellä laajalti käytössä, sosiaalinen eristäytyminen on ollut se juju. Känniääliökaraoket seis.

Vierailija
10/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kaivaa niitä laukusta ja takin taskuista. Roikottaa kaulalla

Niinpä. Nämä tutkimukset, joissa saadaan ehkä jokin marginaalinen ero kuonokoppaa käytettäessä, perustuvat siihen, että sitä käytettäisiin ideaalisesti täsmälleen ohjeiden mukaan. Mutta kun käytännössä se ei mene niin...

Vierailija
11/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just seurasin näitä maskipässejä. Maski laskettiin alas puhuessa sit taas lämittiin ja paineltiin takas paikoilleen. Järjestäin jokainen käpälöi sitä maskia. Ihan yhtä TYHJÄN kanssa. Enempi haittaa vain. Piheimmät varmasti käyttää sitä yhtä ja samaa varsinkin vanhat ihmiset.

Vierailija
12/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaan, että hallituksen pitää näyttää, että jotain tehdään.

Vierailija
13/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa trolli asustaa, kun on PAKKO?

Vierailija
14/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisikin PAKKO eikä vain suositus. Saataisiin joku roti tähän taulapäiden toimintaan. Tai vähintään saataisiin taulapäiltä rahaa valtion kassaan sakkojen muodossa. Win-win-tilanne. 

Vierailija
15/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen, että tulin ostaneeksi maskeja. Huomenna koronatestiin maski päässä, muiden parhaaksi.

Vierailija
16/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vaan, että hallituksen pitää näyttää, että jotain tehdään.

Etkö sen vertaa kuunnellut, että tietäisin suosituksen tulleen THL:ltä? Hallitus vain puolsi sitä. 

Vierailija
17/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin PAKKO eikä vain suositus. Saataisiin joku roti tähän taulapäiden toimintaan. Tai vähintään saataisiin taulapäiltä rahaa valtion kassaan sakkojen muodossa. Win-win-tilanne. 

Miksi? Ohut räkärätti on ihan turha, kaikki näpelöivät niitä ja tunkevat ne laukkuun tai taskuun.

Vierailija
18/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on yksittäispakattuna ja yhdelle matkalle omansa enkä aio räpelöidä. Käytetty menee minigrip-pussiin. Käsidesi laukussa. Mikä vika on yrittää parhaansa? Voihan siellä seassa olla sellaisiakin, jotka eivät ymmärrä sitä oikeanlaista käyttöä, mutta ei kai se vihamielinen tai vahingoniloinen asenne siinäkään kohtaan mitään edesauta?

Vierailija
19/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ohut räkärätti on ihan turha, kaikki näpelöivät niitä ja tunkevat ne laukkuun tai taskuun.

Itseasiassa ei ollenkaan turha kunhan ei tunge sitä jonkun toisen laukkuun tai taskuun. Maskin iso funktio on pitää omat pöpöt kurissa. Jos ihmisellä on koronatartunta ei sillä ole väliä miten hän näpelöi koronaista maskiaan, pääasia ettei sitä näpelöi muut ja kun hän pärskii niin viruksista suurin osa jää siihen maskiin.

Ja juu, se ei ole 100% suoja, mutta paljon parempi kuin ei mitään.

Vierailija
20/31 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonokin suoja on parempi kuin ei suojaa lainkaan. Ja useimmilla kyllä riittää ymmärrys käyttää maskeja oikein. Olen nähnyt kaupoissa jopa FFP-suojaimia käyttäviä. Kaikki eivät suhtaudu maskin käyttöön niin, että mikä tahansa rätti kelpaa ja pakko protestoida kaikkea mahdollista. Fiksut suojautuvat kunnolla ja ihan vapaaehtoisesti. Tampioilta sitten vähintään rahat pois, jos eivät muuten suostu osallistumaan yhteiseen hyvään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi