Pääministeri sanoi hetki sitten, että kunnat antaa maskeja vähävaraisille ilmaiseksi
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinko sitten ne maksaa? Kunnilla on rahat loppu. Ja mistä kunnat saa ostaa ne maskit edes?
Valtion ja kunnan ero, tiedätkö sen?? Valtio maksaa. Ei kunta.
Ja mikähän ero siinä on, mistä valtio tahi kunta saa rahansa?
Isokin ero. Vähän samaan tyyliin kuin on ero siinä mistä sinä saat rahasi ja mistä minä saan.
Jäikö peruskoulu väliin vai onko verotus muuten vaan liian vaikea käsite?
Kuvittelet oikeasti, että kunta ja valtio saavat varoja pelkästään veroista? Taisi jäädä sinulta se peruskoulu väliin.
Ei tarvitse kuvitella kun tietää. Mutta onnea elämääsi sen kuvitelman kanssa että valtiolla on rahaa kuin keijupölyä
Etpä näy tietävän. Esimerkiksi valtio-omisteinen Veikkaus tuottaa valtiolle rajaa, jolla ei ole mitään tekemistä verojen kanssa. Se on suoraa tuottoa pelien hinnoista. Noin simppelinä esimerkkinä simppelille tyypille. Se, että tajuaa rahojen tulevan muualtakin kuin veroista, ei tietenkään tarkoita kuvitelmaa pohjattomista rahavaroista. Se on ihan sinun vajavaisen mielesi tuottama harha.
Vierailija kirjoitti:
Valtio lupasi että kunnat antaa vähävaraisiksi itsensä tunteville, siis vaikka jos miljönääri on köyhä niin saa
Voi voi. Todennäköisesti miljonäärit ryntäävät sankoin joukoin ilmaisia maskeja hamstraamaan. Tämä on todennäköisesti tässä tilanteessa juuri se asia, josta kannattaa olla huolissaan ja mielensä pahoittaa jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Ok, kunhan maskit sitten riittävät kaikille. Ei kaikilla tosiaan ole varaa maksaa muutamasta maskista 60e, niin kuin niitä kaupoissa nyt myydään.
Jos maksat 60 euroa muutamasta maskista, niin sinulla on muukin elämänhallinta ihan hukassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio lupasi että kunnat antaa vähävaraisiksi itsensä tunteville, siis vaikka jos miljönääri on köyhä niin saa
Voi voi. Todennäköisesti miljonäärit ryntäävät sankoin joukoin ilmaisia maskeja hamstraamaan. Tämä on todennäköisesti tässä tilanteessa juuri se asia, josta kannattaa olla huolissaan ja mielensä pahoittaa jo etukäteen.
Just, niin kuin autolla ruokajonoon tulijat.
Entä jos minä paskon housuun niin kuka ostaa mulle puhtaat kalsarit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi niitä ei yksinkertaiesti jaeta kauppijen ym.edessä/aulassa, ilmaisina kaikille ja kaertakäyttöisiä(omia kangasmaskejaki nsaisi toki käyttä ja halutessaan ostaa itsekin kertakäyttöisiäkin)?! Näin ne muutkin sivistysmaat toimivat jo ilman mitään säätöjä taas tässäkin asiassa!
"saat (jos saat!)jälkeenpäin toimeentulotuesta, kun ensin itse ostat ne"...Olen rutiköyhä työmarkkiantuella kituva, en hae enkä saa toimeentulotukea,niin nyt sitten olen siis 1-2 viikkoa syömättä joka kk, että saan ostettua ison paketin maskeja vai?? Tai sit ompelen itse,m utta käsin on nekin ommeltava ,koska konetta ei ole.
Oletko kuuro vai etkö vain ymmärrä selkosuomea?
Moneen kertaan sanottu, että kuntien JAKELUPISTEESTÄ haetaan maskit. Ei tarvitse tehdä minkäänlaisia tt-hakemuksia eikä myöskään ostaa itse. Jos koet itsesi vähävaraisesti, menet hakemaan maskipaketin ja se on siinä.
"Voisko ne lähettää mulle mieluusti koko paketin kun mä en viitsisi millään hakea tai sit jos mä saan taksisetelin matkaan" - only in Finland
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just, niin kuin autolla ruokajonoon tulijat.
Entä jos minä paskon housuun niin kuka ostaa mulle puhtaat kalsarit?
Sinä ihan itse ostat. Älä nyt heittäydy tyhmemmäksi kuin olet.
Mä en käytä jos ei tule ilmaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinko sitten ne maksaa? Kunnilla on rahat loppu. Ja mistä kunnat saa ostaa ne maskit edes?
Isokin ero. Vähän samaan tyyliin kuin on ero siinä mistä sinä saat rahasi ja mistä minä saan.
Kuvittelet oikeasti, että kunta ja valtio saavat varoja pelkästään veroista? Taisi jäädä sinulta se peruskoulu väliin.
Ei tarvitse kuvitella kun tietää. Mutta onnea elämääsi sen kuvitelman kanssa että valtiolla on rahaa kuin keijupölyä
Etpä näy tietävän. Esimerkiksi valtio-omisteinen Veikkaus tuottaa valtiolle rajaa, jolla ei ole mitään tekemistä verojen kanssa. Se on suoraa tuottoa pelien hinnoista. Noin simppelinä esimerkkinä simppelille tyypille. Se, että tajuaa rahojen tulevan muualtakin kuin veroista, ei tietenkään tarkoita kuvitelmaa pohjattomista rahavaroista. Se on ihan sinun vajavaisen mielesi tuottama harha.
Harhaa on tässä se että joku kuvittelee että on jotenkin parempi että valtio maksaa kuin että kunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas rapajuoppoja suositaan. Mä en kestä!!
Hähähää!!! Kippis vaan sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi niitä ei yksinkertaiesti jaeta kauppijen ym.edessä/aulassa, ilmaisina kaikille ja kaertakäyttöisiä(omia kangasmaskejaki nsaisi toki käyttä ja halutessaan ostaa itsekin kertakäyttöisiäkin)?! Näin ne muutkin sivistysmaat toimivat jo ilman mitään säätöjä taas tässäkin asiassa!
"saat (jos saat!)jälkeenpäin toimeentulotuesta, kun ensin itse ostat ne"...Olen rutiköyhä työmarkkiantuella kituva, en hae enkä saa toimeentulotukea,niin nyt sitten olen siis 1-2 viikkoa syömättä joka kk, että saan ostettua ison paketin maskeja vai?? Tai sit ompelen itse,m utta käsin on nekin ommeltava ,koska konetta ei ole.
Moneen kertaan sanottu, että kuntien JAKELUPISTEESTÄ haetaan maskit. Ei tarvitse tehdä minkäänlaisia tt-hakemuksia eikä myöskään ostaa itse. Jos koet itsesi vähävaraisesti, menet hakemaan maskipaketin ja se on siinä.
"Voisko ne lähettää mulle mieluusti koko paketin kun mä en viitsisi millään hakea tai sit jos mä saan taksisetelin matkaan" - only in Finland
Ainakin samettihameiden taksi odottaa P....n Lidlin edessä jalkakäytävällä ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset joka kk ison paketin maskeja, jos et kulje joka päivä julkisilla töihin?? Ei niitä kotona tai lenkillä tarvitse käyttää. Koska olet työtön, pystyt varmasti asioimaan kaupassa ruuhka-aikojen ulkopuolella.
Nokun "rutiköyhät" lompsii päivän ensimmäisen kaljahaun heti 9.00. Tunnin parin päästä palautetaan tyhjät tölkit ja haetaan uusi satsi. Iltapäivällä kolmas ja vielä just ennen 21.00 loppuillaksi. Näitähän nämä vinkujat on.
Suomihan on rikas maa, onhan meillä varaa jakaa rahojamme ympäri maailmaa. Siis voi kai Suomen valtio piffata parit maskit suomalaisillekin. Jakaahan köyhä Italiakin omilleen maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin itseasiassa jo ton rutinan 😂 miten minä köyhä, huonojalkainen, astmaattinen kymmenen kissan sokea, kengätön ihminen pääsen niitä hakemaan. Ja länttää päivän kolmannen kaljapäkkinsä liukuhihnalle. Ei juma......!!!
Eikö KUKAAN kuunnellut sitä tiedotustilaisuutta. Jakelu on kuntien vastuulla (varmasti hetki menee koordinoida asia, puhuttiin nimenomaan jakelusta ei rahallisista korvauksista), valtio korvaa kulut kunnille ja maskeja saa jakelusta jos kokee itsensä vähävaraiseksi, mitään tulojen kyttäystä tai henkilörekisterejä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harhaa on tässä se että joku kuvittelee että on jotenkin parempi että valtio maksaa kuin että kunta maksaa.
No ihan järjellä voi ajatella, että valtion kassa (vaikka onkin velkainen), on isompi kuin kuntien kassa. Eli todellakin parempi, että valtio maksaa eikä jo valmiiksi miinuksella oleva kunta. Valtion talous kestää isomman velkataakan kuin kuntien. Se voi melkein peruskoulumatematiikallakin laskea.
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on rikas maa, onhan meillä varaa jakaa rahojamme ympäri maailmaa. Siis voi kai Suomen valtio piffata parit maskit suomalaisillekin. Jakaahan köyhä Italiakin omilleen maskeja.
Juu no niin piffaakin tarvitseville!
Vierailija kirjoitti:
Eikö KUKAAN kuunnellut sitä tiedotustilaisuutta. Jakelu on kuntien vastuulla (varmasti hetki menee koordinoida asia, puhuttiin nimenomaan jakelusta ei rahallisista korvauksista), valtio korvaa kulut kunnille ja maskeja saa jakelusta jos kokee itsensä vähävaraiseksi, mitään tulojen kyttäystä tai henkilörekisterejä ei tule.
Et sitten viitsinyt lukea ketjua ennen kommentointia. Kaikki mainitsemasi asiat on kerrottu tässä ketjussa moneen kertaan. Suurin osa meistä kuunteli tiedotustilaisuutta ihan hyvin. Ja jopa luki tätä ketjua eikä tullut toistamaan samaa, mitä on puhuttu jo monta sivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä sen verran väliä että kunnat vetoaa ilmeisesti kaikissa mahdollisissa tekemättäjättämisissä rahaan. Jos halutaan että niitä maskeja käytetään tuo kortti pitää ottaa kunnilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viitsinyt lukea ketjua ennen kommentointia. Kaikki mainitsemasi asiat on kerrottu tässä ketjussa moneen kertaan. Suurin osa meistä kuunteli tiedotustilaisuutta ihan hyvin. Ja jopa luki tätä ketjua eikä tullut toistamaan samaa, mitä on puhuttu jo monta sivua.
Alkupään eikä loppupään jankkausta lukiessa tämä ei mitenkään käy ilmi.
Pitäisi. On kuitenkin lukuisia matalapalkka-aloja, joissa ei pärjää varsinkaan korkeiden asuinkustannusten alueilla. Mm. paikallisen sopimisen vaatimuksilla Suomeen halutaan lisää näitä matalapalkkaisia töitä.