Kootaan tähän urbaanilegendoja
Ekana itselläni tulee mieleen tarina käärmeestä, joka "mittaili" omistajaansa koska halusi syödä tämän. :D
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Masa Niemi jätti jälkeensä lapun jossa luki " en näyttele enää pätkääkään". Teki itsemurhan, muttei jättänyt tuota lappua.
Jätti kyllä lapun johon oli kirjoitettu: 'Hyv' on olla kun on nolla! Hyvästi'
Siinä on urbaanilegendaa suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan oikeasti opettaja, joka kävi välillä psykiatrisella osastolla huilimassa. Hän kylläkin tuli (valitettavasti) aina takaisinkin. Lukiossa ollut ope sai hermotomahduksen ja irtisanoutui. Kun olin yläasteella, mun ala-asteen opettaja ryyppäsi vappuna mun kanssa (ja miehensä oli mukana).
Ihana 80-luku! Ei tarttenut lukea urbaanilegendoista, kun ympärillä tapahtui kaikkea.
Rauma?
Että naiset pariutuu ylöspäin ja se että muka on olemassa miehiä, jotka ei kelpaa minkäänlaiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa koulussa oli aina se opettaja joka oli kuulemma saanut jo kaksi varoitusta koska oli tehnyt jotain kamalaa. Kolmannesta kuulemma sitten lentäisi pihalle koulusta. Koskaan tätä kolmatta ei tietenkään tullut..
Monesti jotsin mt juttuja kuulema tai aggressiivista äksyilyä.
Trickle down economics eli että varallisuuden kasautuminen rikkaille hyödyttää myös köyhempiä epäsuorasti esimerkiksi lisääntyneiden investointien ja työllisyyden kautta.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun alussa kerrottiin, että joku avun tarpeessa ollut oli huutanut omalla murteellaan "Apuva", mutta kukaan ei ollut mennyt apuun, koska kaikki luulivat, että hän vain matki Pulttiboisin sketsejä.
Kamalaa!
Lentokoneet levittävät ilmastoon myrkkyä ihmisten vähentämiseksi. Siitä johtuu lentokoneen perässä oleva "kemikaalivana".
Helsinkiin sijoittuva urbaanilegenda kertoo miehestä, joka jäi taksista Elontien ja Onnentien risteyksessä ja eli sen jälkeen onnellista elämää.
Tarina on pelkkä legenda, sillä Elontie sijaitsee Pakilassa ja Onnentie Käpylässä eivätkä ne koskaan kohtaa.
Että jollekin viestiteltiin TV kanavien kautta. Niin että dialogia muutettiin niin, että kuitenkin sopi jotenkin itse ohjelmaan, mutta henkilö tajusi olevan tarkoitettu. hänelle, koska oli niin usein häntä koskevia dialogeja. Oli muutakin mistä tajusi olevan gang stalkingin kohde. Siihenhän kuuluu vaivihkaa esim. sanomiset henkilön vieressä tai ohikulkiessaan, sellaiset jotka jotenkin oudosti kuulosti koskevan häntä ja niin ne oikeasti koskikin.
Joku koko Vihdin ohjaaja kertoo muulle, millaista dialogia on käytävä, jotta henkilö poimii siitä gang stalking näytelmän. Yleensä varotaan tekemästä mitään mistä olisi kunnon todisteet, vaan henkilöä väitettäisiin höperöksi ja kaikkia juttuja sattumiksi, mitkä ei koske häntä.
Joku voi tehdäpalveluksen hänelle ja pistää sekaan asioita, mistä henkilö itse on 100% varma että ei ole sattumaa eikä epäile mielenterveyttään. Koska hän on Itse näitö havainnoinit, hän ei voi kuitenkaan todistaa näitä jälkikäteen, koska mikään ei yksistään todistaisi mitään.
Tuohan ei olisi voinut idioottivarmasti todistaa muuten kun jos olisi nähnyt ne ja näyttänyt jollekin fiksulle tai jollekin, joka tiesi että tuollaista tehdään ja pystytään tehdä. Ehkä joku oli kuullut jopa huhuja että tuollaista on tehty tuolle henkilölle?
Tosin tuon urbaanilegendan kuulin vasta viime vuosilta, jolloin totta tosiaan oli jo keksitty jtekniikan vehkeet, millä ääntä voitiin muokata tai siis dialogia samalla äänellä. You know tyyliin deep fake videot.
Uskoin tuohon juttuun, sillä kuulin kaikesta muustakin. Tyo TV juttu oli vain osa yhtä kokonaisuutta. Ei tarvitse olla tekniikan ihmelapsi tajutakseen, että teknisesti mahdollista. Jos vain osaa TV kanavien hakkeroinninkin. Ja huhhuh mitä voidaan tehdäkään puheluiden ja kännyn ja netin haskkeroinneilla? Ottaa haltuun koko elämä. Valehdella ja sabotoida vaikka mitä! Niistäkin kuulin urbasnilegendaa tyyliin henkilön terveysasioista ja nettogjailut. Oksettavia asioita. Toivottavasti oli vain hölynpölyä?
Joka varuskunnassa on ollut vartiomies, joka on saanut kehut ja ylennyksen ammuttuaan jonkun korkean upseerin vaimoa, joka ei ole noudattanut pysähtymiskäskyä.
Siis: Koko vyyhdin ohjaaja ei Vihdin ohjaaja. Ja ohjaus tapahtui kutakuinkin niin, että joku salakuuntelu henkilöä, ehkä jopa salakuvasi. Käytettiin viimeisintä tekniikka mitä ei mistään gigantista haeta.
Palkattiin useampi ihminen kuuntelemaan ja kirjaamaan tietoja mitä oli jutellut ja keiden kanssa. Mitä oli tehnyt kaaikoi tehdä ja ei kun tiedot nettiin ja somekanaville levityksen. OMG pelkällä sijainnin paikannuksulla ja maalittamisilla ei siis menty. Ei olis voitu järjestää niitä etukäteis näytelmiä pelkästään sillä. Mukana hulluja uskovaisia tai muuta jengiläisiä, johonkin poliittiseen tai muihin ryhmiin kuuluvia. jotka toimivat ryhmissä. Tuollaisen urbaanilegendan kuulin, mutta se ei ollut Suomesta. Joku Euroopan maa oli kuitenkin.
Ehkä jopa viestiteltiin jossain netissä esiintyen henkilönä. Hyi helvetti. Ihan kun kauhuleffoista.
Sitä en ikinä ymmärtänyt tuossa urbaani legendassa että miten me tiedot henkilön sijainnista levisi niin nopeasti ja paikalle ehti esim. kauppoihin aina niin paljon tuohon gsng stalkingiin osallistujia. Joillekin oli annettu muutakin tietoa siitä mitä pitää esim. sanoa kassslla. Miten ne ehtivät? No some ja netti toi paljon mahdollisuuksia.
Teepussien tee on lakaistu lattialta.
Roiskeläppä pizzojen täyteliha on lakaistu lattialta.