Pääministeri sanoi hetki sitten, että kunnat antaa maskeja vähävaraisille ilmaiseksi
Kommentit (161)
Valtio lupasi että kunnat antaa vähävaraisiksi itsensä tunteville, siis vaikka jos miljönääri on köyhä niin saa
Haukuttiin taas hysteerikoksi ja ettenhän voi vaan eristäytyä kokonaan muista(miksen?! ja välttelen kyllä vaan pahimpia korona-rysiä), kun en halua mennä juhliin ja vierailuille yökyliin...No, itsepähän koronaanne kerjäätte,mulla ei ole tarvetta moiseen todellakaan vaan suojaan edes itseäni, ylimieliset vähättelijät haukkukoot vaan, ei kiinnosta. Hyvä, että valtiokin herää tähän todellisuteen taas,kun tartunnat kasvussa aikas reippaastikin taas!
Vierailija kirjoitti:
Eräs yski eilenkin päälleni pitkän yskänpuuskan ohittaessani kadulla hänet:( Eipä näyttänyt paljon suojaavan yskimistään edes. Miksei oireelliset edelleenkään voi pysyä kotonaan tai edes käyttää noita maskeja?! Kiva viruspölly tuli niskaan ihan yllättäen taas...:( Toviottavasti nyt käyttävät edes enemmän!
Teitkö hänelle koronatestin vai miten tiedät, että levitti virusta? Yskähän voi johtua noin miljoonasta eri syystä, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä koronan kanssa.
P.S. Maski omalle naamalle niin pöllyt eivät niin pahasti sinuun osu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinko sitten ne maksaa? Kunnilla on rahat loppu. Ja mistä kunnat saa ostaa ne maskit edes?
Valtion ja kunnan ero, tiedätkö sen?? Valtio maksaa. Ei kunta.
Ja mikähän ero siinä on, mistä valtio tahi kunta saa rahansa?
Naureskellaan hysteerikoksi ja etten voi eristäytyä muista kokonaan (miksen?!enkä eristäydykään, pahimmista loukoista vaan), kun en mene nyt juhliin enkä pitemmille vierailuille. Kerjätkööt vaan keskenään koronaa itselleen ylimieliset vähättelijät, suojaan itseni silti ja teen päätökseni sen mukaan. Ja kiva et hallituskin taas kannustaa enempi koronan huomioimiseen, tartunnat taas reippaassa nousussa!
Hieno ele. Juuri näin pitää olla.
Ranskassa myös jaettiin köyhille maskit ilmaiseksi. Ja Espanjassa saa maskeja metrojen suuaukosta.
Noni. Nyt pääsee rokunar kit myymään heille maksettuja maskeja kauppojen edustoilla. Niillä diakonian lapuilla ostetuilla ruokakasseilla ei tienannutkaan tarpeeksi.
Olisi kätevää, jos vaatimusten mukainen maski (tai pakkaus niitä) jaettaisiin yleisesti jokaiseen kotitalouteen maskipakon mahdollisesti tullessa. Näin siitä syystä, että markkinoilla on ymmärtääkseni myös vääränlaisia maskeja, ja lisäksi osa ihmisistä hamstraa, joten niitä ei edes saisi kaikkialta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinko sitten ne maksaa? Kunnilla on rahat loppu. Ja mistä kunnat saa ostaa ne maskit edes?
Isokin ero. Vähän samaan tyyliin kuin on ero siinä mistä sinä saat rahasi ja mistä minä saan.
Tartuntoja on ilmeisesti muualla siinä määrin paljon, että joukkoliikenteessä matkustamiseen ja kaupoissa asioimiseen liittyy merkittävä tartuntariski. Tartuntojen merkittävästä määrästä huolimatta jostakin kumman syystä merkittävää tartuntariskiä ei kuitenkaan ilmeisesti ole muualla kuin joukkoliikenteessä ja kaupoissa? Miksi ulkomaanmatkan jälkeen pitäisi olla kaksi viikkoa karanteenissa, jos kerran suojamaskin käyttö lentokoneessa poistaa riskin tartuttaa muita? Tai miksei kylille voi lähteä heti maahan tulon jälkeen suojamaski kasvoilla? Parin viikon jälkeen sitten voi mennä kylille ilman suojamaskia? Siis paikkoihin, joissa ei ole maskisuositusta? Ei kun hetkinen, miksei niihin paikkoihin voi mennä heti ulkomaanmatkan jälkeenkin, jos kerran niissä paikoissa ei ole tartuntariskiä eikä sitä myöden suojamaskisuositusta? Nyt on kyllä juonessa aukkoja.
Faith kirjoitti:
Olisi kätevää, jos vaatimusten mukainen maski (tai pakkaus niitä) jaettaisiin yleisesti jokaiseen kotitalouteen maskipakon mahdollisesti tullessa. Näin siitä syystä, että markkinoilla on ymmärtääkseni myös vääränlaisia maskeja, ja lisäksi osa ihmisistä hamstraa, joten niitä ei edes saisi kaikkialta.
Se olisi aika turhaa. Tuolloin paketteja menisi niillekin, jotka eivät niitä lainkaan tarvitse. Esimerkiksi minulle, joka liikun julkisilla välineillä korkeintaan kerran pari vuodessa ja käyn kaupassa vain väljään aikaan, jolloin voin itse huolehtia turvaväleistä. Luulen, että en ole lähimaillekaan ainut, jolle kokonainen paketillinen maskeja olisi ihan liian suuri määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isokin ero. Vähän samaan tyyliin kuin on ero siinä mistä sinä saat rahasi ja mistä minä saan.
Jäikö peruskoulu väliin vai onko verotus muuten vaan liian vaikea käsite?
Vierailija kirjoitti:
Tartuntoja on ilmeisesti muualla siinä määrin paljon, että joukkoliikenteessä matkustamiseen ja kaupoissa asioimiseen liittyy merkittävä tartuntariski. Tartuntojen merkittävästä määrästä huolimatta jostakin kumman syystä merkittävää tartuntariskiä ei kuitenkaan ilmeisesti ole muualla kuin joukkoliikenteessä ja kaupoissa? Miksi ulkomaanmatkan jälkeen pitäisi olla kaksi viikkoa karanteenissa, jos kerran suojamaskin käyttö lentokoneessa poistaa riskin tartuttaa muita? Tai miksei kylille voi lähteä heti maahan tulon jälkeen suojamaski kasvoilla? Parin viikon jälkeen sitten voi mennä kylille ilman suojamaskia? Siis paikkoihin, joissa ei ole maskisuositusta? Ei kun hetkinen, miksei niihin paikkoihin voi mennä heti ulkomaanmatkan jälkeenkin, jos kerran niissä paikoissa ei ole tartuntariskiä eikä sitä myöden suojamaskisuositusta? Nyt on kyllä juonessa aukkoja.
Miten pihalla ihminen voi olla? Mikään taho missään yhteydessä ei ole sanonut, että maski poistaa riskin tartuttaa muita. Eikä myöskään ole sanottu, että tartuntariskiä ei olisi muualla kuin julkisissa ja kaupoissa. Maski on suoja, mutta ei tietenkään sataprosenttinen sellainen. Sen tarkoitus on vähentää tartuntariskiä. Se ei voi poistaa riskiä kokonaan. Tämän luulisi tajuavan vähän vähäisemmilläkin älynlahjoilla. Jopa minä tajusin, vaikka en järjenjättiläinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet oikeasti, että kunta ja valtio saavat varoja pelkästään veroista? Taisi jäädä sinulta se peruskoulu väliin.
Vierailija kirjoitti:
Toiset saa kaiken, toiset maksaa kaikesta. Eikö se toimeentulotuki ole juuri sitä varten että tulisi toimeen, eli voisi tehdä tarvittavat hankinnat? Kyllä muutkin joutuu priorisoimaan mihin käyttää palkkansa tai työttömyyskorvauksensa. Tt-asiakkaat taas saavat kaiken ilmaiseksi plus rahaa, se ei ole mielestäni oikein.
Niin. Voihan sitä olla kateellinen ttt:lla elävillekin. Työn puolesta sitä todellisuutta kymmenen vuotta sivusta seuranneena en millään pysty kadehtimaan. Mielelläni maksan itse, koska voin.
Olen sitä mieltä, että on varaa tupakoida, niin on myös vara maskeihin. Oli tulot mitkä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vituttaa, kun kuitenkin siellä jotkut ihan hyvin rahallisesti pärjäävät ovat niitä hakemassa.
Niin, saahan sitä nytkin rikkaat mennä leipäjonoon jos vain kehtaavat.
Se vituttaa jos jotkut käyttää tuota saadakseen hyötyä. Pitäisi olla kortilla saatavissa noi, tai jotenkin laskettavissa, ettei samat naamat käy viemässä kaikkia maskeja. Noiden takia kaikki käsidesitkin täytyy ruuvata kiinni, ettei pöllittäis.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi niitä ei yksinkertaiesti jaeta kauppijen ym.edessä/aulassa, ilmaisina kaikille ja kaertakäyttöisiä(omia kangasmaskejaki nsaisi toki käyttä ja halutessaan ostaa itsekin kertakäyttöisiäkin)?! Näin ne muutkin sivistysmaat toimivat jo ilman mitään säätöjä taas tässäkin asiassa!
"saat (jos saat!)jälkeenpäin toimeentulotuesta, kun ensin itse ostat ne"...Olen rutiköyhä työmarkkiantuella kituva, en hae enkä saa toimeentulotukea,niin nyt sitten olen siis 1-2 viikkoa syömättä joka kk, että saan ostettua ison paketin maskeja vai?? Tai sit ompelen itse,m utta käsin on nekin ommeltava ,koska konetta ei ole.
Mihin tarvitset joka kk ison paketin maskeja, jos et kulje joka päivä julkisilla töihin?? Ei niitä kotona tai lenkillä tarvitse käyttää. Koska olet työtön, pystyt varmasti asioimaan kaupassa ruuhka-aikojen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet oikeasti, että kunta ja valtio saavat varoja pelkästään veroista? Taisi jäädä sinulta se peruskoulu väliin.
Ei tarvitse kuvitella kun tietää. Mutta onnea elämääsi sen kuvitelman kanssa että valtiolla on rahaa kuin keijupölyä
Päijät-Hämeessä maskien jakelu tullaan kaikkien kuntien osalta keskittämään keskussairaalaan, maskijakelu avoinna esim. kerran viikossa klo 9-10 ja näin varmistetaan, että mahdollisimman harva niitä saa.