Minun maskitarinani. Kerro omasi.
Keväällä uutisoitiin kiivaasti, että käyttäkää maskia. Mutta niitä ei ollut. Ostin akryylisiä putkihuiveja ja pidin niitä naaman peittona. Pesin joka päivä. Jossain vaiheessa kurkku ja keuhkot tuli aivan hirveän kipeäksi. Otin kesän iisisti ja hankin kirurgimaskeja. No eilen kävin Prismassa ja olin ainoa jolla oli maski. Reissu kesti korkeintaan kaksi tuntia, ja kurkkuun sattui taas kuin akryylihuivin kanssa ja illalla puhkesi herpes.
Kommentit (17)
Olen päivässä yhteensä 8,5 tuntia maskin kanssa. (Töissä+matkat) Ei ole ongelmia.
Näin kaupassa yhdellä henkilöllä maskin. Otin henkilöön 5 metrin etäisyyden nopeasti.
Aloin käyttämään maskia kaikkialla kodin ulkopuolella maaliskuussa sakon uhalla. Ei ongelmia, ei reaktioita, ei hengitysvaikeuksia, ei sairastumisia. Maskin käyttö on helppo. Vain tosi kuumalla ärsyttävää, kuten tänään 33 astetta.
Käytin ainoastaan mennessäni ja tullessani coronatestistä. Seuraavana aamuna tuli vastaus, negatiivinen. En tule käyttämään maskia .
Meillä mies meni työ matkalle ja joutui käyttämään lento koneessa kasvo maskia. Sai reissulla tippurin, eli siis suku puoli taudin. Mielestäni tämä on kasvo maskien syy, vastustan niiden käyttöä hana kasti.
Ajattelin huhtikuussa, että oliskohan hyvä olla maski. Silloin ne olivat kaikkialta lopussa, enkä voinut ostaa niitä, halusin tai en.
Ompelin oman maskin unikkokuosisesta kankaasta ja kaikki kyselevät, mistä tuollaisia saa ostaa. Ketään ei kiinnosta se, että tämä ei suojaa minua eikä muita, mutta on nätti naamalla.
Matkahuollon pakettiautomaatissa odottaa 100 kpl kirurgisia kertakäyttömaskeja. Haen ne huomenna. Onpahan sitten varalla, jos tarttee. En käytä julkisia enkä käy töissä. Ehkä kaupassa sitten käytän, jos tilanne tästä pahenee...
Käytän koko pään peittävää lateksimaskia. Pidän sitä aina töissä päässä tuntikausia samalla kun riehun kirkkaiden ja kuumien valonheittimien loisteessa. Maski haisee kuolemalle ja paskalle. Jälkimmäinen, koska kaverit välillä pilailevat sontimalla tai kusemalla maskiini.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies meni työ matkalle ja joutui käyttämään lento koneessa kasvo maskia. Sai reissulla tippurin, eli siis suku puoli taudin. Mielestäni tämä on kasvo maskien syy, vastustan niiden käyttöä hana kasti.
Kiitti päivän nauruista 😂 Toi hana kasti oli tarinan kliimaksi 👍
En ole 35-vuotisen elämäni aikana pitänyt minkäänlaista maskia. Tulen kertomaan, kun neitsyys menee!
Vierailija kirjoitti:
Käytän koko pään peittävää lateksimaskia. Pidän sitä aina töissä päässä tuntikausia samalla kun riehun kirkkaiden ja kuumien valonheittimien loisteessa. Maski haisee kuolemalle ja paskalle. Jälkimmäinen, koska kaverit välillä pilailevat sontimalla tai kusemalla maskiini.
Terveisiä Lordille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti päivän nauruista 😂 Toi hana kasti oli tarinan kliimaksi 👍
Taitaa isännän hanasta valua kastia...
Kun talvella alkoi kuulua uutisia Lombardiasta, aloin hankkia hengityssuojaimia. En siis muita suojaavia kasvomaskeja vaan itseäni suojaavia hengityssuojaimia. En ole vielä toistaiseksi tarvinnut niitä missään, koska en ole käynyt paikoissa, joissa ei voisi pitää turvaväliä. Pärjään hankkimillani suojavarusteilla ainakin pari vuotta.
Olen käyttänyt koko aikuisikäni erilaisia maskeja. Paras on moottoroitu avaruuskypärä, huonoin venttiilitön ffp3. Ei ole tullut herpestä eikä tippuria. Työajan ulkopuolella käytän kankaista suu-nenäsuojaa. En ymmärrä ihmisten kitinää.
Mulla on yksi kertakäyttömaski laukussa ja käytän jos on pakko jossain.
Menin äidille kylään. Ovella äiti työnsi maskin käteen. Laitoin naamalle. Pois lähdettyä riisuin sen. Ei kurkkukipua tai herpestä.