Ketään muita, jotka pitävät ABC-ketjun ruokia karseina?
Yleensä tällaisissa anonyymeissa kauhisteluviesteissä on tapana liioitella asioista, mutta sitä en tee.
Olen elämäni aikana syönyt kolme kertaa ABC:lla: Hampurilaisen, pizzan ja salaatin.
Hampurilainen oli mitäänsanomaton, - mutta se pizza. En vilpittömästi ole eläessäni syönyt yhtä huonoa pizzaa, kuin tunisialaisessa hotellissa vuosikymmeniä sitten. Yhtälailla Caesar oli salaattien irvikuva.
Minulle on lapsesta saakka opetettu, että lautanen syödään tyhjäksi. Sekä salaatti, että pizza jäivät syömättä. Eläessäni olen jättänyt ruoan syömättä vain koulussa ala-asteella ja annoksista, joista on löytynyt hius.
Kommentit (41)
Meidän perhe on kerran käynyt, eikä toiste mennä. Oltiin vielä reissussa ja saatiin kamala ripuli. Kotimatka oli yhtä tuskaa, kun 4 ihmistä ripuloi.
Älä höpötä, sehän parasta ruokaa mitä rahalla saa!
Ei, ei ole ketään muuta kuin Sinä, rakas uniikki lumihiutaleemme.
Olen itse ollut apsilla keittiössä töissä ja en tosiaankaan syö apsin einespskaa.
Se ABC:n normaali juustohamppari on aivan ihana! Se edullinen, ei mikään "parempi" siis. Muuta en siellä ole tainnutkaan syödä, mutta aika perus huoltsikkaruualta vaikuttaa.
Ihan samaa tasoa kuin mikä tahansa keskitason ketjuravintola, ei parempi eikä huonompi. Jos joku laittaisi eteesi vaikka Rosson ja ABC:n annoksen, et erottaisi niitä toisistaan.
Sitä ne pahimmillaan on.
Parhaimmillaan kuitenkin syötävää, ja edullista.
Eläkeläisille ainakin tuntuu lounaat maistuvan. Sali täynnä koronasta huolimatta.
Jaa. Lehtipihvi ainakin tosi hyvää.
Eihän se tosiaan mikään gormet-ruokapaikka ole. Tuntuu, että kaikki on jostain muovipussiin pakatuista puolivalmisteista kyhättyä ja lämmitettyä mautonta mössöä.
Seisovasta lounaspöydästä saa parhaimmillaan ihan kelpo aterian olettaen, että kokki on ollut salaattipöydän antimien suhteen hövelillä päällä. Listalta tilattavat ruoat ovat olleet järjestään odotuksia huonompia.
Noutopöydästä on tullut parit kerrat syötyä ja ei ole kyllä kehumista. Ruoka on joko todella mautonta tai sitten siinä on jokin todella outo, einesmäinen maku. Ja en todellakaan ole mikään ronkeli, jolle kelpaa vain paras, syön esim kaupan eineksiä oikein hyvällä ruokahalulla.
Listalta en ole kokeillut mitään, en tiedä sitten olisiko laatu parempi kuin noutopöydässä.
Kahdesti olen käynyt abc: lounasbuffetissa. Eipä ole kummoista ruokaa.
Tästä on parisen vuotta, kun lounaaksi piti olla merimiespihviä. Heidän näkemyksensä asiasta oli noutopöydässä oleva haalealla perunamuusilla kuorrutettu kylmä naudanlihakastike...
En ole sen jälkeen ruokaillut kyseisessä puljussa.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tosiaan mikään gormet-ruokapaikka ole. Tuntuu, että kaikki on jostain muovipussiin pakatuista puolivalmisteista kyhättyä ja lämmitettyä mautonta mössöä.
Seisovasta lounaspöydästä saa parhaimmillaan ihan kelpo aterian olettaen, että kokki on ollut salaattipöydän antimien suhteen hövelillä päällä. Listalta tilattavat ruoat ovat olleet järjestään odotuksia huonompia.
Niinhän ne onkin. Pussiin pakattua mössöä joka sulatetaan paikan päällä. Tiedän, koska tuttuni oli töissä abc- ketjulla.
Olen ehkä syönyt kymmenkunta kertaa ABC:llä, muistaakseni kahdella paikkakunnalla. Toisella paikkakunnalla ruuat olivat suhteellisen OK, ei mitenkään huippua, mutta aivan syötävää. Nyt olen parin vuoden aikana käynyt kolmesti matkalla ollessani samassa ABC-ravintolassa ja pettynyt joka kerta. Syy sama joka kerta: parhaaseen lounasaikaan noutopöydän kaukaloissa jäljellä vain lientä ja jokunen lihan murunen. Tuli kalliit perunat ja tomaatti- ja kurkkuviipaleet. Kolmas kerta toden sanoi: ei enää ABC:lle lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Me kanssa käydään sellaisessa gormet-paikassa syömässä kun halutaan parempaa einestä. Kerran käytiin ihan sellaisessa miselin ravintolassa syömässä ja hyvää oli.
Jatka kuule vaan apsin lounasbuffan mussuttamista.
Juu ne on ylihintaisia eineksiä. Tuliko muka oikeesti jollekin yllätyksenä?
Tuossa sunnuntain menu:
SUNNUNTAI
16.8. Klo 10.30-16
Naudan niskaa ja timjamikastiketta (G,L)
Broileria ja valkosipulikastiketta (G,L)
Kasvismunakas (G,L)
Paahdetut perunat (M,G,L,Vegaani)
Lohikeitto (G,L)
Siitä vaan voi yrittää tehdä vastaavaa ruokaa kotona kympillä.
Tuota siis saat syödä rajattomasti lisäksi salaatit,leivät,mehu ,kivennäisvesi etc.
No se pihvi maustevoilla ja maalaisranuilla on ihan samanmakunen ku muuallakin.
Mä kyllä siitä tykkään. Ja ainakin Kotkassa tosi hyvä salaattipöytä lähes poikkeuksetta ja syömme siellä melko usein.
Varmaan vaihtelua paikkakunnittain.
Söin makkarakastikkeen ja muusin. Tuli kiire pöntölle.