SMOOTHIE!!! Ärsyttää koko sana ja joka
helllllvetin paikassa mainostetaan: tee smoothie, juo smoohtie, vihersmoothie, smoothie eestä, smoothie takaa. Vittu, smoothie presidentiksi.
Kommentit (50)
Lapsuudessa tehtiin banaanista, marjoista ja sokerista ja milloin mistäkin tehosekoittimella sotkua ja sitä kutsuttiin nimeltä röppö. Voisiko tuo korvata smoothie-sanan ;)?
Helvetti, että joidenkin itsetunto nousee, kun saa käyttää hienoja ulkomaan sanoja ja sanaväännöksiä. Minulle kielet ovat vain tapa tulla juttuun eikä brassailua; äidinkieleni lisäksi englanti + 2 muuta kieltä menee sujuvasti... tosin asunkin pois Suomesta.
Mulla ärsyttää eniten nää pikkujulkkikset jotka "aloittavat päivän smoothiella." Viddu että ketä kiinnostaa mitä kukainenkin seiskajulkkis leipäläpeensä vetää ja veikkaan että moni ei edes syö niitä smoothieita mutta pakkohan se on niin sano että on trendikäs, plaah
Mua ärsyttää, että picnicin röppöihin lisätään turkkilaista jugurttia, mikä tekee ne rasvaisiksi. Olkaa karpit hiljaa siitä partaäijän terveellisyydestä. Minä haluan röppöni ilman kovaa rasvaa. Mieluiten ilman rasvaa kokonaan, mutta jos siinä pitää olla monta prosenttia rasvaa, olkoot sitten edes pehmeää rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 18:44"]
Mua ärsyttää tuon smoothien olella palkkari!! Ilman palkkaria ei parane nykyään nousta edes sohvalta ettei lihakset katoa. Sitten sitä helvetin sheikkeriä (tämä myös) pitää kantaa mukana joka paikassa ettei vaan jää päivän palkkarit juomatta. Että miten onkaan ennen pärjätty ja tuo sana ylipäätään.
[/quote]
Näinpä. Ja samaan aikaan suomalaiset on huonommassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä kannattaisi vaihtaa ne palkkarit ja "jalkapäivät"/"salipäivät", monipuolisesti rasittavaan, raskaaseen, pitkäkestoiseen liikuntaan ja juoda palkkarina ihan maitoa ja ruoaksi syödä paljon kalaa tai muuta luonnollista proteiinin lähdettä.
Mua ärsyttää smoothien, broccollin, sheikkerin ja blenderin lisäksi se, että illallisesta puhutaan dinnerinä ja siihne tietty pitää olla oikea luukki.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 18:50"]
Smoothie on useimmiten marjoista, hedelmistä, kasviksista tai vihanneksista valmistettu nestemäinen juoma, joka on peräisinYhdysvalloista. Se valmistetaan tehosekoittimen avulla ja on paksua, kylmää ja makeaa. Tämä väli- ja aamupalana usein nautittava juoma voi olla myös suolainen, esimerkiksi kurkusta tai avokadosta valmistettu.
Smoothie valmistetaan usein ravinteikkaista ainesosista, minkä ansiosta se on itsestään huolta pitävien ja laihduttavien ihmisten suosiossa. Siihen voidaan kuitenkin lisätä myös paljon sokeria ja muita epäterveellisiä ruoka-aineita.
Pirtelöstä smoothie eroaa siten, että jäätelön sijaan siihen käytetään maustamatonta jogurttia, soijamaitoa tai tofua sekä täystuoremehuja, joissa on mukana myös hedelmälihaa.
[/quote]
Nestemäinen juoma... Onko niitä juomia muunlaisia....?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 18:44"]
Mua ärsyttää tuon smoothien olella palkkari!! Ilman palkkaria ei parane nykyään nousta edes sohvalta ettei lihakset katoa. Sitten sitä helvetin sheikkeriä (tämä myös) pitää kantaa mukana joka paikassa ettei vaan jää päivän palkkarit juomatta. Että miten onkaan ennen pärjätty ja tuo sana ylipäätään.
[/quote]
Näinpä. Ja samaan aikaan suomalaiset on huonommassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä kannattaisi vaihtaa ne palkkarit ja "jalkapäivät"/"salipäivät", monipuolisesti rasittavaan, raskaaseen, pitkäkestoiseen liikuntaan ja juoda palkkarina ihan maitoa ja ruoaksi syödä paljon kalaa tai muuta luonnollista proteiinin lähdettä.
[/quote]
Hohhoijaa, eikö täällä saa enää harrastaa mitä itse haluaa? Jos mä käyn salilla ja naapuri on rapakunnossa niin munko se pitäisi salit vaihtaa johonkin muuhun? Olipa typerä kommentti.
Muakin ärsyttää, inhoan kaikkia englannista tehtyjä väännöksiä ja uudissanoja. Meillä juodaan joka aamu pirtelöä, jota en suostu sanomaan smoothieksi, vaikka se ei ole maitotuotteita nähnytkään. Viherpirtelö olisi varmaan osuvin suomenkielinen sana...