Olen ihan loppu.
Minulla on jaksaminen ollut jo pitkään vaakalaudalla. Välillä on ollut parempia kausia ja välillä taas huonompia. Esimerkiksi viime vuoden lokakuussa tuli työharjoittelun jälkeen ihan täysi romahdus ja uuvuin. Sain kuitenkin kerättyä voimia, koska olin opiskelija ja sain oltua kotona ilman opintoviikkojen suorittamista. Tämän vuoden puolella olen tehnyt töitä ja valmistuin ammattiin keväällä. Ajattelin, että saan pidettyä koko kesän vapaata ja levättyä. Koko kesä kuitenkin meni stressatessa tyttäreni terveydentilasta. Nyt kaikki kuitenkin ok. Aloitin viikko sitten uudessa työssä ja huomaan jo nyt uupumuksen merkkejä. Ennen työn alkua ajattelin, että eiköhän se arki siitä lähde pyörimään ja rutiinit muodostuu. Muistini on todella huono, enkä jaksa keskittyä töihin ollenkaan. En jaksa olla läsnä, mikä on erityisen huono, sillä teen lasten kanssa töitä..
Mietin mitä tässä nyt teen..
En mitenkään kehtaa jäädä hetki alussa sairaslomalle.. Olen ajatellut, että jos selviän jouluun asti niin päätän sitten mitä teen..
Onko täällä muita jotka painivat uupumuksen kanssa?
Kommentit (5)
No, joko kevennät työtä...puhu pomolle.
Tai jäät sairauslomalle.
Nuku syö lepää liiku. Hoida nyt itseäsikin.
Työterveyteen kannustan minäkin. Psykologin juttuset olisi hyvä.
Varsinkin nyt koronavuonna on aika monen ihmisen voimat koetuksella. Kyllä sä Ap selviät tuosta ja helpottaa vielä.
Joo, hävettää vaan kun juuri aloitettu työ..
Uudessa työpaikassa aloittaminen on kuormittavaa. Uusia asioita, menetelmiä, ihmisiä, muistettavaa, opittavaa...
Varaa aikaa lepoon ja palautumiseen. Syö terveellisesti, stressi kuluttaa vitamiineja ja hivenaineita. Ulkoilu ja tarvittaessa kevyt liikunta tukevat jaksamista. Tarpeeksi unta.
Ole armollinen itsellesi.
Tsemppiä :)
Työterveyteen...