Mitä on odotettavissa jos jättää huonot hiilarit pois ja
Kommentit (35)
Entinen lihava kirjoitti:
Kannattaisi varmaan tehdä muitakin muutoksia elämäntapoihin.
Juu toki. Lenkkeilen kyllä paljon ja käyn salilla mutta olen jatkuvasti väsynyt ja läskiä on etenkin mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Juu toki. Lenkkeilen kyllä paljon ja käyn salilla mutta olen jatkuvasti väsynyt ja läskiä on etenkin mahassa.
Määrittele "paljon lenkkeilyä ja salilla käyminen" ja kerro myös kuinka kauan ja miten säännöllisesti olet tätä tehnyt.
Ihon kunto paranee, paino tippuu, rasvakudos muuttuu pehmeäksi.
Minulle kävi niin että energiavaje oli niin kova etten jaksanut enää liikkua. Siis ei enää lenkkipolulla jalka noussut. Tosin syön vain kerran päivässä ruuan ja sitten vähän herkkuja.
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "paljon lenkkeilyä ja salilla käyminen" ja kerro myös kuinka kauan ja miten säännöllisesti olet tätä tehnyt.
Tällä viikolla olen tehnyt 2 10km hölkkä lenkkiä ja yhden reippaan vitosen kävelyn. Salilla 2-3x viikolla, nyt lähinnä penkkiä. Ja aina olen lenkkeillyt, salilla 8v vaihtelevalla intensiteetillä . Ruokapuoli on retuperällä. Fillaroin myös töihin. Työ fyysistä. Ongelma on ruoka.
Vasta tuli prisman dokumentti Totuus hiilihydrasteista. Kannattaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla olen tehnyt 2 10km hölkkä lenkkiä ja yhden reippaan vitosen kävelyn. Salilla 2-3x viikolla, nyt lähinnä penkkiä. Ja aina olen lenkkeillyt, salilla 8v vaihtelevalla intensiteetillä . Ruokapuoli on retuperällä. Fillaroin myös töihin. Työ fyysistä. Ongelma on ruoka.
Siis 2x 10 km hölkkälenkkiä. Puhelin korjailee itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta siinäkin vain tanssittiin aiheen ympärillä ja ohje oli että "syö täysjyvää". Ei siinä sanottu suoraan että jätä sokeri ja vehnä pois.
Ummetusta saattaa olla tiedossa, mutta myös painon putoamista, jos energiaa saa vähemmän kuin kuluttaa.
päänsärkyä ja väsymystä on tiedossa.
Usein neuvotaan tekemään yksi muutos kerrallaan.
Sä olet luultavasti ylikunnossa tolla menemisellä. Urheilet liian paljon sinun painoon ja fysiikkaan suhteutettuna, päälle vielä fyysisesti raskas työ. Pudotappa sali sinne yhteen kertaan viikossa ja pari 3 vartin kävelylenkkiä viikossa. Enempää et tarvitse. Muista levätä! Käytä se turhaan huhkimiseen laitettu aika ruokaan tutustumiseen ja syömistesi suunnitteluun. Ehdit urheilla sitten kun olet hoikempi ja kehosi oikeasti kestää treenimääräsi.
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä vilkaista, tässä linkki muillekin:
https://areena.yle.fi/1-4605037
ohis
Vierailija kirjoitti:
Sä olet luultavasti ylikunnossa tolla menemisellä. Urheilet liian paljon sinun painoon ja fysiikkaan suhteutettuna, päälle vielä fyysisesti raskas työ. Pudotappa sali sinne yhteen kertaan viikossa ja pari 3 vartin kävelylenkkiä viikossa. Enempää et tarvitse. Muista levätä! Käytä se turhaan huhkimiseen laitettu aika ruokaan tutustumiseen ja syömistesi suunnitteluun. Ehdit urheilla sitten kun olet hoikempi ja kehosi oikeasti kestää treenimääräsi.
Niin ja lisäys. Sain tämän saman tyylisen neuvon täältä joltain kun ihmettelin ylipainoani ja järjetöntä väsymystäni vaikka liikuin paljon ja tein monta raskasta treeniä viikossa. Se toimi. Nyt tavoitepainossa ja sen allekin jo. Vähemmän on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
väsymys lienee ravinnepuutosta. Varmista että vitamiini, mikroravinne ja mineraalisaanti semmoisen 15-20 kertaa suomen suositusten. Väsymys niin sinkki, kalsiumi ja magnesium ekana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta siinäkin vain tanssittiin aiheen ympärillä ja ohje oli että "syö täysjyvää". Ei siinä sanottu suoraan että jätä sokeri ja vehnä pois.
Kyllä sanottiin ja kerrottiin suoraan miten monta sokeripalaa on perunassa, riisiannoksessa ym.
Mitä, ap, tarkoitat "huonoilla hiilihydraateilla" ja "hyvillä rasvoilla"?
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi niin että energiavaje oli niin kova etten jaksanut enää liikkua. Siis ei enää lenkkipolulla jalka noussut. Tosin syön vain kerran päivässä ruuan ja sitten vähän herkkuja.
"Vähän herkkuja" just 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä, ap, tarkoitat "huonoilla hiilihydraateilla" ja "hyvillä rasvoilla"?
Huono hiilari = peruna ja riisi.
Hyvä rasva = rypsi ja kookosöljy.