Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu kesti 15 min

Vierailija
13.08.2020 |

Ei ole mikään työ, mihin vaaditaan yliluonnollisia kykyjä, 10 vuoden opinnot ja 10 vuotta aiempaa kokemusta, mutta onko 15 minsaa silti sellainen, että ei jatkoon?

Olin ajoissa ja siisti olemus ja kaikkea.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko joku julkisen puolen paikka?

Niissä on usein jo tekijä valmiina, mutta pakko laittaa julkiseen hakuun.

Haastateltavalle ei tietenkään kerrota etukäteen tilannetta, vaan haastateltava valmistautuu, selvittää tietoja organisaatiosta, miettii "hissipuhetta" ja päivittää tietojansa. Sitten 15 min liirumlaarumia ja sillä selvä. Yllättäen vastaus on sitten "kiitos kiinnostuksestasi, mutta..."

EU-hankkeet on pahimpia. Niihin on joku tehnyt esiselvityksen ja saa yleensä 100 % varmuudella sen hankevetäjän paikankin. Silti niihin toteutetaan haku, jolla ei ole mitään merkitystä. Vaikka olisit kuinka hyvä, et yleensä saa edes mahdollisuutta, koska haastattelu on tuollainen vitsi.

Pahin mitä olen itse kokenut, oli yksi hanke, jossa "kiitos mutta ei kiitos" vastaus tuli 3 h hakuajan päättymisen jälkeen ja siinä oli vielä että "olemme haastatelleet kaksi hakijaa ja päätyneet...". 

Miksi edes tehdä haastattelukierros jos tekijä on jo valittu? Inhottavaa ihmisten ajan haaskausta.

Koska laki.

Vierailija
42/46 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työhaastattelussa 1,5h... :o onko se sit huono asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ei ollut haastattelua ollenkaan, tuttu firma laittoi mailin, milloin voit aloittaa. Vastasin, että heti.

Vierailija
44/46 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko joku julkisen puolen paikka?

Niissä on usein jo tekijä valmiina, mutta pakko laittaa julkiseen hakuun.

Haastateltavalle ei tietenkään kerrota etukäteen tilannetta, vaan haastateltava valmistautuu, selvittää tietoja organisaatiosta, miettii "hissipuhetta" ja päivittää tietojansa. Sitten 15 min liirumlaarumia ja sillä selvä. Yllättäen vastaus on sitten "kiitos kiinnostuksestasi, mutta..."

EU-hankkeet on pahimpia. Niihin on joku tehnyt esiselvityksen ja saa yleensä 100 % varmuudella sen hankevetäjän paikankin. Silti niihin toteutetaan haku, jolla ei ole mitään merkitystä. Vaikka olisit kuinka hyvä, et yleensä saa edes mahdollisuutta, koska haastattelu on tuollainen vitsi.

Pahin mitä olen itse kokenut, oli yksi hanke, jossa "kiitos mutta ei kiitos" vastaus tuli 3 h hakuajan päättymisen jälkeen ja siinä oli vielä että "olemme haastatelleet kaksi hakijaa ja päätyneet...". 

Miksi edes tehdä haastattelukierros jos tekijä on jo valittu? Inhottavaa ihmisten ajan haaskausta.

Mun siskon poikaystävän sisko on toimittaja.

Mulle tehtiin samalla tavalla. Jouduin vielä maksamaan hotelliyöpymisen, koska haastattelu oli klo 8. Josta haastattelija myöhästyi tunnin.

Toimittaja soitti ja kysyi työpaikan hr.ltä onko teillä näin tyhmää. Ja teki pienen jutun paikallisjutun asiasta. Jutussa ei mainittu firman nimeä, mutta jokainen tajusi sen. Johdon sihteeri otti yhteyttä ja toimittaja vastasi teillä tehtiin näin tässä rekrytoinnissa, ilman mitään häpeää, eli se oli tehty ennenkin.

Vierailija
45/46 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan 5 minuutin haastattelun jälkeen.

Vierailija
46/46 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy lyhyyteen SAATTAA olla se, että minulla ei nyt ole mitään kovin hurjia työ kokemuksia viime vuosilta, kun olen vain opiskellut. Eli niistä puhumiseen ei mennyt aikaa.

Puhelin pätkäisi yhdyssanan ja huomasin sen liian myöhään illalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi