Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia pitkissä avioliitoissa että yli 60-vuotiaana on omat makuuhuoneet ja vessat?

Vierailija
13.08.2020 |

Appivanhemmilla näin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla isovanhemmilla oli myös näin sen jälkeen kun luopuivat ok-talostaan. Tuskin mitenkään kovin harvinaista. Vanhempana ei välttämättä jaksa jos toisella ihan erilainen unirytmi tjsp.

Vierailija
2/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yleistä ole mutta kyllä ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuules semmoien 40+ yhteiselovuoden kanssa ne on viimeistään oppinu mikä toimii ja mikä ei.

Vierailija
4/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noin jo 3 vuoden avioliiton jälkeen. Silti lapset syntyivät vasta sitten, kun oli oltu jo 8 vuotta yhdessä. Ja jos pitää päättää, luovunko omasta makuuhuoneesta vai vessasta, niin makuuhuoneen voin juuri ja juuri jakaa, vessaa en!

Vierailija
5/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi olisi ihan minunkin unelmani. Harmi, että ei rahat moiseen luksukseen riitä mitenkään - kun nyt saisi edes jokaiselle lapselle oman huoneen.

N36

Vierailija
6/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on normaali, jos pariskunta niin haluaa toimia. Ei mikään sääntö velvoita pariskuntaa nukkumaan samassa huoneessa ja käymään tarpeillaan samassa tilassa. 

Vierailija
7/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin luovutaan koskaan yhteisestä makuuhuoneesta mutta molemmilla oma vessa/kph. Tosin käytämme myös toistemme vessoja mutta ns päivittäiskamat on omissa kummallakin. 

n60/m55

Vierailija
8/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan eri huoneissa. On tosiaan eri rytmit ja mies kuorsaa ainakin ajoittain ihan kamalan kovaa, kun ei pysty koko ajan pitämään cpap-laitetta. Ollaan 60-v. Hyvin toimii tämä järjestely. Kumpikin saa riittävästi unta ja ollaan päivät pirteitä.

Vierailija
9/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ja isälläni on aina ollut omat makuuhuoneet. Vessoja meillä oli kaksi eli nykyisin heillä on myös omat vessat, kun kahdestaan asuvat. En ole pitänyt eri huoneissa nukkumista mitenkään erikoisena. Nukkuisin varmaan itsekin omassa makuuhuoneessa, jos olisin parisuhteessa. Herkkäunisena heräilisin koko ajan toisen kääntyilyihin jne. 

Vierailija
10/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollisuus ja tilaa, niin tuohan on just hyvä järjestely!

Vierailija
11/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin sopis oikein hyvin. Jos ois riittävän iso asunto yks makuuhuone vois sit olla sitä jotain muuta varten ja varustettu mieltymysten mukaan :)

N 42

Vierailija
12/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun unelma olisi asua vierekköisissä asunnoissa. Mutta aina saa haaveilla. Asunnossa on kaksi vessaa, ne on profiloituneet minun ja miehen vessoiksi.

Vierailija
13/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut omat vessat alle kolmekymppisistä, kun ostettiin kahden vessan omakotitalo. Eri huoneissa on nukuttu päälle kolmekymppisistä ensin vauvan takia, että mies sai nukuttua kunnolla työviikolla. Samoihin aikoihin miehen kuorssaus paheni, enkä enää pystynytkään nukkumaan miehen vieressä, kun lapsi siirtyi omaan sänkyyn. Tämä jäi sitten pysyväksi ratkaisuksi että minä nukuin lasten kanssa kunnes siirtyivät omaan huoneeseen ja mies kuorssasi toisessa päässä taloa, ja kuorssaa edelleen vuosia myöhemmin. En enää ikinä luopuisi omasta huoneesta ja yksin nukkumisesta.

Vierailija
14/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jopa tekevät taloon laajennuksen, että saavat "omat siivet". Jopa 2 suihkua ja 2 saunaa.

Keittiön jakoivat.

Eri aikaan tietenkin.

Vierailija
15/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun unelma olisi asua vierekköisissä asunnoissa. Mutta aina saa haaveilla. Asunnossa on kaksi vessaa, ne on profiloituneet minun ja miehen vessoiksi.

Me, aviopari viimeiset 30v, asumme eri asunnoissa. Olemme aina asuneet. Ei vierekkäisissä, mutta aika lähekkäisissä. Meillä ei ole lapsia, joten tämä ratkaisu ei ole vaatinut ylimääräisiä järjestelyjä. Lasten kanssa varmasti olisimme asuneet yhteisessä asunnossa. 

Vierailija
16/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat on nukkuneet koko minun elinaikani eri huoneissa, mitä olen pitänyt epänormaalina ja lapsena tosi nolonakin. Mutta ilmeisesti ei olekaan epänormaalia, kun tätä lukee.

Vierailija
17/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun tosi kevyesti ja herään herkästi öisin. Lisäksi mulla ja miehellä erilaiset rytmit (mä herään aina aikaisin aamulla, mies taas aamu-uninen). Tämän vuoksi erillään nukkuminen voi tulla meilläkin ajankohtaiseksi kun huoneita vapautuu lasten muuttaessa pois kotoa.

Vierailija
18/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi olisi ihan minunkin unelmani. Harmi, että ei rahat moiseen luksukseen riitä mitenkään - kun nyt saisi edes jokaiselle lapselle oman huoneen.

N36

Muuten sama, mutta näin etätyölaisenä sanoisin, että kunpa olisi edes omat työhuoneet.

Seuraavana tulisi lapsille omat huoneet,

Mutta ne omat makuuhuoneet olisivat luksusta myös meille aikuisille. Saisi mennä nukkumaan omassa aikataulussaan, eikä kumpikaan heräisi, jos toinen jostain syystä herää yöllä. Eikä toisen kuorsaus ja hampaiden narskutus häiritsisi.

t. nainen, aviossa 23 vuotta

Vierailija
19/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneissa on nukuttu kohta 20 vuotta. Olen huono nukkuja ja sitä paitsi valvon pidempään kirjaa sängyssä lukien. Lisäksi ajoittain miehen kuorsaus on jotain aivan järkyttävää kuunneltavaa. Uniapnea on, mutta sitä laitetta ei oppinut käyttämään. Vessojakin on kaksi, mutta tulee käytettyä kumpaakin, kun ei aina viitsi kavuta portaita. Mielestäni aivan normaalia. Eri huoneissa nukkuvat vanhempanikin. Voihan sitä vierailla toisen sängyssä.

Vierailija
20/58 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vaatimuksena ennen yhteen muuttoa, että haluan oman makuuhuoneen. En olisi halunnut oikeastaan muuttaa yhteen, mutta koska halusimme lapsia, se oli käytännöllisintä. Mutta en ennen kuin meillä oli varaa asuntoon, missä sain oman makuuhuoneen. En pysty nukkumaan kenenkään vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi