Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääministeri sanoi hetki sitten, että kunnat antaa maskeja vähävaraisille ilmaiseksi

Vierailija
13.08.2020 |

Saako takuueläkäinen ilmaiseksi?

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö KUKAAN kuunnellut sitä tiedotustilaisuutta. Jakelu on kuntien vastuulla (varmasti hetki menee koordinoida asia, puhuttiin nimenomaan jakelusta ei rahallisista korvauksista), valtio korvaa kulut kunnille ja maskeja saa jakelusta jos kokee itsensä vähävaraiseksi, mitään tulojen kyttäystä tai henkilörekisterejä ei tule.

Et sitten viitsinyt lukea ketjua ennen kommentointia. Kaikki mainitsemasi asiat on kerrottu tässä ketjussa moneen kertaan. Suurin osa meistä kuunteli tiedotustilaisuutta ihan hyvin. Ja jopa luki tätä ketjua eikä tullut toistamaan samaa, mitä on puhuttu jo monta sivua. 

Alkupään eikä loppupään jankkausta lukiessa tämä ei mitenkään käy ilmi.

Kannattaa jatkossa lukea koko ketju niin ei tule turhaan kirjoiteltua sataan kertaan samoja juttuja. Tai tehtyä perättömiä oletuksia esim. kuuntelutaidosta....

Vierailija
122/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö KUKAAN kuunnellut sitä tiedotustilaisuutta. Jakelu on kuntien vastuulla (varmasti hetki menee koordinoida asia, puhuttiin nimenomaan jakelusta ei rahallisista korvauksista), valtio korvaa kulut kunnille ja maskeja saa jakelusta jos kokee itsensä vähävaraiseksi, mitään tulojen kyttäystä tai henkilörekisterejä ei tule.

Et sitten viitsinyt lukea ketjua ennen kommentointia. Kaikki mainitsemasi asiat on kerrottu tässä ketjussa moneen kertaan. Suurin osa meistä kuunteli tiedotustilaisuutta ihan hyvin. Ja jopa luki tätä ketjua eikä tullut toistamaan samaa, mitä on puhuttu jo monta sivua. 

Alkupään eikä loppupään jankkausta lukiessa tämä ei mitenkään käy ilmi.

Kannattaa jatkossa lukea koko ketju niin ei tule turhaan kirjoiteltua sataan kertaan samoja juttuja. Tai tehtyä perättömiä oletuksia esim. kuuntelutaidosta....

Ihan näitä viimeisimpiä kommentteja lukiessa ei näytä muillekaan kirjoitteljoille asia edelleenkään olevan selvä mutta tottakai ketjua Parantaa se että Sinä auot päätäsi jollekin joka kirjoittaa faktoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä maskeja ole mikään pakko käyttää. Kyse on vain suosituksista.

Vierailija
124/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonko määki rikas ku oon kirjaston pcllä netissä? En omista mitään ja raahaa ei oo. oon kunnan ja yhteiskunnan elätti. en saa töitä, en halua töitä enkä pysty töihin. oon loinen, mutta tahdon elää. saanko makseja ja poljetaanko loinen maan rakoon. ei kaipaa sääliä enkä oo maailmaan tahtonut, mutta täällä vaan oon. tulen toimeen vähällä ruoalla. painan 56kg, pituus 184cm.

saanko maksit kun käyn kirjastossa ja kaupassa käyntejä varten. Tai parempi ois jos kuolisin pois,.

Vierailija
125/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sosiaalitoimistosta, tai esim HSL:n toimistosta voi käydä kuittaamassa ne köyhien ilmaiset kangasmaskit. Julkinen sektori ei ala mitään kertaköyttömaskeja jakamaan tietenkään. Kukin kunta tiedottanee asiasta omalta osaltaan tänään tai lähipäivinä.

Vierailija
126/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä jos ei tule ilmaisia

Saahan sitä kävellä vaikka sillalta alas, ei se kiellettyä ole. Jostain syystä hallitus kuitenkin haluaa suojella kaltaisiasi ja muita sinulta niitä ilmaisia maskeja jakeluun maksamalla.

Vierailija
127/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhälaiha kirjoitti:

oonko määki rikas ku oon kirjaston pcllä netissä? En omista mitään ja raahaa ei oo. oon kunnan ja yhteiskunnan elätti. en saa töitä, en halua töitä enkä pysty töihin. oon loinen, mutta tahdon elää. saanko makseja ja poljetaanko loinen maan rakoon. ei kaipaa sääliä enkä oo maailmaan tahtonut, mutta täällä vaan oon. tulen toimeen vähällä ruoalla. painan 56kg, pituus 184cm.

saanko maksit kun käyn kirjastossa ja kaupassa käyntejä varten. Tai parempi ois jos kuolisin pois,.

Saat maskeja? Muuta kysyttävää?

Vierailija
128/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sosiaalitoimistosta, tai esim HSL:n toimistosta voi käydä kuittaamassa ne köyhien ilmaiset kangasmaskit. Julkinen sektori ei ala mitään kertaköyttömaskeja jakamaan tietenkään. Kukin kunta tiedottanee asiasta omalta osaltaan tänään tai lähipäivinä.

Kuntako ne kangasmaskit sitten pesee?

Vierailija
129/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä käytä minäkään, kuollaan täältä kumminkin. Eipä tuo tarttunut keväälläkään. Ihme vouhotusta ja kateutta kuka saa ilmasen maskin kuka ei? Skarpatkaa vähän piiperöt.

Vierailija
130/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi niitä ei yksinkertaiesti jaeta kauppijen ym.edessä/aulassa, ilmaisina kaikille ja kaertakäyttöisiä(omia kangasmaskejaki nsaisi toki käyttä ja halutessaan ostaa itsekin kertakäyttöisiäkin)?! Näin ne muutkin sivistysmaat toimivat jo ilman mitään säätöjä taas tässäkin asiassa!

"saat (jos saat!)jälkeenpäin toimeentulotuesta, kun ensin itse ostat ne"...Olen rutiköyhä työmarkkiantuella kituva, en hae enkä saa toimeentulotukea,niin nyt sitten olen siis 1-2 viikkoa syömättä joka kk, että saan ostettua ison paketin maskeja vai?? Tai sit ompelen itse,m utta käsin on nekin ommeltava ,koska konetta ei ole.

Mihin tarvitset joka kk ison paketin maskeja, jos et kulje joka päivä julkisilla töihin?? Ei niitä kotona tai lenkillä tarvitse käyttää. Koska olet työtön, pystyt varmasti asioimaan kaupassa ruuhka-aikojen ulkopuolella.

Nokun "rutiköyhät" lompsii päivän ensimmäisen kaljahaun heti 9.00. Tunnin parin päästä palautetaan tyhjät tölkit ja haetaan uusi satsi. Iltapäivällä kolmas ja vielä just ennen 21.00 loppuillaksi. Näitähän nämä vinkujat on.

Jokaisen juomisen jälkeen tarvitaann uusi maski sanoi THL:n Salminen

Vierailija
131/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio lupasi että kunnat antaa vähävaraisiksi itsensä tunteville, siis vaikka jos miljönääri on köyhä niin saa

Voi voi. Todennäköisesti miljonäärit ryntäävät sankoin joukoin ilmaisia maskeja hamstraamaan. Tämä on todennäköisesti tässä tilanteessa juuri se asia, josta kannattaa olla huolissaan ja mielensä pahoittaa jo etukäteen.

Just, niin kuin autolla ruokajonoon tulijat.

Entä jos minä paskon housuun niin kuka ostaa mulle puhtaat kalsarit?

Sinä ihan itse ostat. Älä nyt heittäydy tyhmemmäksi kuin olet. 

Eikö nuo pidä ostaa toimeentulotuella? Mitä kaikkea muuta pitää saada ohi toimeentulotuen? Sinulle röökii ja kaljaa ja minulle kalsarit?

Vierailija
132/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
133/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sinun itsesi on ne pestävä.

Vierailija
134/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaassa jakelussa onse huono puoli, että jotkut alkavat hamstrata, toiset myyvät maskinsa eteenpäin.

Tuskinpa niitä rajattomasti saa ottaa. Eiköhän siellä ole paketti per tyyppi tms. rajoitus. Tarvittaessa vaikka kirjataan ylös kuka otti eikä uusia saa ennen kuin tietty aika on kulunut. 

Ei voi kirjata hakijaa koska siitä muodostuisi henkilörekisteri tai ennenkuin ensimmäinenkään suoja on jaettu on Scheinin kavereineen parkumassa A-studiossa ja tärähtäneistö komppaa.

vai mainaatko että sinne kirjataan Arska, Reetta ja se kaveri, Topi, Liisa-Petteri, ...

Vierailija
135/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sinun itsesi on ne pestävä.

Jos ei saa aikaiseksi kangasmaskin noutamista niin luuletko että kapasiteetti riittää niiden pesemiseen?

Vierailija
136/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ne menevät samalla vaivalla kuin vähävaraisen paskaiset kalsaritkin.

Vierailija
137/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opiskelijat ei siis saa maskeja ilmaiseksi koska eihän opiskelijat saa toimeentulotukea, lainalla maskeja ostamaan. Kuulostaa todella reilulta. 

Vierailija
138/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntien jo valmiiksi punaisella olevista budjeteistako ne sitten maksetaan? Vai laitetaanko ne keväällä Sarmasteelta tilatut maskit jakoon?

Valtio. Korvaa. Täysimääräisenä. Kunnille.

Mistä. Raha. ?

Mistä luulisit? Meiltä veronmaksajilta tietenkin.

Vierailija
139/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, sossupummit heräsivät. Ilmaiset maskit, ihquu.

Vierailija
140/161 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikko

Show notifications

Etusivu

Etsi

Alueen etusivulle

TilanneviestiKommenttisi on lähetetty.

ALOITA UUSI KESKUSTELU

Ketä kuuluu niihin vähäosaisiin, joille korvataan kasvomaskit?

Sivut

1

2

3

4

KOMMENTIT (63)

Vierailija

61/63 |

klo 16:08 | 13.8.2020

Toivottavasti Tiina Jylhälle! Sen naama on niin kauhea.

VASTAA

LAINAA

Ilmoita asiattomaksi

0

alas

0

Vierailija

62/63 |

klo 16:08 | 13.8.2020

Koska maskisuositus tulee voimaan?

Onko kyse suosituksesta vai pakosta?

Taas kerran niin epämääräistä touhua, että oksat pois. Tartunnat tuodaan edelleen ulkomailta. Siinä on se pullonkaula, mihin pitäisi kiinnittää huomio ja energia.

Konelasteittain tuodaan porukoita tartunta-alueilta jollain vapaaehtoisella karanteenilla. No arvatkaas vaan kuinka hyvin on toiminut? Lopettakaa se reissaaminen edestakasin. Sitten nuoriso luuhaa ilman maskeja, turvavälejä esim. Helsingin jokerilinjoilla. Itse pakko käyttää näitä työssäkäyntiin, mutta ihme juttu, että niitä viittä eri kansallisuutta olevaa vaunulasta pitää kuljetella ympäri Helsinkiä klo 22.00 eteenpäin?

VASTAA

LAINAA

Ilmoita asiattomaksi

0

alas

0

Vierailija

63/63 |

klo 16:10 | 13.8.2020

Helsinki tiedotti juuri maskeista:

"Lähtökohtaisesti jokainen kaupunkilainen on itse vastuussa omasta maskin käytöstään, maskien hankkimisesta ja tästä aiheutuvista kustannuksista. Kenenkään taloudellinen tilanne ei kuitenkaan saa muodostua esteeksi suosituksen noudattamiselle. Kaupunki valmistelee kangasmaskien jakamista haavoittuvassa asemassa oleville vähävaraisille kaupunkilaisille. Maskien jakamisessa selvitetään muun muassa yhteistyötä järjestöjen kanssa. Maskien jakamisen aikataulusta ja jakopaikoista tiedotetaan erikseen.

Kaupunki tarjoaa maskit työtehtävissä niitä tarvitseville

Sote-henkilöstön lisäksi osa Helsingin kaupungin henkilöstöstä on maskisuosituksen piirissä työtehtäviensä johdosta. Ne työntekijät, jotka ovat suosituksen piirissä, varustetaan maskeilla työnantajan toimesta.

Kaupunki on varastoinut maskeja jonkin verran, mutta kriisin pitkittyessä maskeja tarvitaan huomattavia määriä ja niiden lisähankinta on jo käynnistetty.

Maskisuosituksen toimeenpanoa on koordinoitu Helsingin, Espoon, Vantaan, HSL:n ja HUS:n kesken.

Lisätietoja pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen ja HSL:n toimenpiteistä kerrotaan lähipäivinä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän