Mies osti hirveän taulun seinälle. Mitä teen?
Meillä on vanha talo, jota olen sisustanut uutta ja vanhaa yhdistellen. Vaaleaa ja koivua, mustaa tehosteena, aina tuoreita kukkia pöydällä. Ei ole viimeisen päälle laitettu edustuskoti, mutta kodikas ja ihan tyylikäs perheen koti, jota vieraatkin usein edellä mainituin sanoin kehuvat.
Mies, ja väitän että osin tietoisesti mua ärsyttääkseen, on nyt ostanut meille taulun. Tai siis julisteen. Se on iso ja aivan hirveä, synkkä hevigoottihenkinen valtava juliste, jonka voisin kuvitella 16-vuotiaan elämäntuskasta kärsivän teinin seinälle, en keski-ikäisen lapsiperheen olohuoneeseen Artekin pöydän päätyyn.
En sanonut julisteesta mitään. Siis sanoin, että en kommentoi ja mies totesi siihen, että hyvä. Ketuttaa aivan silmittömästi katsella tuota hirvitystä kodissa, jonka olen koittanut nätiksi laittaa. Ja tiedostan senkin, että tämö on myös miehen koti ja hänelläkin on sanansa sanottavana sisustuksesta jne jne. Mutta silti! Onko mun oikeasti pakko sietää tämä? En tajua, että nelikymppisen perheenisän mielestä tuo heviteinijuliste on hieno ja sopii meidän olkkariin. Siis kuka aikuinen ihminen ylipäätään sisustaa julisteilla?!
Mitä mun pitäis tehdä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun väkisin haluaa välttämättä etsiä jonkun jännän juntti pahis ÄIJJJÄN miehekseen. Oli varmaan komea ja karismaattinen.
M/40 joka kuuntelee mm. heviä, ja joka ottaisi mieluummin seinälleen Liubov Popovan https://tinyurl.com/yymxsxdg tai Charles Demuthin taiteesta https://risdmuseum.org/sites/default/files/museumplus/45107.jpg tehdyn julisteen kuin jonkun mauttoman hevimetalli-teinijulisteen
"Mulla on paljon parempi taidemaku ja vähän oon jännäkin kun kuuntelen heviä."
:D
Kyllä, minulla on parempi taidemaku. Tosin ap:n mieheen verratessa siihen ei paljon vaadita.
M/40
Vain nyhverö vertaa itseään toisten miehiin :D
Kiinnitä se taulu kattoon aviovuoteenne yläpuolelle. Mies näkee lopulta painajaisia ja heivaa taulun.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kommenttini pointti oli, että näin käy kun valitsee junttiäijjän. Voidaan vielä toistaa, niin on helpompi ymmärtää: näin käy kun valitsee junttiäijjän.
M/40
Mies sisustaa asuntoa yhdellä julisteella ja väärin tehty. Kertoo kaiken naisten ajatusmaailmasta. Luulevat tekevänsä itse kaiken oikein ja alistavat myös miehet uskomaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kommenttini pointti oli, että näin käy kun valitsee junttiäijjän. Voidaan vielä toistaa, niin on helpompi ymmärtää: näin käy kun valitsee junttiäijjän.
M/40
Vielä nyhvempi selittelee ja yrittää nostaa itseään muiden yläpuolelle :)
Laita tänne kuva julisteesta, niin voimme arvioida että onko se niin kamala...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen opintovapaalla oleva toimittaja kirjoitti:
Millainen on Artekin pöytä? Onko se samanlainen kuin Ikean pöytä?
https://www.google.com/search?q=artek+p%C3%B6yt%C3%A4&client=safari&rls…
Meillä mun vastuualueena on kodin sisustaminen. Kysyn kuitenkin aina mieheltäni, tykkääkö hän valinnasta. Jos teillä sisustaminen on sinun vastuullasi, minusta voit sanoa miehellesi, että tämä juliste ei sovi tänne. Mutta jos asia on, niin kuin sanot, että mies on hankkinut julisteen kiusallaan (ja jos tämä avaus ei ole provo, jollaiselta se kyllä kiistämättä tuntuu), miksi hän tekee tuollaista kiusallaan? Sisustatko kotia kysymättä häneltä, ja se ärsyttää häntä?
Ikean pöytä, mutta paljon kalliimpi.
Mä en tiedä, onko sulla minkäänlaista kokemusta huonekaluista, todennäköisesti ei, kun noin kirjoittelet. Käypä ihmeessä joskus koputtelemassa niitä Ikean pöytiä ja sen jälkeen Artekin pöytiä. Kannattaa myös vertailla toisiinsa 20 vuotta vanhaa Ikean pöytää ja 20 vuotta vanhaa Artekin pöytää.
(Mulla ei ole Artekin pöytiä, mutta en kyllä ikinä ostaisi Ikean pöytää. Meillä oikeastaan kaikki huonekalut on täyspuisia käytettynä ostettuja ja saatuja. En harrasta väliaikaishuonekalujen ostamista.)
Ikeassa on paljon täyspuisia huonekaluja.
Onko täyspäisiä asiakkaita?
pistä pystyyn ex tempore grilli-ilta. taulu päreiksi ja grilliin. tutut koolle!
😁
Varmaan tosi masentava näky. Eläydyin tuohon kauhistukseen niin että lamaannuin. Aloin miettiä, miten osaisin hoitaa jutun diplomaattisesti että tuo karsea juliste lähtisi seinältä. Siitähän voi tulla ilmiriita. Olikohan se mielenosoitus?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosi masentava näky. Eläydyin tuohon kauhistukseen niin että lamaannuin. Aloin miettiä, miten osaisin hoitaa jutun diplomaattisesti että tuo karsea juliste lähtisi seinältä. Siitähän voi tulla ilmiriita. Olikohan se mielenosoitus?
Jos ei ollut mielenosoitus, hän ei kyllä ole ajatellut yhtään esteettistä kokonaisuutta. Mulla menisi kaikki fiilis jos tuossa kokonaisuudessa olisi tuo hirveä juliste seinällä. En voi mitään että olen tällainen.
-sama
Lienee myös sen miehen koti? Tyypillinen nainen, joka pyrkii kontrolloimaan kaikkea ympärillään tapahtuvaa ja omaa omasta mielestään loistavan maun (perustuu pelkästään brandeihin).
Kysy siltä että onko sulla jotain mua vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Lienee myös sen miehen koti? Tyypillinen nainen, joka pyrkii kontrolloimaan kaikkea ympärillään tapahtuvaa ja omaa omasta mielestään loistavan maun (perustuu pelkästään brandeihin).
Ei! Kyse on estetikasta. Ap: llä on selvästi estetiikan taju. Kaikilla ei ehkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei! Kyse on estetikasta. Ap: llä on selvästi estetiikan taju. Kaikilla ei ehkä ole.
Estetiikan taju... ei ole olemassa mitään absoluuttista estetiikan tajua tai hyvää makua, kyseessä on aika pitkälle opituista asioista... ja tämä on se mitä esim. Ap:n pitäisi tajuta. Miehen mielestä tuo juliste voi olla hieno jne. (luultavasti kyseinen juliste olisi minunki mielestä kamala), yleisesti ottaen moukat ja nousukkaat kuvittelevat että oma maku on se oikea.
Tai, mulla ois ehdottaa aivan uskomaton idea!
Kysy, ap, siltä mieheltäs, ihan syyttelemättä, oliko kuvan takana jokin suuri bändi ihastus yms. Vai miksiköhän miehesi on spontaanisti hankkinut noin paljon kaikesta muusta poikkeavan asian noin keskeiselle paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen opintovapaalla oleva toimittaja kirjoitti:
Millainen on Artekin pöytä? Onko se samanlainen kuin Ikean pöytä?
https://www.google.com/search?q=artek+p%C3%B6yt%C3%A4&client=safari&rls…
Meillä mun vastuualueena on kodin sisustaminen. Kysyn kuitenkin aina mieheltäni, tykkääkö hän valinnasta. Jos teillä sisustaminen on sinun vastuullasi, minusta voit sanoa miehellesi, että tämä juliste ei sovi tänne. Mutta jos asia on, niin kuin sanot, että mies on hankkinut julisteen kiusallaan (ja jos tämä avaus ei ole provo, jollaiselta se kyllä kiistämättä tuntuu), miksi hän tekee tuollaista kiusallaan? Sisustatko kotia kysymättä häneltä, ja se ärsyttää häntä?
Ikean pöytä, mutta paljon kalliimpi.
Mä en tiedä, onko sulla minkäänlaista kokemusta huonekaluista, todennäköisesti ei, kun noin kirjoittelet. Käypä ihmeessä joskus koputtelemassa niitä Ikean pöytiä ja sen jälkeen Artekin pöytiä. Kannattaa myös vertailla toisiinsa 20 vuotta vanhaa Ikean pöytää ja 20 vuotta vanhaa Artekin pöytää.
(Mulla ei ole Artekin pöytiä, mutta en kyllä ikinä ostaisi Ikean pöytää. Meillä oikeastaan kaikki huonekalut on täyspuisia käytettynä ostettuja ja saatuja. En harrasta väliaikaishuonekalujen ostamista.)
Ikeassa on paljon täyspuisia huonekaluja.
Jotka on revitty jostain kiinalaisen lapsen selkänahasta...
Kuva? Ei tätä muuten voi kommentoida.
On, mitta kalliimpi. Ja näyttää paremmalta somehashtageissa.