Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kootaan tähän urbaanilegendoja

Vierailija
13.08.2020 |

Ekana itselläni tulee mieleen tarina käärmeestä, joka "mittaili" omistajaansa koska halusi syödä tämän. :D

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä suuressa kartanossa vietettiin häitä 1900-luvun alussa. Tunnelma oli iloisissa häissä korkealla - tanssittiin ja syötiin. Keskiyön lähestyessä joku keksi ehdottaa että leikittäisi piilosta.

Etsijä arvottiin ja etsijäksi pääsi sulhanen. Hän laski sataan ja muut menivät piiloon.

Laskettuaan hän lähti etsimään ja vieras toisensa perään löytyi - morsian vain jäi uupumaan. Häntä alettiin porukalla etsiä, mutta ei löytynyt. Lopulta häntä alettiin huudella "Leikki on ohi, tule esiin!" Mutta ei... morsianta ei näkynyt, ei seuraavanakaan päivänä. Ihmiset lopulta luulivat että morsian häipyi alettuaan katua avioliittoaan.

Aikaa kului ja sulhanen lakkasi odottamasta morsiantaan ja meni uudelleen naimisiin. Vuosia myöhemmin miehen vanhemmat kuolivat ja talo myytiin.

Uudet asukkaat löysivät kellarista romun keskeltä arkun - jossa oli luuranko jolla oli huntu ja kruunu päässään ja yllään valkoinen hääpuku.

Vierailija
82/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhin tiedetty urbaani legenda on tarina vaeltavasta juutalaisesta. Kyseessä juutalainen jonka Jumala tuomitsi vaeltamaan maapallolla tuomiopäivään asti koska oli solvannut jeesusta matkalla ristinnaulittavaksi. Tämän hahmon näkeminen tietää että jokin suuri tragedia esimerkiksi rutto, nälänhätä tai sota on tulossa.

Lentävä hollantilainen on vähän samanlainen tarina mutta paljon tunnetumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lakien mukaan kimalainen ei voi lentää.

Vierailija
84/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppumiehestä sen verran, että minä olen Naantalista kotoisin ja siellä oli oikeasti 70-luvun lopulla tai ihan 80-luvun alussa tapaus, jossa hupulliseen takkiin pukeutunut mies pakotti koulupojan mukaansa ja kuljetti häntä hetken aikaa mukanaan. Miehen aikeet jäivät epäselviksi ja hän oli päästänyt pojan lähtemään vähän ajan päästä (en muista, oliko jotain muita ihmisiä tullut vastaan tai tullut jotain muuta häiriötä). Miehestä varoitettiin paikallisissa lehdissä. Koululaisen nimeä ei kerrottu lehdissä, mutta minä tiedän hänen nimensä, koska hän oli minun luokkakaverini veli ja oli siskoni luokalla. Hän oli muistaakseni muutaman päivän poissa koulusta tuon tapauksen jälkeen. Näin jälkeen päin ajatellen huppumiehestä kertominen voisi olla myös nuorelle keino saada huomiota, mutta en pidä sitä todennäköisenä, kun kyseessä oli kuitenkin tasapainoisen oloiset, kunnollisen perheen lapset, joilla meni koulukin hyvin.

Silloin kun minä olin yläasteella, kerrottiin semmoista legendaa, että Maijamäen yläasteen uuden puolen alakerrassa olisi ollut aiemmin uima-allas, mutta se purettiin, kun koulun oppilas, kaunis nuori tyttö, oli hukkunut siihen. Siellä alhaalla olikin sen tyyppisiä tiloja, että sinne olisi sopinut uima-allas, mutta muistaisin, että joku opettaja olisi kumonnut tuon legendan ja kertonut, että mitään uima-allasta ei ole koskaan ollut Maijamäen koululla.

Nuoret puhuivat myös jostain rannan lähellä olevasta metsiköstä, jossa kummitteli mieshahmo. Naantali on rannikkokaupunki ja tuo mies oli kuulemma ollut saaressa, joka kääntyi ympäri ja häj oli kiepsahtanut mukana ja hukkunut. Noista ympäri kääntyneistä saarista kuulin toisenkin jutun ja lapset tietysti uskovat tuollaisia:D

Vierailija
85/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loch Nessin järvessä asuu joku merihirviö. 

Vierailija
86/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta oli ollut lomailemassa Marokossa ja tavannut siellä englantilaisen naisen, jolla oli ollut pieni vauva mukanaan. Tämä englantilainen oli jäänyt katsomaan jonkin kaupan näyteikkunaa, ja kun hän kääntyi takaisin, vauva oli kadonnut vaunuista. Nainen oli tietysti joutunut paniikkiin ja ryhtynyt huutamaan apua. Poliisi ryhtyi etsimään lasta, mutta vauvaa ei löytynyt mistään. Poliisi keksi viedä naisen lentokentälle siltä varalta, että joku yrittäisi viedä vauvan pois maasta. Kentällä omi nuori pariskunta juuri nousemassa yksityiskoneeseen, kun nainen oli huomannut, että lapsella, jota kannettiin lentokoneeseen, oli hänen lapsensa vaatteet. Pariskunta oli otettu kiinni, ja vauva olikin kadonnut vauva. Kun nainen oli riisunut lapsen vaatteita hän oli huomannut, että vauvan vatsa oli avattu, sisälmykset poistettu ja tilalle pantu heroiinia. Vauvan äiti oli tullut hulluksi.

Vierailija
87/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä legendaa vai onko oikeasti tapahtunut jossain keski-Suomessa:

moottoripyöräilijä törmää hirveen, ajajan pää irtoaa mutta pyörä ja kroppa jatkavat matkaa kilometritolkulla?

No aivan varmasti on liioittelua. Muutaman metrin teoriassa voisi kuolleen ihmisen pyörä pysyä pystyssä. Jos kuljettajalta repeytyy pää irti, hän on kuitenkin taatusti pudonnut siinä kohtaa moottotipyörän kyydistä tai vielä todennäköisemmin koko moottoripyörä on kaatunut. Onkohan tämä legenda lähtenyt jostakin sellaisesta, että kuljettaja on lentänyt moottoripyörän kyydistä jossain onnetomuudessa ja moottoripyörä on kulkenut kovan vauhtinsa takia poikkeuksellisen pitkän matkan suoraa tietä? Edes yhdestä kilometristä ei kuitenkaan voida puhua, vaikka olosuhteet olisivat millaiset.

Vierailija
88/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaisen panimon olupullon etiketissä on merkintä TOP. Talonmies on pohjassa. Onneton mies hukkui kaljaan. Asia yritettiin salata mutta..

Vierailija
89/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko valkosipulia?

He he meillä ei ole valkosipulia

Miten tää saa pelkkiä alapeukkuja?

En ymmärrä tuon ideaa. Mitä tuo tarkoittaa? Kuka kysyy että haluatko valkosipulia ja keneltä? ja miksi hän kysyy, jos hänellä ei ole valkosipulia?

Pizzeriassa myyjä kysyy haluatko valkosipulia?

Asiakas vastaa: Joo

Jolloin myyjä kuittaa: Heh heh meillä ei ole valkosipulia.

Tämä sattunut monessa pizzeriassa ympäri Suomen.

Olet saanut alapeukkuja, koska kerrot tarinan väärin. Pizzerian työntekijä kysyy haluaako asiakas valkosipulia ja vastaa sitten vahvalla aksentilla ja iloisesti: ”Ei oleee!”

Entäs se kun pizzanvääntäjä kysyy että laitetaanko sipulipulia? -Ei kiitos -Joo, ma laitan

Vierailija
90/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta oli ollut lomailemassa Marokossa ja tavannut siellä englantilaisen naisen, jolla oli ollut pieni vauva mukanaan. Tämä englantilainen oli jäänyt katsomaan jonkin kaupan näyteikkunaa, ja kun hän kääntyi takaisin, vauva oli kadonnut vaunuista. Nainen oli tietysti joutunut paniikkiin ja ryhtynyt huutamaan apua. Poliisi ryhtyi etsimään lasta, mutta vauvaa ei löytynyt mistään. Poliisi keksi viedä naisen lentokentälle siltä varalta, että joku yrittäisi viedä vauvan pois maasta. Kentällä omi nuori pariskunta juuri nousemassa yksityiskoneeseen, kun nainen oli huomannut, että lapsella, jota kannettiin lentokoneeseen, oli hänen lapsensa vaatteet. Pariskunta oli otettu kiinni, ja vauva olikin kadonnut vauva. Kun nainen oli riisunut lapsen vaatteita hän oli huomannut, että vauvan vatsa oli avattu, sisälmykset poistettu ja tilalle pantu heroiinia. Vauvan äiti oli tullut hulluksi.

Tuo on Dan Simmonsin kirjasta Kalin laulu

Vierailija
91/217 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa romanttisessa mielessä ihmisiä lähestyvät kauniit ja menestyvät miehet ja naiset muuttuvat ehkä jonkin viruksen takia nigerialaisiksi miehiksi.

Vierailija
92/217 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa on tuhansia urbaanilegendoja siitä missä JImmy Hoffan ruumis löytyy. Yksi suosituin on se että se löytyy Sears Towerista ja toinen versio on että se löytyy New Jersey Giantsin kotistadionilta, muistaakseni myytinmurtajat sarja ja jopa FBI etsivät merkkejä tästä mutteivät löytäneet mitään. Pääpiirre on kuitenkin se että mafia joka oli vahvasti läsnä rakentamisbisneksessä dumppasivat ruumiin jonkun rakenteilla olevan rakennuksen perusteisiin.

Vierailija
93/217 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
94/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä "mies ruotsinlaivalla ja vessa joka ei vedä"-juttu, moni kertoo tätä omaan tai tutulle sattuneena ja sitten suuttuu kun  kertoo että kyseessä on urbaanilegenda.

No, tää on sitä kaliiperia, että oikeasti noin voi käydä. Olen joutunut pyytämään siivoojan avaamaan vessanpönttöä, mutta valitettavasti tavarat ei ole vain huuhtelulla lähteneet.

Vierailija
95/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vallan hämmästynyt, kun täällä ei vielä ollut juttua, missä lapsi möläytti kassalla nähneensä kun äiti piti isin pippeliä suussa viime yönä.

Olen kuullut sen jutun ainakin neljältä eri ihmiseltä koskien eri kauppaa ja lukenut vitsipalstalta vähintään kahdesti.

Sen sijaan väärään autoon istuminen ja pieraisu on melko varmasti sattunut jollekin. Itse olen erehtynyt kuskin paikasta. Keskityin kuitin tarkistamiseen ja kävelin väärään autoon, jossa istuikin apumiehen paikalla joku vanhempi nainen. Oma autoni oli samanvärinen ja vieressä. En sentään ilmoja päästellyt.

Olen myös nähnyt dokumentin, jossa hyönteiset olivat munineet ihmisten korvaan, nenään tai muuten ihon alle ja paikka oli alkanut oireilla.

Vierailija
96/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikoneen luukku oli auki ja lapsi kompastui siihen ja sai veitsen silmäänsä.

Itse asiassa lähes tällainen tapaus on oikeasti tapahtunut.

Vierailija
97/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-aho on ollut aikaisemmin Vihreiden jäsen... bullshit.

Vierailija
98/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi oli niin aineissa että kuori itsensä koska luuli olevansa appelsiini

Meillä vieraili yläasteella huumevalistajat, jotka kertoivat tuon tarinan.

Erinäisiä kamapäissän itseaiheutettuja haavoja ja arpia olen nähnyt, joten en ihmettelisi jos tarinassa olisi ainakin osa totta.

Psyykosit jos pukkaa päälle, kaikki on mahdollista.

Vierailija
99/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi näkee kuka on pessyt astiat tiskikoneessa. Konetiskiaineet kuulema muuttaa vatsan limakalvot mustaksi.

Vierailija
100/217 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purukumia ei saa nielaista, koska se tukkii suolen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme