Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa työtäni enää..

Vierailija
13.08.2013 |

Työpaikallani on vuoden vaihteessa vaihtunut esimies ja nykyinen esimies on ihan hirveä! En jaksa enää, mistään en saa töitä, enkä päässyt edes opiskelemaan. Mitä tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan. Sama esimies ollut jo muutaman vuoden ja se on ihan hirveä. Saanut paljon pahaa aikaan, ja nyt työntekijätkin käyvät toisiaan vastaan (puhutaan paskaa seläntakana). Alan olemaan jo ihan loppu..huonot työolot kuluttaa ja arki tuntuu rskaalta. Oletko ottanut yhteyttä luottamusmieheen?

Vierailija
2/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itsemurha, sijoittamalla rikkaaksi tai yhteiskunnasta lähteminen tulee mieleen. Joka ikinen noista on erittäin vaikea tehdä, mutta kannattaa koittaa, itse nauttinut minun eläkkeestä ainakin nyt 4 vuotta ja olen 24-vuotias. Voin sanoa että elämäni on täydellistä ja joskus saatan jopa mennä kaupunkiin ja osoitella ihmisiä nauraen. En ole epäkunnioittava ktn kohtaan mutta menestys elämässä tai missään ei ole hyödyllinen ellei sitä tiedosta muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ottanut yhteyttä luottamusmieheen, kun ei taida hänen ongelmansa olla jos esimiehen johtamistyyli on tiuskia ja äyskiä kaikkeen, koko ajan olla puolustuskannalla ja hyökkäävä. Tiukka esimies on hyvä, mutta jonkinlaista reiluutta kaipaisin. Edellinen esimies oli tiukka, mutta reilu ja auttavainen ihminen, nykyinen ainoastaan tiukka ja ikävä. 

Vierailija
4/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, minulla vaan vikana ahdistuminen koko alaan (IT), ei niinkään esimies. Haaveilen ties mistä, ulkomaille muutosta, lähes omavaraiseksi pienviljelijäksi ryhtymisestä, vaikka kätilöksi kouluttautumisesta, mutta ikää on jo yli 40 eikä oikein enää isot muutokset onnistu, kun ei ole rahaa jäädä pois duunista... Juostaan siis vaan oravanpyörässä kiltisti ja toivotaan että eläkkeelle pääsee sitten kun on liian piipussa.

Vierailija
5/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:12"]

En tiedä. Itsemurha, sijoittamalla rikkaaksi tai yhteiskunnasta lähteminen tulee mieleen. Joka ikinen noista on erittäin vaikea tehdä, mutta kannattaa koittaa, itse nauttinut minun eläkkeestä ainakin nyt 4 vuotta ja olen 24-vuotias. Voin sanoa että elämäni on täydellistä ja joskus saatan jopa mennä kaupunkiin ja osoitella ihmisiä nauraen. En ole epäkunnioittava ktn kohtaan mutta menestys elämässä tai missään ei ole hyödyllinen ellei sitä tiedosta muille.

[/quote]

eikö tuo itsemurha ollut vähän liioittelua. Miksi muuten osoittelet ihmisiä? Kaipaatko huomiota? Miksi et halua elää vaan rauhassa? Miksi äärimmäisyydet? 

En osaa neuvoa ap.tä

Vierailija
6/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Koko ajan pohdin mitä tehdä. Kuitenkaan niin hirvittävä tilanne ei ole että saisin aikaiseksi edes päivittää cv:n. Olen lamaantunut täysin.

Vierailija
7/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle ei paljon mitään yksi ihminen mahda eikä suurempikaan joukko ellei pomo ole tehnyt todella näkyvää virhettä. Pieni narsistinen käytös yms sallitaan, kokemusta on. Ennemmin lähtee alainen kuin pomo.

Vierailija
8/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin tilaisuuden tullen ja kävipä niin hassusti etten saanut edes karenssia :) Nyt työttömänä, mutta näin velattomana ei tunnu missään! Tukiaisia olen saanut sen verran, että käytännössä olen palkallisella "sapattivapaalla", he he. Elämäni paras päätös.

Vierailija
9/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velkaa ym, joten työttömyys ei ole vaihtoehto minulle. Olen yrittänyt hakea töitäkin muualta, mutta ei ole tärpännyt, kun koulutukseni on niin huono. Ahdistaa vaan niiin saamaristi, enkä oikein voi kellekään puhuakaan asiasta.

Vierailija
10/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:38"]

Sama ongelma, minulla vaan vikana ahdistuminen koko alaan (IT), ei niinkään esimies. Haaveilen ties mistä, ulkomaille muutosta, lähes omavaraiseksi pienviljelijäksi ryhtymisestä, vaikka kätilöksi kouluttautumisesta, mutta ikää on jo yli 40 eikä oikein enää isot muutokset onnistu, kun ei ole rahaa jäädä pois duunista... Juostaan siis vaan oravanpyörässä kiltisti ja toivotaan että eläkkeelle pääsee sitten kun on liian piipussa.

[/quote]

Joidenkin on vain pakko yli neljäkymppisenä kouluttautua yhä uudelleen työllistymisen toivossa, mutta sittenkään ei saa työpaikkaa. Rahaa ei ole ollut enää pitkään aikaan...

Vierailija
11/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa esimiehellenne potkut, jos on ihan oikeasti huono esimies. Minä tein niin juuri menneenä keväänä. Riippuu tietenki minkälainen paikka, että välitetäänkö siellä työntekijöiden hyvinvoinnista. Mä sain aikaiseksi kahdelle lähimmälle esimiehelleni potkut. Ja nyt työ taas maistuu.

Jos on vaan mielipidekysymys esimiehen kamaluus, ni ei kannate alkaa tappeleen. Mutta jos on oikeasti asiat pielessä, niin siihen on puututtava. Tsemiä!

Vierailija
12/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:53"]

Minä irtisanouduin tilaisuuden tullen ja kävipä niin hassusti etten saanut edes karenssia :) Nyt työttömänä, mutta näin velattomana ei tunnu missään! Tukiaisia olen saanut sen verran, että käytännössä olen palkallisella "sapattivapaalla", he he. Elämäni paras päätös.

[/quote]

miten vältit karenssin?

Vierailija
13/13 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esimiehen esimiehelle jutella? Meillä tilanne parani hieman, kun kaikki alaiset käytiin keskustelemassa esimiehen esimiehelle rakentavasti. Ei siis haukuttu, vaan käytiin läpi johtamisen eri osa-alueet, jotka mätti (henkilöjohtaminen, asiajohtaminen, prosessien johtaminen, viestinnän johtaminen jne.). Ja meillä oli konkreettisia esimerkkejä ja parannausehdotuksia. Tehtiin oikein taulukko. Kerrottiin myös, että jos ei asiat muutu, on pakko ottaa sairaslomaa ja sitä on jo työterveydestä luvattu. Osa myös ilmoitti lähtevänsä pois kokonaan.

Lisäksi kerrottiin jokainen kehityskeskuteluissa nämä samat asiat sille esimiehelle itselleen ja hän kuuli samat sitten omalta esimieheltään.

Jotain sitten tapahtui ja nyt on esimies käyttäytynyt paremmin ja ollut mukava. Joskus se edelleen on ärsyttävä, mutta huimaa kehitystä ollut. Eli ei anoa vaihtoehto ole aina lähtö tai esimiehen lähtö..