Voiko tosi matalalla oleva alavatsakipu olla ummetusta?
Olen "erään" dieetin seurauksena vetänyt pari päivää proteiinia melkein 200 g päivässä... ja alavatsakipu on jäytävä....
Kommentit (4)
Jep... olen samaa mieltä... mutta aika moni suomalainen on tällä hetkellä kylmiltään dieetillä, jossa proteiinin määrä huitelee pitkälti yli sadassa grammassa päivä ja mukana saattaa olla tosi pieniäkin ihmisiä...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:18"]
Jep... olen samaa mieltä... mutta aika moni suomalainen on tällä hetkellä kylmiltään dieetillä, jossa proteiinin määrä huitelee pitkälti yli sadassa grammassa päivä ja mukana saattaa olla tosi pieniäkin ihmisiä...
[/quote]
Aika paljon saa tosiaan syödä, että proteiinin määrä ylittää 100g. Esim. 600g jauhelihaa. Proteiinilisiä syömällä määrä voi paukkua yli mutta ei varmaan kovin helposti muuten.
no jos ohjeistetaan syömään melkein 400 g raejuustoa ja päälle lihat ja mahdolisset heraproteiinit niin kyllä se on helposti yli. Ja juu, rahkaa myös...
Voi olla. Sun dieettisi on oikeasti vaarallinen, tollaset määrät proteiinia teettävät jo munuaisille paljon töitä.
Vähennä proteiinin määrää, lisää kasvisten. Ylimääräistä proteiinia elimistö ei edes pysty käyttämään hyödyksi, se muuttuu sokeriksi ja sitä kautta läskiksi.