Mihin hyväntekeväisyyteen annat rahaa ja kuinka paljon
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
SPR on sotkeutunut Clintonien säätiön kautta pedofiliaan ja rituaalimurhiin
Paljon tuubaa olen tällä palstalla SPR:stä kuullut, mutta kärkeen menee tämä Suomen Punaisen Ristin Clinton-yhteys. Haluaisitko kertoa lähdettäsi?
Olen työtön mutta joka kk lahjoitan vähintään 20€ radio patmokselle. Kristillinen sanoma voi muuttaa monien elämän paremmaksi
Laitapuolen kulkijoille jos eivät ole narkkeja tai ulkkiksia annan aina jotain. Jeesaan myös kaveria joka on rahavaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön mutta joka kk lahjoitan vähintään 20€ radio patmokselle. Kristillinen sanoma voi muuttaa monien elämän paremmaksi
Minä annan rahaa Pasiradiolle 50 eur per viikko.
Lapseni kaveri asuu lastenkodissa, hänelle ostan syntymäpäivä ja joululahjan aina (viimeksi ostin kännykän) he saavat kyllä lahjoja mutta ne ovat tyyliin pikkuauto ja värityskirja siksi haluan ostaa hänelle jotain mitä toivoo. Saa myös lapseni merkkivaatteita kun ne jäävät meille pieneksi.
Eläinkeräyksiin annan myös rahaa ja nälkäpäivään.
Ostan usein myös nuorten urheiluseuroilta jotain tukeakseni nuorten urheilua.
Partiolaisten kalenterin osyan jos joku sen tulee myymään.
Ai niin ja ollessani opiskelija, alakerran mummo ruokki minut usein ja sain marjoja yms. Pakkaseen.
Hänelle vien usein myös joululahjan koska tiedän että nyt on vuorostaan hänellä tiukkaa koska miehensä kuoli. Eikä eläke ole suuri.
Hurstille ja Pelastusarmeijalle, noin pari kolme hunttia molemmille vuodessa sekä joillekkin kotimaisille kerjäläisille/pyytäjille joitan hiluja joskus.
Tekisi tulorajottessena opiskelijana mieleni sanoa, että maksan kirkollisveroa, ainakin oman alueeni seurakunta on vaikuttanut tekevän paljon hyvää kyselemättä keneläkään jäsenkorttia. (Tietysi joku voi sanoa, etä näin e pyrkii samala hankkimaan itselleen jäseniä. - No onko olemassa täysin pyyteetöntä avustujärjesöä, jonka oiminta on hyvin laaaja-alaista? )
Satunnaisesti avustan sitten harkintani mukaan muita kohteita, joka voi olla yhtä hyvin kummipojan jääkiekkoseura kuin kummitytön balettiopiston tempaus, tai joku aivan muu.
En kuitenkaan koskaan osaallistu puhelinkeräyksiin (Epäilyttää kuinka paljon huijakuskia niihin liiyy). Nyt, erityiest nyt kun minulla on verraten vähän rahaa mutta hiemn paremmin aikaa, niin mieluummin teen ja toteutan itse, esimerkiksi talkoielmalla, kuin annan "vain" rahaa.
Helsinki Missiolle muutaman kuukauden välein, joko 40 tai 60 euroa kerrallaan. Olen itse eläkkeellä, ja riippuu kunkin kuukauden menoista.
En tällä hetkellä minnekään kun olen tällä hetkellä työkyvytön ja tulot hyvin epävarmat. Aiemmin Hesylle.
Sotaveteraanien syyskeräykseen olen yleensä lahjoittanut yhden hyväkuntoisen veteraanin.
Vierailija kirjoitti:
Paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen joka kerta, kun palautan pulloja. Se boksi on siinä pulloautomaatin vieressä. Sinne se muutama ege sujahtaa mukavasti :) luultavasti näin tekee monikin, sen verran täynnä laatikko on aina.
Eläimille menee minunkin avustukset.
Ps. Kun lahjoittaa tarvikkeita ja ruokaa, tietää että mihin rahat menevät :)
Joka kuukausi menee noin 1200 e maa han muutta jille, lapsiperheille, työtävieroksuville, vanhuksille ja sairaille hyväntekeväisyysyhdistys verottajan kautta.
Jaan ruokaa ja käyn vapaaehtoistyössä vanhainkodissa aina kun oma kunto kestää. Rahaa en lahjoita kun sitä ei ole; olen minimillä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ehkäisevään päihdetyöhön ja vammaisten koulutukseen.
Suomen valtiolle veroina viimeisen 15 vuoden aikana keskimäärin 100 t€ vuodessa. Itse en käytä mitään julkisia palveluita enkä ole oikeastaan koskaan käyttänyt. Olkaa hyvä! Koittakaa jotenkin yritää olla kerjäämättä lisää vaikka pienituloisia olettekin koska ette viitsineet käydä kouluja kunnolla. Minä katsokaas viitsin. Hallitus ja Espoon kaupunki varmaankin osaa jakaa nuo rahat niitä tarvitseville eikä tuhlaa niitä esim. tehottoman organisaationsa pyörittämiseen.
Fb-jouluapua ei ole ainakaan hyväntekeväisyyttä vaan tuhlarien hyysäämistä. On myös laitonta kerätä rahaa yksityisille.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitapuolen kulkija pyytää lanttia viinaan, niin annan ilomielin yleensä vitosen/kympin.
Ihmettelen millä rahalla varattomat spurgut ryyppää tauotta.
Eläinsuojeluyhdistykselle tilaan ruokapaketteja verkkokaupasta pari kolme kertaa vuodessa. Lisäksi lahjoitan muutamia kymppejä silloin tällöin heidän keräyksiinsä.
Syopälapsille muutaman kerran vuodessa.
Joko Aamu-säätiölle tai Sylvalle.
WWF Itämeri, Kuuloliitto, Unicef kuukausilahjoitukset.
Kotiin tulevista "Taidetta ilman käsiä" korteista joskus maksan.