Minkä ikäinen olit, kun huomasit ensimmäisen kerran, ettet ole enää yhtä freshi siloposki kuin teininä?
Itse olin 22v, kun huomasin katsoessani kaupan näyteikkunan heijastuman kautta omaa peilikuvaani, ettö naamani näyttää jotenkin elähtäneeltä aiempaan verrattuna, enkä menisi enää 16-vuotiaasta ulkonäön perusteella.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin 24-vuotiaana baarissa että en ole enää nuori, kun joku pojankloppi tuli tanssimaan kanssamme. Kysyin pojalta musiikin yli miten vanha se oli, ja se sanoi 19. Eka reaktioni oli että MITEN SÖPÖÄ ja tajusin sillä silmänräpäyksellä että en ole enää sitä freeseintä, uutta, nuorta sukupolvea joka on juuri painanut valkolakit päähänsä, vaan vuosi toisensa jälkeen olen vain yhä kauempana siitä.
Toinen oli vanhoja yliopiston kurssikirjoja myydessä, kun kirjat ostanut fuksi kysyi minkä vuoden opiskelija olen. Sen naama venähti kun sanoin olevani kuudennen vuoden opiskelija (gradun loppuvaiheilla tosin). Tuli kyllä ihan dinosaurusolo. Nykyäänkin (3v valmistumisesta) vielä tiedekunnan ohi ajaessa on vielä kotoisat fiilikset ja nuoruuspuuska tyyliin tuollahan mekin hengattiin. Hirvittää miettiä että meidän jälkeen tuolla on ollut kohta 10 vuosikurssillista opiskelijoita. Ihan omituista miten aika menee niin nopeasti, ja aivot ei pysy perässä.
24-vuotias on nuori. Eri tavalla nuori kuin 19-vuotias, kuten 19-vuotias on eri tavalla nuori kuin 14-vuotias. Sanoisin, että nuori ei ole enää 35 ikävuoden jälkeen.
Joo, mutta 24-vuotias ei todellakaan ole yhtä freshi siloposki kuin ne teinit. Pointtinani oli että 24-vuotiaana tuntuu että "justhan me valmistuttiin lukiosta" mutta samalla aikaa on ilmestynyt jo 5-6 tuoreempaa ja uudempaa lukiosukupolvea eli/tai ekan vuoden opiskelijoita yliopistossa. Kuudennen vuoden opiskelija ei ole millään tapaa nuori tai pahnanpohjimmainen yliopistossa, kuudennen vuoden kohdalla opintojen aloituksesta monet on jo valmistuneet, töissä, ehkä jo ostamassa asuntoa ja hankkimassa perhettä. Eli ei enää mitään siloposkisia teinejä.
Hyvin yksilöllistä. Siloposki en ollut minäkään teininä. 20+ vuotiaana oli iho parhaimmillaan, edelleen kolmessakymmenissä hyvä, ehkei yhtä hehkeä kuitenkaan, vaikka rypytön olenkin.
oon tälleen 25 kynnyksellä alkanu huomaamaan että naama roikkuu, vatsa pöhöttyy ja ryppyjä on tullut. naisetkaan eivät enää katso perään, mutta luonnollinen osa elämää tietysti
Stressaava työ sen teki nopeasti. 37-vuotiaana sain vielä näyttää paperit joka paikassa. Minua tytöteltiin ja väheksyttiin "nuorena" joka paikassa. Kukaan ei työhaastatteluissa uskonut, että omilla papereilla olin paikalla. Minun piti siis näyttää henkkarit, että uskoivat minun kirjoittaneen ylioppilaaksi 2002.
No sain sitten yhden tuollaisen varmistelun jälkeen työpaikan, joka osoittautui hirveäksi kaaokseksi. Olen painanut ylitöitä ja stressannut _kaikesta_ viimeiset kaksi vuotta ja tulos näkyy naamasta.
Pari kuukautta sitten tajusin, että kukaan ei ole vähintään vuoteen kysynyt papereita missään ja kun näin minusta otettuja valokuvia, on niihin ilmaantunut vanha rupsahtanut akka. Hyi yäk. Kun taas katselen mieheni minusta lomamatkalla 2019 jouluna ottamia kuvia niin tosiaan näytin enemmän tytöltä. Olen lihonut korona-aikana varmaan 20 kg (2 vaatekokoa). Tuplahyi.
Eli: välttäkää stressiä. Käyttäkää aikaa palautumiseen.
Tässä vähän päälle kolmekymppisenä huomaan, että finnit paranee hitaammin ja naama muutenkin aavistuksen pöhöttynyt. En arkoita vaan lihomista vaan kun kaikilla iän mukana kasvot pyöristyy (toki osa kuihtuu) ja turpeentuu. Se ei ole kiva huomata. Nyt huomioitava ruokavalio entistä enemmän.
No 6- vuotta , sitten kun täytin 40- vuotta 35:na mua vielä luultiin 25: ksi ja sanottiin , oot sinä Kaisa laiha( Nimi muutettu ) niin suoraan sanottiin, oot sinä laiha ja minun Nimeni kun vielä siihen lisättiin.
Enää ei ole luultu 25- vuotiaaksi, mutta laihaksi sanotaan vaikka mulle on tullut , 10 kiloa ylipainoa, oon sanonu, että on tullu ylipainoa mulle lisää sanotaan vain , ei se näy missään .
Mun normaali painoni pituuteeni 170cm.verrattuna pitäis mittojen mukaan painaa 66kg painan 75 kg.
Olen nyt siloposkisempi, kuin kertaakaan viimeisten neljäntoista vuoden aikana, aknearpiakaan ei jääny niin paljoa, kuin pelkäsin. En hankkinut roaccutania hetkeäkään liian aikaisin
N25, ei ryppyjä, valahtanutta ihoa tai muitakaan keski-iän merkkejä, joita moni ikäiseni tuntuu itestään löytävän