Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näen koko ajan unta, että saan lapsen!

Vierailija
13.08.2013 |

Olen vapaaehtoisesti lapseton 38-vuotias nainen, naimisissa samoin ajattelevan mieheni kanssa. Olen kuitenkin parin viime kuun aikana nähnyt toistuvasti unia, joissa saan lapsen ja alun ihmettelyn jälkeen olen alkanyt ihmetellä reaktioitani.

Viime yönä näin taas unta, että sain suloisen pienen tyttölapsen ja kuinka ihanaa oli, kun sain hänet rinnoilleni ja jopa syötin häntä. Sitten vain katselin pientä tuhisevaa vauvaa ja ihastelin, kuinka täydellinen hän oli. Oli kamalaa herätä ja tajuta, ettei vauvaa ollutkaan.

Vielä kummallisempaa on, että olen alkanut ihan tosissani miettiä, voisiko sen lapsen vielä hankkia. Mieheni saattaisi hyväksyäkin idean, mutta terveydelliset seikat mietityttävät. Näenkö unia, jotta tajuaisin, että nyt on viimeiset hetket hankkia lapsi vai onkohan tämä jo menetetyn mahdollisuuden haikailua...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari vuotta sinua nuorempi, myös lapseton omasta halustani. Olen nyt vuoden sisään nähnyt muutaman tosi tunteikkaan lapsiaiheisen unen. Epäilemättä kyse on siitä biologisesta kellosta, iän myötä tapahtuvista biologisista muutoksista. Unet ovat kuitenkin vain unia, enkä ole koskaan ajatellut, että päätyisin niiden takia hankkimaan lapsia. Lapsettomuuteni ei perustu tunteisiin vaan tietoon siitä, mitä haluan elämältäni ja mikä minut tekee onnelliseksi.

Vierailija
2/9 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla biologisen kellon heräilyäkin... Mutta toisinaan kyllä unet on paljon symbolisempia, usein lapsi unessa ei tarkoita suoraan sitä että saa tai haluaa lapsen vaan esim. tulossa olevaa elämänmuutosta, joka voi liittyä joko omaan psyykkiseen, sisäiseen elämään tai sitten ihan ulkoisiin elämänmuutoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole liian myöhäistä!

Mitäs jos keskustelisit miehesi kanssa vaikka jo tänä iltana? Voit mainita unistasi tai olla mainitsematta, mutta kertoa rehellisesti, että tätä olet viime aikoina pohtinut. Itsellesikin voisi keskustelun myötä paremmin valjeta, mitä haluat tai mitä et ainakaan halua.

Vierailija
4/9 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain erityisiä terveydellisiä syitä minkä takia lapsiajatus mietityttää, vai vaiko iän takia riskejä mietit?

Itse täytän tässä kuussa 39, ja minulla on mieletön vauvakuume. Mulla vaan se ongelma että pitäisi ensin löytää sille lapselle isä ;-) Mutta terveysasiat ei mietitytä yhtään, heti pyrkisin raskautumaan jos sellaiseen suostuvan miehen löytäisin.

Vierailija
5/9 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan. Unet eivät ole sama kuin todellisuus. 

Vierailija
6/9 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kroppa ja alitajunta vain ilmoittelee että nyt olisi viimeistään alettava hommiin jos vielä aikoo.

Minulla on 2 lasta ja nelikymppisenä näin jatkuvasti raskaus/synnytys/vauva-unia vaikka en enää lisää lapsia halua. Os unista oli ihania ja osa taas painajaisia.

Nyt kun olen 44v. niin olen alkanut nähdä unia että teinitytär on raskaana...hui kamalaa!

Vierailija
7/9 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös nähnyt vauvaunia viime aikoina, mutta en todellakaan halua lisää lapsia. Ainakin omalla kohdallani unet tarkoittavat jotain muuta.

Vierailija
8/9 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saitko lapsen?

Vierailija
9/9 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain erityisiä terveydellisiä syitä minkä takia lapsiajatus mietityttää, vai vaiko iän takia riskejä mietit?

Itse täytän tässä kuussa 39, ja minulla on mieletön vauvakuume. Mulla vaan se ongelma että pitäisi ensin löytää sille lapselle isä ;-) Mutta terveysasiat ei mietitytä yhtään, heti pyrkisin raskautumaan jos sellaiseen suostuvan miehen löytäisin.

Isäehdoikkaita löytyy, mutta kenet sinä kelpuutat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme