Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia e-pilleri Cypretylistä? Sivuvaikutuksia?

Vierailija
12.08.2013 |

Minulle noita määrättiin koska pco jonka takia takia akne ja liikakarvotus ja vuotohäiriötä.

Mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia?  Etenkin mahdolliset sivuvaikutukset kiinnostaa, onko vaikuttanut esim mielialaan? Ex-masennuspotilaana vähän jänskättää noiden alotus vaikka muuten kuulostaa ihan unelmapilleriltäni jos sillä näistä vaivoistani pääsen... mitään e-pillereitä en tähä mennes oo koskaa käyttäny.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuon rinnakkaislääke Diane Nova ollut kohta yhteensä kymmenen vuotta. Ihana aine, en luovu ikinä. Akne lähti, säärikarvat oheni, menkat tulee kiltisti ja säännöllisesti ja ennen kaikkea menkkakivun kanssa pystyy elämään.

Mielialan takia jätettiin välillä vuodeksi pois jotta nähdään vaikuttavatko, mutta ei ollut kyllä mitään muuta kuin negatiivinen vaikutus mielialaan, kun taas elämä pysähtyi ilman pillereitä menkkojen ajaksi jotta saan maata kylmässä hiessä sängynpohjalla. Aknen paluu parikymppisenä ei myöskään kovin ilahduttanut.

Cypretyliä kokeiltiin, koska se on halvempi, mutta jostain syystä cypretyleillä hikoilin kuin pieni porsas. Ei voinu käyttää kauluspaitaa, kun aina niin hirveät hikiläntit. DN:lla siis ei tätä mielenkiintoista efektiä.

Vierailija
2/15 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 21:13"]

Minulle noita määrättiin koska pco jonka takia takia akne ja liikakarvotus ja vuotohäiriötä.

Mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia?  Etenkin mahdolliset sivuvaikutukset kiinnostaa, onko vaikuttanut esim mielialaan? Ex-masennuspotilaana vähän jänskättää noiden alotus vaikka muuten kuulostaa ihan unelmapilleriltäni jos sillä näistä vaivoistani pääsen... mitään e-pillereitä en tähä mennes oo koskaa käyttäny.

[/quote]

Cypretyl on köyhien Diane Nova. Diane Novan (Diane Mitte) sivuvaikutuksista löytyy lukuisia palstamillimetrejä internetistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt sitä nyt 11 vuotta. Pelkkiä positiivisia vaikutuksia. Diane nova on cypretylin rinnakaislääke. Täysin samaa ainetta. Apteekissa tottakai suosittelevat halvinta vaihtoehtoa.

Vierailija
4/15 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin vuosi sitten, että cypretyliä saa syödä korkeintaan vuoden yhteen menoon. Kun aloitin cypretylin, sain aika voimakkaat sivuvaikutukset: jatkuva oksettava olo muutaman viikon ja tosi kipeet rinnat. Oireet meni kuitenkin jossain vaiheessa ohi ja sitten ei mitään ongelmia käytön kanssa.

Vierailija
5/15 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin sitä n. 4 vuotta ja liikakarvoitus ja hiusten rasvoittuminen väheni käytön aikana. Mielialassani en silloin huomannut mitään, mutta kun lopetin, tajusin, että olin tuon pilleriajan tuntenut tunteet paljon paljon vaatimattomampina kuin ilman pilsuja. Siis sekä positiiviset että negatiiviset tunteet. Ja voi LUOJA miten karvat innostuivat lopettamisesta, nykyään muistutan apinaa... Mutta sentäs mieleni on kirkas ja onnellinen:) Hormoneihin en koske enää.

Vierailija
6/15 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt varmaan viitisen vuotta Diane Novaa. Aikuisiän akne pysynyt poissa, mekkakivut kohtuullistuneet. En halua vaihtaa pois! Tänä aikana olen mm. aloittanut uuden suhteen ja rakastunut päätähuimaavasti - enpä siis usko, että ainakaan minulle latistaa tunteita :D Samoin seksi maistuu hyvin. Mutta vaikutukset on varmaan aika yksilöllisiä. Mitään hikoilua yms mulla ei ole ollut. Eipä oikeastaan tule mitään sivuvaikutuksia mieleen. Syön noin kaksi liuskaa putkeen ja sitten aina pidän viikon taukoa.

Vierailija
7/15 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syöny puolitoista vuotta Cypretyl -pillereitä ja itsellä ei ole ikinä ilmennyt mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
8/15 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 2 vuotta cypretyliä/Diane novaa. Kauempaa ei suositella syömään putkeen, niin korkea hormonipitoisuus ja esim. rintasyövän riski ihan oikeasti on korkeampi kuin ilman pillereitä. 

Mulle tulleita oireita:

Painonvaihtelut: niin lihomista kuin laihtumistakin, puhutaan jopa yli 5 kilon vaihteluista (mitään muuta selitystä tälle en löytänyt)

Jumalaton ruuanhimo, joka tuli ns ''kausittain'' ihan kummallisesti, välillä se sitten aina katosi.... ruokahaluttomuus&kamala ahmiminen vuorottelivat, tämä loppui pillerit lopetettuani joten...

Kamalia mielialaoireita; tunteiden tuurtumista, ahdistuneisuutta (tätä oli todella paljon), ärtyneisyyttä (tätäkin oli paljon), pakko-oireisuutta, erilaisia pelkoja ja luuloja yms... kaikki loppuivat pillerit lopetettuani. Aiheutti 1,5 vuoden käytön jälkeen vesiripulin, laihduin sen seurauksena 8kg ja hemoglobiini oli lääkärissä 75, siihen sitten loppuikin mun pillerien syönti (lääkärin määräyksestä)

Positiivisia asioita:

superniukat kuukautiset.. oikeasti pari tippaa kuukaudessa, ei enempää

hyvä iho, joka tosin on hyvä myös ilman noita pillereitä

karvat kasvoivat hyvin hitaasti, nyt ilman pillereitä kasvaa huomattavasti nopeampaa

Vierailija
9/15 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas vuosi menossa. Määrättiin akneen, mitä minulla ei edes ole, vissiin jotta saisin halvemmalla. Tavallisia finnejä ei ole pahemmin tullut, kuukautiset eivät ole vähentyneet. Oikeaa liikakarvoitus ongelmaa minulla tuskin on, mutta eivät nuo leuan pari kovempaa karvaa ole vieläkään kadonneet.

Ensimmäisen kuukauden ajan oli pientä vuotoa kokoajan. Seksi kiinnostaa ja muutenkin sopivat hyvin.

Vierailija
10/15 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala heitteli, saatoin itkeä ilman mitään syytä.

Muuten ei oikeastaan ollut vikaa. Mielummin silti olen ilman pillereitä.

Vierailija
11/15 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syöny varmaan 10 vuotta cypretyliä ja diane novaa, mitään sivuvaikutuksia en oo koskaan huomannu. En tiedä miksi sain juuri nuo pillerit edes alunperin, koska ei ole koskaan ollut aknea, varmaan siksi kun olivat halpoja (vuosien aikana hinta on kyllä noussut suhteellisen paljon siitä mitä ne joskus oli). Voisin vaihtaa merkkiä, mutta en ole jaksanut/muistanut ehdottaa lääkärille.

Vierailija
12/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon syöny nyt viikon kyseisiä pillereitä. Ekoina päivinä ihan järkyttäviä kiukkukohtauksia ja itkuisuutta. Nyt on tissit niin kipeät ja turvonneet ettei mahdu enää yhdetkään rintsikat päälle ja tisseihin ei voi koskea..

Akneen määrättiin minullakin vaikkei iho kovin paha ollut. Nyt tosin ihan totaalisen räjähtänyt ja ei puhettakaan että ilman meikkiä vois kotoa poistua.. isoja, kipeitä ihonalaisia näppyjä.

Lääkärin mukaan 3kk olis hyvä syödä vaikka näitä oireita on koska silloin vasta tasaantuu.

Vierailija
13/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Cypretyliä ehkä pari vuotta, en enää oikein muista. Ihan vaan perus ehkäisyyn sitä mulle määrättiin, myöhemmin toinen lääkäri ihmetteli että miksi - mulla ei siis ole aknea, hirsutismia tmv. Iho on kyllä vähän huonontunut (selkään ja suun ympärille tulee finnejä) ja karvoituskin ehkä vähän lisääntynyt käytön lopettamisen jälkeen.

Lopetin käytön, kun mulla todettiin keskivaikea masennus. En tiedä oliko pillereillä vaikutusta, nyt en enää syö mitään hormoneja ja masennuskin on mennyt jo ohi.

Vierailija
14/15 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Cypretyliä varmaan viisi vuotta putkeen. Sain niitä aikanaan, kun kysyin jotain halvempaa e-pillerimerkkiä. Missään vaiheessa en osannut kyseenalaistaa pillerien sopimattomuutta. Hurjalta myös tuntuu, että jollekin on sanottu, ettei saisi pitkään syödä putkeen. Mulle ei kukaan sanonut koskaan mitään. Viime gynekäynnillä kuulin, ettei kyseisyä merkkiä määrätä, ellei tosiaan ole paha akne korkean pitoisuuden vuoksi. Itse en tiennyt tästä mitään ja mulla on aina ollut tosi hyvä iho, ei finnejä edes teininä.

Itse tajusin oireet vasta lopetettuani pillerit kaksi vuotta sitten. Mielialanvaihteluita, olin kauhea raivopää, mikä vaikutti tietenkin parisuhteeseen. Haluttomuutta, seksi ei kiinnostanut juuri ollenkaan. Jossain vaiheessa tuli mukaan jatkuva päänsärky ja loppuvaiheessa myös migreenioireet. Kun lopetin pillerit, olin kuin uusi ihminen. Iloinen, tasapainoinen ja seksikin kiinnostaa taas. Myös kaikki päänsäryt loppuivat.

Suosittelen kyseenalaistamaan lääkäräreiden määräämät pillerit. Lämpimästi.

Vierailija
15/15 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tarkanpuoleinen kuvaus Cypretylin ja Diane Novan sekä halutuista että haittavaikutuksista kohdallani, kiinnostanee aknesta kärsiviä, muille finnikuvaukset tuskin antavat mitään myönteistä :D

Söin kuusitoistavuotiaasta noin kaksivitoseksi Diane Novaa. Auttoi vain joten kuten melko pahaan akneen, paremmin kuin Roaccutan kuitenkin, mutta ainakin kuukautiskivut lievenivät tosi pahoista krampeista lääkkeiden avulla siedettäviksi (kivut lähtivät muuten kokonaan magnesiumsitraattia päivittäin syömällä), lievähkö hirsutismi selkeästi väheni ja ehkäisyvaikutus toimi täysin. Sivuvaikutuksia en huomannut silloin nuorempana yhtään mitään, no prob!

Päälle kolmekymppisenä söin noin viiden vuoden tauon jälkeen uudestaan Cypretyliä viisi vuotta, ja tällä kertaa akne parantui lopultakin täydellisesti sekä kasvoista että selästä jo aivan alkukuukausina! Muutama jo teini-ikäisenä poskiin koteloitunut kystakin lähti! Mutta pienet mustapäät yms. päin vastoin uppoutuivat kasvoihin ja siellä pysyivät, ei voinut edes puristaa pois (kannattanee puristella ennen kuin aloittaa kuurin...). Hartioihin entiselle aknealueelle ilmaantui runsaasti ruskeita pieniä luomia, ja kasvojen iho jatkoi merkittävää ohentumista ja veltostumista valitettavasti yli tarpeen. Silmänaluset alkoivat erottua tummina ja rumina. Minulla alkoi myös olla ensimmäistä kertaa elämässäni migreeniä, vaikka en ole koskaan kärsinyt päänsäryistä. Se saattoi tietenkin johtua muustakin. Seksi ei tällä kertaa käynyt mielessäkään pariin vuoteen.

Lopetin pillerien syömisen, kun halusin nähdä palaisiko akne ja lääkkeen veritulppariskikin alkoi huolestuttaa. Ensimmäiseksi ihossa upoksissa olleet mustapäät alkoivat lähteä joukoittain ja lopullisen oloisesti, kun taas hiusrajaan ilmaantui erikoisia ennennäkemättömiä pienenpieniä rakkomaisia näppyjä parin kuukauden ajan. Sitten alkoi iho ja tukka taas rasvoittumaan nopeasti ja iholle ilmaantuu edelleen keskikokoisia näppylöitä, mutta vain muutamia, sekä kasvoihin että selkään ja uutuutena kaulalle. Näppylät pysyvät suurin piirtein kontrollissa hikiliikunnalla ja vahvoilla aknekasvovesillä. Parasta kuitenkin on, että iho on taas paksuuntunut kimmoisaksi ja otsan rypyt lähes hävinneet, iho ei ole enää paperinohut ja eloton. Päänsärkyä ei ole ollut puoleen vuoteen ja vanhat heilatkin ovat kiinnostaneet.

En osaa sanoa vaikuttaako DN tai Cypretyl mielialaan yms, ei ainakaan positiivisesti ja negatiiviset vaikutukset ovat kieltämättä mahdollisia. Silti, Cypretyl oli se, jolla akne lopultakin ja lopullisesti parani yli 30-vuotiaana! Kun aloin syödä sitä, "nuorruin" kasvoistani useita vuosia ihon parantuessa, ja sama "nuortuminen" toistui, kun lakkasin syömästä sitä, erikoinen kaksisuuntainen prosessi?! Arvelisin jatkavani syömistä, jos akne palaa, mutta varauksella ja juurikin esimerkiksi päänsisäisiä asioita tarkkaillen. (En ole ylipainoinen enkä tupakoi.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän