Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti hirveän taulun seinälle. Mitä teen?

Vierailija
13.08.2020 |

Meillä on vanha talo, jota olen sisustanut uutta ja vanhaa yhdistellen. Vaaleaa ja koivua, mustaa tehosteena, aina tuoreita kukkia pöydällä. Ei ole viimeisen päälle laitettu edustuskoti, mutta kodikas ja ihan tyylikäs perheen koti, jota vieraatkin usein edellä mainituin sanoin kehuvat.
Mies, ja väitän että osin tietoisesti mua ärsyttääkseen, on nyt ostanut meille taulun. Tai siis julisteen. Se on iso ja aivan hirveä, synkkä hevigoottihenkinen valtava juliste, jonka voisin kuvitella 16-vuotiaan elämäntuskasta kärsivän teinin seinälle, en keski-ikäisen lapsiperheen olohuoneeseen Artekin pöydän päätyyn.
En sanonut julisteesta mitään. Siis sanoin, että en kommentoi ja mies totesi siihen, että hyvä. Ketuttaa aivan silmittömästi katsella tuota hirvitystä kodissa, jonka olen koittanut nätiksi laittaa. Ja tiedostan senkin, että tämö on myös miehen koti ja hänelläkin on sanansa sanottavana sisustuksesta jne jne. Mutta silti! Onko mun oikeasti pakko sietää tämä? En tajua, että nelikymppisen perheenisän mielestä tuo heviteinijuliste on hieno ja sopii meidän olkkariin. Siis kuka aikuinen ihminen ylipäätään sisustaa julisteilla?!
Mitä mun pitäis tehdä?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän harmituksen, mikäli omaan silmään koti on tosi miellyttävä, ja sitten toinen hankkii sinne jotain omaan silmään tosi rumaa. Koti on yhteinen, joten kummallakin saa olla omaa tyyliä, mutta kyllähän se harmittaa jos toisella ei vaikka ole lainkaan värisilmää! Äitini mies oli jotenkin täysin sokea sille mikä on käytännöllistä tai kaunista, joten hän raahasi kotiin huteran ja ruman kukkatelineen joka kaatuili jatkuvasti, sekä maailman rumimman "rakkaan taulun" joka näyttää kissan oksennukselta...

Yritä hyväksyä juliste: mieti mitä se merkitsee miehellesi (esim. nuoruuden lempibändiä, jotain ikimuistoista konserttia, tms) ja ajattele että ehkä se onkin ihan ok. Tämän jälkeen mieti miten saisit siitä mahdollisimman kivan. Ehkä vaatii ympärilleen jotain samansävyistä tavaraa, tai muulla tasoin jotain rokimpaa. Yleensä "sopu sijaa antaa" ja tavara löytää lopulta paikkansa.

Sen sijaan jos oikeasti uskot että mies teki ostoksen vain kiusallaan, on teillä vähän suurempia ongelmia jotka pitäisi ottaa käsittelyyn.

Vierailija
22/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän kodissa olla jotain miehenkin silmää miellyttävää. Sen on päivät pitkät kateltava niitä sun sisustuksiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps :D

Tietty särähtää korvaan jo heti tuo alku, että kyse on _sinun_ sisustuksesta, vaikka kotinne on yhteinen. Voihan olla kyse vaan siitä että mies ei itsekään pidä julisteesta mutta on ostanut sen osoittaakseen mieltään jos sinä olet tehnyt kaikki sisustuspäätökset. 

Vierailija
24/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkiksi kuva jossa on yhdistetty tosi klassinen sisustustyyli vähän "rokimpaan" julisteeseen. Uskon että tämänkin ongelman siis voi selättää :)

https://ksassets.timeincuk.net/wp/uploads/sites/59/2018/03/Massey_LivEt…

Vierailija
25/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkaise silmäsi.

Vierailija
26/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Anu Saagimit...

Vierailija
27/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt miehesi mielipidettä aina kun ostat jotain? Ja kuunnellut myös? Jos olet, mies teki väärin.

Tämä!

Miesystävä muutti mun asuntoon (mun omistusasunto isompi mitä hänellä oli ja halutaan asua hetki yhdessä ennen yhteisen ostoa). Hän sai tuoda haluamansa kalusteet mukanaan ja vähänkin isommissa hankinnoissa hän saa sanoa mielipiteensä.[/quote

Ai että ihan saa sanoa...tuikkukipponainen vauhdissa.

Vierailija
28/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen opintovapaalla oleva toimittaja kirjoitti:

Millainen on Artekin pöytä? Onko se samanlainen kuin Ikean pöytä?

https://www.google.com/search?q=artek+p%C3%B6yt%C3%A4&client=safari&rls…

Meillä mun vastuualueena on kodin sisustaminen. Kysyn kuitenkin aina mieheltäni, tykkääkö hän valinnasta. Jos teillä sisustaminen on sinun vastuullasi, minusta voit sanoa miehellesi, että tämä juliste ei sovi tänne. Mutta jos asia on, niin kuin sanot, että mies on hankkinut julisteen kiusallaan (ja jos tämä avaus ei ole provo, jollaiselta se kyllä kiistämättä tuntuu), miksi hän tekee tuollaista kiusallaan? Sisustatko kotia kysymättä häneltä, ja se ärsyttää häntä?

Ikean pöytä, mutta paljon kalliimpi.

Mä en tiedä, onko sulla minkäänlaista kokemusta huonekaluista, todennäköisesti ei, kun noin kirjoittelet. Käypä ihmeessä joskus koputtelemassa niitä Ikean pöytiä ja sen jälkeen Artekin pöytiä. Kannattaa myös vertailla toisiinsa 20 vuotta vanhaa Ikean pöytää ja 20 vuotta vanhaa Artekin pöytää.

(Mulla ei ole Artekin pöytiä, mutta en kyllä ikinä ostaisi Ikean pöytää. Meillä oikeastaan kaikki huonekalut on täyspuisia käytettynä ostettuja ja saatuja. En harrasta väliaikaishuonekalujen ostamista.)

Ikeassa on paljon täyspuisia huonekaluja. 

Vierailija
29/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehystä juliste. Muuta et oikein voi. Valitettavasti sisutuksen kanssa joutuu välillä tekemään kompromisseja. Itse tykkään vaaleasta ja pastellityylistä ja mies kaikesta mustasta, heavymetal, tekniikka yms. tyylistä. Kompromisseina meillä on esim. nätisti sisustetussa makuuhuoneessa iso musta pöydänmöhkäle jossa maailman rumin ja kallis pelitietokone (sellainen mikä näyttää joltain tietokoneen ja ralliauton risteytykseltä) Kyllä se silmiin poraa joka ikinen päivä mutta pakko on niellä kohtalonsa. Varsinkin kun muu kämppä on aikalailla kokonaan mun sisustama. :D Onneksi mies tykkää myös joistakin samoista jutuista kun minä. 

Vierailija
30/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ja huoh. Porvoon satutädin torstai-stoori.

Vierailija
31/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka ikisen pienenkin sisustusasian aina kysynyt mieheltäni - vähintään jälkeenpäin "saa vapaasti poistaa, jos inhoat tätä, kokeilen vain miltä näyttää" tms.

Tulos: kompromissit, molempia miellyttävä talo ja itsekin sisustusideoita keksivä mies, joka arvostaa panostani kun en jyrää häntä. Kehuu miten mukavaa on, kun olen laittanut kodin kauniimmaksi. Kertoo jos ei jostain pidä.

Ehkä miehesi tuntee tukehtuvansa artekin keskellä?

Vierailija
32/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkiksi kuva jossa on yhdistetty tosi klassinen sisustustyyli vähän "rokimpaan" julisteeseen. Uskon että tämänkin ongelman siis voi selättää :)

https://ksassets.timeincuk.net/wp/uploads/sites/59/2018/03/Massey_LivEt…

Kivalta näyttää!

Mun silmään vaan tuo näyttää vähän yksinäiseltä rokkiviritelmältä, tarvisi vielä jotain muuta samantyylistä kaveriksi. Ehkä siellä onkin, kuva ei näytä kaikkea.

Vierailija
33/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt ensimmäinen asia, jonka mies on uskaltanut kotiinsa hankkia. Tarkoituksella tuo muoto "kotiinsa", koska vähän nyt siltä vaikuttaa, että mies ei saa asua siellä, maksumiehenä oleminen riittää.

Vierailija
34/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuollaiset julisteet on sen verran halpoja, että vahinko ei ole iso vaikka uudelleensijoittaisittekin sen autotalliin.

Tuon jälkeen mies uudelleensijoittaa vaimon ulos avioliitosta 👍

Tuskinpa järkevä mies näin tekee 😊

Vierailija
35/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen tuskasi. Kun mies muutti luokseni, teimme paljon kompromisseja. Suurimmaksi osaksi miehellä ei ole mitään väliä millaista sisustus on, eli hänelle oli se ja sama että mun verhot, matot yms. jäivät paikoilleen. En pidä yhtään mieheni ralliautojen pienoismalleista ja vanhoista puunvärisistä lipastoista, mutta olen ne sulattanut tässä vuosien aikana ja ne ovat löytäneet paikkansa olohuoneessamme.

Mutta yksi asia oli sellainen mihin en tottunut... Mies nimittäin raahasi meidän makuuhuoneeseen valtavan Irwin Goodman -taulun. Kaksi vuotta koitin elää sen hirvityksen kanssa, mutta lopulta yhdellä kirpputorireissulla ihastelimme yhtä taulua ja kysyin nätisti, että josko ostettaisiin tuo tilalle, koska se Irwinin naama on niin kamala että tappaa seksihalutkin. Mies suostui vaihtoon :D

Vierailija
36/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis jäämistössä Apu-lehden vuositilaajille vuonna 1975 annettu jäljitelmä Poika ja varis -taulusta, tulenko tuomaan sen siihen viereen? On hieno, alkuperäiset kehykset.

Vierailija
37/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo alkuperäisen sisustusongelma niin hirmuiselta minusta kuulosta - pieni kontrasti tekee ympäristöstä mielenkiintoisemman, kiva kehys ja jotain kuvan värimaailman mukaisia väriläiskiä sitomaan sitä, jollei muuta niin vaikka maljakko ja pari sohvatyynyä. Tuollainen on vielä helppo integroida, isot tietokoneviritykset vaativat vähän enemmän työtä.

Vierailija
38/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä siihen julisteen alle pieni alttaripöytä, kynttilöitä ja risti alaspäin, pentagrammi yms.

Ja sit vaan ihastellaan miehen kommentointia :)

Vierailija
39/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun väkisin haluaa välttämättä etsiä jonkun jännän juntti pahis ÄIJJJÄN miehekseen. Oli varmaan komea ja karismaattinen. 

M/40 joka kuuntelee mm. heviä, ja joka ottaisi mieluummin seinälleen Liubov Popovan https://tinyurl.com/yymxsxdg tai Charles Demuthin taiteesta  https://risdmuseum.org/sites/default/files/museumplus/45107.jpg tehdyn julisteen kuin jonkun mauttoman hevimetalli-teinijulisteen

Vierailija
40/66 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy kun väkisin haluaa välttämättä etsiä jonkun jännän juntti pahis ÄIJJJÄN miehekseen. Oli varmaan komea ja karismaattinen. 

M/40 joka kuuntelee mm. heviä, ja joka ottaisi mieluummin seinälleen Liubov Popovan https://tinyurl.com/yymxsxdg tai Charles Demuthin taiteesta  https://risdmuseum.org/sites/default/files/museumplus/45107.jpg tehdyn julisteen kuin jonkun mauttoman hevimetalli-teinijulisteen

"Mulla on paljon parempi taidemaku ja vähän oon jännäkin kun kuuntelen heviä."

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi