Onko ihan normaalia pitkissä avioliitoissa että yli 60-vuotiaana on omat makuuhuoneet ja vessat?
Kommentit (58)
Omat makuuhuoneet ymmärrän mutta miksi asunnossa pitäisi olla nimetyt vessat?
Mun porukoilla on. Asuvat kahdestaan omakotitalossa, joten heillä on käytännössä omat kerrokset. Molemmat kuorsaavat, joten samassa makkarissa vain pitäisivät toisensa valveilla. Mikä järki siinä sitten olisi?
Meillä on omat makkarit, onhan se ihan luksusta ettei tarvitse häiriintyä toisen erilaisesta unirytmistä, kuorsauksesta jne. Lisäksi on vapaa-ajan asunto, joten käytännössä molemmilla on omat kämpät, vaikka kaikki toki yhteistä ja vasta ollaan menty naimisiinkin. Toimii näin aikuisilla loistavasti. :)
Vierailija kirjoitti:
Omilla isovanhemmilla oli myös näin sen jälkeen kun luopuivat ok-talostaan. Tuskin mitenkään kovin harvinaista. Vanhempana ei välttämättä jaksa jos toisella ihan erilainen unirytmi tjsp.
Ei sitä jaksa missään iässä kaikki...
Itselle ollut nuoresta asti selvää, että tykkään nukkua yksin. Oma vessakin olis kiva.
Meillä on ihan omat eri mantereet.
Mä ja mies ollaan "vasta" 3kymppisiä mutta mä ostin olohuoneeseen itselleni sängyn alle puolen vuoden yhdessä asumisen jälkeen. Mies kuorsaa, puhuu unissaan sekä hyörii ja pyörii koko yön. Mun nukkumisesta ei tullut yhtään mitään ja olinkin jatkuvasti aivan loppu. Aluksi mies loukkaantui kun en hänen kanssaan "halunnut" nukkua, mutta melko pian hänkin huomasin muutoksen minussa ja mun jaksamisessa. Viikonloput yleensä nukutaan yhdessä ja viikollakin välillä.
Omakotitaloa ollaan harkittu ostettavaksi, niin se on ihan ehdoton että makkareita täytyy olla vähintään kolme. Meille aikuisille omat ja jos mukula siunaantuu niin sille myös oma huone. Ja kyllä niitä vessoja/kylpyhuoneita täytyy olla kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Omat makuuhuoneet ymmärrän mutta miksi asunnossa pitäisi olla nimetyt vessat?
Tervetuloa meille, niin ymmärrät. Todennäköisesti et halua asioida mieheni vessassa. Ei käy edes mielessä, että siivoaisin sen, mutta eipä ky miehelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä ja mies ollaan "vasta" 3kymppisiä mutta mä ostin olohuoneeseen itselleni sängyn alle puolen vuoden yhdessä asumisen jälkeen. Mies kuorsaa, puhuu unissaan sekä hyörii ja pyörii koko yön. Mun nukkumisesta ei tullut yhtään mitään ja olinkin jatkuvasti aivan loppu. Aluksi mies loukkaantui kun en hänen kanssaan "halunnut" nukkua, mutta melko pian hänkin huomasin muutoksen minussa ja mun jaksamisessa. Viikonloput yleensä nukutaan yhdessä ja viikollakin välillä.
Omakotitaloa ollaan harkittu ostettavaksi, niin se on ihan ehdoton että makkareita täytyy olla vähintään kolme. Meille aikuisille omat ja jos mukula siunaantuu niin sille myös oma huone. Ja kyllä niitä vessoja/kylpyhuoneita täytyy olla kaksi.
Meillä on 6 makuuhuonetta,9 vessaa ja 4 kylpyhuonetta. Silti tuntuu että tilanne on miehen kanssa jumissa.
Minnusta se on hyvin käytännöllistä. Eihän sitä elä täyttä elämää, jos ei saa naukuttua öisin esim. toisen kuorsaamisen vuoksi. Voihan sitä vierailla toisen sängyssä, tai vaikka nukahtaakin sinne, jos siltä tuntuu :).
Näistä kommenteista huomaa kuinka tärkeää on unen laatu. Mekin nukumme muidenikn mainisemista syistä eri huoneissa.
Kukaan ei ole maininnut miten erillään nukkuminen vaikuttaa seksielämään? Sitäkin yli 60 v vielä harrastaa.
Kuningatar Elisabethillä ja prinssi Philipillä on aina olleet eriliset makuuhuoneet. Sillä on pitkät perinteet hovissa. Saavat kuitenkin vierailla toistensa huoneissa jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä nukun tosi kevyesti ja herään herkästi öisin. Lisäksi mulla ja miehellä erilaiset rytmit (mä herään aina aikaisin aamulla, mies taas aamu-uninen). Tämän vuoksi erillään nukkuminen voi tulla meilläkin ajankohtaiseksi kun huoneita vapautuu lasten muuttaessa pois kotoa.
Tämän kaltainen tilanne itsellänikin, mutta vielä monia vuosia esikoisenkin poismuuttoon.
4kymppisiä ollaan ja nukutaan omissa huoneissa. On nukuttu jo useampi vuosi. Lomalla sittwn toki nukutaan yhdessä.
Seksiä harrastwtaan ihan normaalisti ja lapsiakin on tänä aikana tullut pari kappaletta jos se nyt sattuu kiinnostamaan :)
M43
Kuulumme viiteryhmään, eli yli kuuskymppisiä ja piiitkä liitto.
Ensimmäistä kertaa nukumme erillisissä sängyissä, vaikkakin samassa huoneessa. Olemme nukkuneet muutaman kuukauden. Syynä minun levoton nukkumiseni ja tilan vieminen mieheltä. En ole aiemmin nukkunut näin rauhattomasti, liekö sitten ikä syynä nyt..
Sängyt ovat eri puolilla huonetta ja unen laatu on nyt parempaa - itse asiassa kummallakin. Jos olis mahdollist,a nukkuisimme varmaan eri huoneissa.
Käytämme myös eri vessoja:) Siihen tosin ei ole mitään syytä, se on tapahtunut ihan itsestään.
Nuoremmillakin on. Mun kaveri ja sen mies olleet yhdessä kolmikymppisinä lähtien, ja aina omat makuuhuoneet. Toinen kuorsaa ja toinen tekee vuorotyötä. Hyvin toimii ja rakastuneita ovat
Miksi pilata hyvä suhde sillä että pakko nukkua yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista huomaa kuinka tärkeää on unen laatu. Mekin nukumme muidenikn mainisemista syistä eri huoneissa.
Kukaan ei ole maininnut miten erillään nukkuminen vaikuttaa seksielämään? Sitäkin yli 60 v vielä harrastaa.
Eihän sitä seksiä yleensä nukkuessa harrasteta. Ei mitenkään ole ainakaan haitannut, että on erilliset makkarit. Kivempi touhuta mitä tahansa kun on virkeä, eikä kettuuntunut kun ei ikinä saa esim. toisen kuorsaamisen takia nukuttua.
Täällä myös erillään nukkuva pari. Nimenomaan nukumme. Harrastamme kyllä seksiä keskenämme, mutta emme tietenkään silloin, kun nukumme. Aika harva kai niin tekee
Mä olen aamuvirkku ja herkkäuninen, mies iltavirkku ja kuorsaa jumalattoman kovaa. Jo vuoden yhdessäolon jälkeen siirryin eri makuuhuoneeseen. Hyvin on suhde (ehkä osin siksikin - käyn välillä "kyläilemässä" toisen viekussa) kestänyt eri huoneissa nukkumisen. Voi jopa paremmin, koska mies saa valvoa niin kauan kuin haluaa ja minä saan nukkua rauhassa ilman häiriötekijöitä. Omaa vessaa en kaipaa.
Viiteryhmässä ja omat on huoneet on vessojakin, muttei nyt sentään niitä erotella. Syitä on jo lueteltukin, mutta alunpitäen taisi eri huoneissa nukkuminen alkaa kumpaisenkin vuorotyön takia.
Toinen ramppaa tupakalla ja tasan heräilisin, jos en ovien kolinoihin niin siihen hajuun.
Tykkään myös viilemmästä. Niin ja ollaan välillä vaihdettu huoneita myös.
Mun vanhemmat on myös nukkuneet varmaan yli 20 vuotta omissa huoneissa. Ja nykyään kun me lapset ei asuta enää kotona, niin heillä on myös omat vessat.
Isä kuorsaa todella kovaäänisesti ja on iltavirkku, äiti taas tekee raskasta vuorotyötä ja joutuu välillä herätä tosi aikaisin. Siksi tämä järjestely. Naimisissa ovat olleet yli 30 vuotta, eli ei kai tuo ainakaan haitaksi ole ollut :D