Pääministeri sanoi hetki sitten, että kunnat antaa maskeja vähävaraisille ilmaiseksi
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä noin sanonut. Sanoi että maskit korvataan vähävaraisille. Eli kai ne pitää ensin itse ostaa, sitten liittää lasku toimeentulohakemukseen.
Ei näin. Luin uutisen, jossa luki, että kunnat jakavat näitä vähävaraisille. Missä ja miten jäi vielä epäselväksi. Käsittääkseni kenenkään tuloja ei kytätä, eikä vaadita tositteita. Toivon, että ihmiset kunnioittavat tätä, eikä menmä kärkkymään maskeja, jos niihin on oikeasti varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sosiaalitoimistosta, tai esim HSL:n toimistosta voi käydä kuittaamassa ne köyhien ilmaiset kangasmaskit. Julkinen sektori ei ala mitään kertaköyttömaskeja jakamaan tietenkään. Kukin kunta tiedottanee asiasta omalta osaltaan tänään tai lähipäivinä.
Kuntako ne kangasmaskit sitten pesee?
Kuka sun alusvaatteet ja kädet pesee? Kuka niistää sun nenän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sosiaalitoimistosta, tai esim HSL:n toimistosta voi käydä kuittaamassa ne köyhien ilmaiset kangasmaskit. Julkinen sektori ei ala mitään kertaköyttömaskeja jakamaan tietenkään. Kukin kunta tiedottanee asiasta omalta osaltaan tänään tai lähipäivinä.
Ihan sinun itsesi on ne pestävä.
Jos ei saa aikaiseksi kangasmaskin noutamista niin luuletko että kapasiteetti riittää niiden pesemiseen?
Siinä tapauksessa ei varmaan saa aikaiseksi liikuttua ruuhkaisissa liikennevälineissä ja muissa vastaavissa paikoissakaan. Parempi että on maski sadalle jotka niitä osaa pestä jos kyse kankaisista on vaikka viisi potentiaalisista saajista ei maskin käytöstä selviytyisikään ja päättäisi jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Eli opiskelijat ei siis saa maskeja ilmaiseksi koska eihän opiskelijat saa toimeentulotukea, lainalla maskeja ostamaan. Kuulostaa todella reilulta.
Mitä selität? Kokemus ettei ole varaa maskeihin -> ilmaiset maskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sun alusvaatteet ja kädet pesee? Kuka niistää sun nenän?
Mä maksaisin ihan mitä vaan jos Söpö-Sanna marin pyyhkisi mun takapuolen ja niistäisi mun nenän.
Ne voi sitten myydä. Hyvä idea tukea vähävaraisia, saavat vähän hynää.
Voisivat myös tuoda kotiovelle ihan suoraan ja kotivaraa(kuivamuonaa)mukana myös edes vähäksi aikaa. Autottomat/liikuntakyvyttömät/iäkkäät köyhät, jotka EIVÄT saa toimeentulotukea kiittäisivät. Turhaa terveyden riskeeramista maskijonotukset:o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntien jo valmiiksi punaisella olevista budjeteistako ne sitten maksetaan? Vai laitetaanko ne keväällä Sarmasteelta tilatut maskit jakoon?
Valtio. Korvaa. Täysimääräisenä. Kunnille.
Mistä. Raha. ?
Sannalta. Hän on Suomen ihqu kuningatar, hänellä on varaa jakaa valtiolta alamaisille! Oli niin nätti morsiankin! Ihana Sanna!
Kehtaisiko mennä ruokajonon kautta maskijonoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työssäkäyvät hankkivat maskit itse.
Vähävaraisilla tarkoitetaan ihmisiä, jotka elävät pelkällä työttömyys päivärahalla ja toimeentulotuella.
Työssäkäyvä tarvitsee päivittäin kaksi maskia julkiseen liikeenteeseen, meno ja tulomatkan.
Jos pystyy elättämään itsesnsä työllään, pystyy myös hankkimaan maskit.
Olet aika vieraantunut todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Te, ketkä olette netissä ette ole vähävaraisia.
Mit vit? Mun kone makso 500€ ja lyhennän sitä 20€ pois kuussa. Netti 20 kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Voisivat myös tuoda kotiovelle ihan suoraan ja kotivaraa(kuivamuonaa)mukana myös edes vähäksi aikaa. Autottomat/liikuntakyvyttömät/iäkkäät köyhät, jotka EIVÄT saa toimeentulotukea kiittäisivät. Turhaa terveyden riskeeramista maskijonotukset:o
Kerros nyt vielä mihin hvettiin liikuntakyvytön iäkäs köyhä tarvitsee maskia jos ei kykene matkustamaan mihinkään?
Opposition valtiosetämiehet haluaisivat, että pienituloiset maksaisivat itse 100€ kuukausittaisen kustannuksen maskeista.
Vierailija kirjoitti:
Opposition valtiosetämiehet haluaisivat, että pienituloiset maksaisivat itse 100€ kuukausittaisen kustannuksen maskeista.
Samat perussuomalaisten, kokoomuksen ja kristillisten edustajat haluaisivat lisätä turhaa testaamista, jotta heidän tukijansa terveysalan yrityksissä voisivat laskuttaa testeistä 200 € kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat perussuomalaisten, kokoomuksen ja kristillisten edustajat haluaisivat lisätä turhaa testaamista, jotta heidän tukijansa terveysalan yrityksissä voisivat laskuttaa testeistä 200 € kerta.
Tarkoitatko samoja terveydenhoitobisneksen suuryrityksiä, joista on löytynyt ja löytyy edelleenkin suojatyöpaikkoja perussuomalaisten, kokoomuksen ja kristillisten eduskuntappudokkaille ja kansanedustajille, joillekin jopa kesken kauden?
Nyt olisi tärkeää lisätä testausta siten, että yksityinen sektori tekisi testit ja pääsisi mukaan koronatalkoisiin. Siellä on vielä paljon käyttämätöntä kapasiteettia, jolla voisi tehdä ennätystuloksen.
Eikö voisi perustaa yksityisen terveydenhoitoalan koronanyrkki-yhteistyöelintä jakamaan koordinoimaan koronan tarjoamia liiketoimintamahdollisuuksia eri toimijoiden kesken?
Valtiosetämiehiä harmittaa kun hallituken toimet suojaavat suomalaisia, eikä terveydenhoitoalan suuryritysten osakkeenomistajien sijoituksia.
Helsinki tiedotti juuri maskeista:
"Lähtökohtaisesti jokainen kaupunkilainen on itse vastuussa omasta maskin käytöstään, maskien hankkimisesta ja tästä aiheutuvista kustannuksista. Kenenkään taloudellinen tilanne ei kuitenkaan saa muodostua esteeksi suosituksen noudattamiselle. Kaupunki valmistelee kangasmaskien jakamista haavoittuvassa asemassa oleville vähävaraisille kaupunkilaisille. Maskien jakamisessa selvitetään muun muassa yhteistyötä järjestöjen kanssa. Maskien jakamisen aikataulusta ja jakopaikoista tiedotetaan erikseen.
Kaupunki tarjoaa maskit työtehtävissä niitä tarvitseville
Sote-henkilöstön lisäksi osa Helsingin kaupungin henkilöstöstä on maskisuosituksen piirissä työtehtäviensä johdosta. Ne työntekijät, jotka ovat suosituksen piirissä, varustetaan maskeilla työnantajan toimesta.
Kaupunki on varastoinut maskeja jonkin verran, mutta kriisin pitkittyessä maskeja tarvitaan huomattavia määriä ja niiden lisähankinta on jo käynnistetty.
Maskisuosituksen toimeenpanoa on koordinoitu Helsingin, Espoon, Vantaan, HSL:n ja HUS:n kesken.
Lisätietoja pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen ja HSL:n toimenpiteistä kerrotaan lähipäivinä."